5 marketeri de top isi dau cu parerea, post-Brexit
Marketingweek.com a luat la intrebari 5 senior marketeri de top, in legatura cu Brexit-ul si impactul acestuia asupra bugetelor de marketing si a economiei globale. Raspunsurile acestora indica faptul ca nu considera iesirea din UE drept o lovitura majora asupra bugetelor lor de marketing:
- Jan Gooding (Chief Marketing Officer al companiei de asigurari Aviva): angajatii din departamentul marketing trebuie sa se concentreze pe nevoile consumatorilor, pe a-i proteja de volatilitatea pietei, pe mentinerea unei relatii bune cu acestia; in urma unei analize exhaustive a situatiei, Aviva nu considera ca Brexit-ul va avea un impact operational semnificativ asupra companiei care opereaza in 17 tari, iar pana cand nu incep negocierile politice, nu putem intelege clar shimbarile care vor avea loc.
- Paul Troy (Chief Marketing Officer al site-ului Confused.com, specializat in asigurari si servicii financiare): nu crede ca bugetele companiei vor avea de suferit, deoarece domeniul asigurarilor este extrem de competitiv, dimpotriva (consumatorii vor vrea sa se asigure ca banii lor sunt in siguranta post-Brexit); companiile globale (ca Google, de exemplu) s-ar putea muta din Londra la Dublin.
- Ottokar Rosenberger (Chief Marketing Officer al Hostelworld, site de booking pentru hosteluri din intreaga lume): pe termen scurt, nu crede ca bugetele lor de marketing vor fi afectate de Brexit, dr pe termen mediu si lung, trebuie sa intelegem cu afecteaza asta comportamentul turistilor care vin in Marea Britanie si a britanicilor care ies din tara lor in excursii; Dublin ori Berlin ar putea atrage mai multe companii decat Londra, oferinf acces fara probleme la piata europeana de 500 de milioane de consumatori, iar Marea Britanie nu va mai beneficia de avantajele unei piete digitale unitare.
- John Bernard (Global Marketing Director al Mozilla): nu crede ca angajatii din domeniu au fost pregatiti de Brexit; in urmatorii ani, vom vedea impactul iesirii britanicilor din UE reflectat in costul transportului bunurilor, costurile de import si costul final pentru consumator; in lumea digitala a zilelor noastre, impactul Brexit-ului nu va fi atat de mare asupra economiei globale, se va investi in continuare in Marea Britanie.
- Ed Smith (fostul sef al marketingului de la Foxtel, companie de televiziune australiana): Marea Britanie este a cincea economie a lumii si isi poate continua legaturile economice si in alte parti, nu doar in Europa (Asia si China sunt jucatori importanti pe piata globala); este foarte posibil ca Franta si Germania sa taie legaturile economice cu UK-ul post-Brexit, iar unele afaceri britanice s-ar putea trezi cu 0 investitii, nevoite sa nu mai faca angajari.
Leave a reply