Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

S-a lansat „Ghidul de marketing pentru economia circulara”

Kantar si Fundatia Ellen MacArthur anunta, intr-un comunicat de presa, lansarea unui ghid de marketing menit sa ofere companiilor competentele necesare ca sa treaca de la o economie liniara la una circulara. Aceasta initiativa este conceputa pentru a ajuta expertii  in marketing sa valorifice principiile sustenabilitatii, stimuland in acelasi timp dezvoltarea afacerilor si loialitatea clientilor.

Pe masura ce companiile se confrunta cu o presiune tot mai mare pentru a demonstra responsabilitate sociala, acest ghid serveste ca o resursa vitala pentru liderii de marketing care doresc sa-si alinieze strategiile cu practicile sustenabile. Pe masura ce modelele liniare traditionale de consum isi arata limitarile, economia circulara prezinta o alternativa inovatoare, care pune accentul pe sustenabilitate si eficienta resurselor.

Principalele aspecte ale „Ghidului de marketing pentru economia circulara (care poate fi analizat integral aici):

  • ghidul identifica 4 cai de actiune pe care expertii in marketing le pot urma, pentru a valorifica oportunitatile economiei circulare – identificarea de solutii circulare scalabile, stimularea cererii de oferte circulare, crearea de relatii pe termen lung cuclientii prin practici sustenabile (repararea produselor, revanzarea si incurajarea unei durate de viata mai lungi) si integrarea de KPIs de circularitate (axati pe valoare, nu pe vanzari)
  • prin adoptarea modelelor de afaceri circulare, companiile isi pot spori valoarea de brand si loialitatea clientielara; in plus, aceasta abordare contribuie si la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si la conservarea biodiversitatii
  • intr-o economie circulara, rolul marketingului se extinde dincolo de tacticile traditionale de vanzare – specialistii in marketing sunt incurajati sa implice clientii pe tot parcursul ciclului de viata al produsului, promovand o conexiune mai profunda si incurajand comportamente durabile

„Ghidul de marketing pentru economia circulara” se bazeaza pe interviuri si sesiuni de lucru cu peste 50 de profesionisti in marketing si comunicare (atat din agentii, cat si din companii aflate in fruntea tranzitiei catre economia circulara), precum si pe studiile deja existente ale Kantar si ale Fundatiei Ellen MacArthur.

„In prea multe companii, circularitatea este vazuta ca fiind responsabilitatea echipelor operationale si de sustenabilitate. Este prea tarziu pentru acest tip de gandire: sustenabilitatea trebuie sa fie pe agenda tuturor, iar profesionistii in marketing nu ar trebui sa subestimeze impactul pozitiv pe care il pot avea. Ei sunt vocea consumatorilor pe masura ce sunt dezvoltate solutii circulare si pot pleda pentru schimbare in cadrul organizatiei si a lanturilor de aprovizionare”, a transmis Jonathan Hall (Managing Partner, Kantar Sustainable Transformation Practice).

„O economie circulara aduce mai multa valoare pentru clienti, o competitivitate si rezilienta mai buna pentru afacerile lor, putand totodata sa combata schimbarile climatice si sa permita biodiversitatii sa se dezvolte. Solutiile circulare pot transforma relatia dintre branduri si consumatori, trecand de la schimburi tranzactionale la schimburi mai semnificative si bazate pe valoare, care se extind mult dincolo de punctul de vanzare initial. Economia circulara are nevoie ca expertii in marketing sa-si foloseasca abilitatile pentru a concretiza aceasta oportunitate in cadrul companiilor in care activeaza”, a adaugat Andres Oliva Lozano (Senior Research Analyst, Fundatia Ellen McArthur).

Leave a reply