47% dintre consumatori incep cautarile online pe un marketplace (raport)
Cel putin 47% dintre cumparatorii online isi incep cautarea de produse pe un marketplace, dovedind ca aceste platforme incep sa inlocuiasca motoarele de cautare si website-urile de brand – asta a descoperit un studiu citat de ecommercenews.eu („Marketplace Shopping Behavior Report”).
Pentru acest raport, ChannelEngine a analizat 4.500 de marketplace-uri digitale din Franta, Germania, Tarile de Jos, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii. Conform datelor extrase, doar olandezii isi incep mai des documentarea online pe motoarele de cautare (38%) decat pe un marketplace (27%). In Marea Britanie, procentele sunt de 18%, respectiv 54%. In medie, 14 procente dintre consumatori intra prima data pe un website de brand, cand cauta ceva de cumparat pe Internet.
Intrebati de unde ar prefera sa cumpere, 63% dintre respondenti au mentionat un marketplace online, in defavoarea unui site de brand, datorita varietatii mare de produse si a posibilitatii de a compara preturile. Cu toate acestea, 46% dintre cei chestionati au incredere in magazinele online. Autorii studiului considera ca asta ar trebui sa ii determine pe vanzatorii e-commerce sa investeasca in oferte exclusive si programe de loialitate clientelara, pe propriile website-uri.
Leave a reply