Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

4 tendinte in marketing-ul experiential, in 2019

Bugetele pentru marketing experiential au crescut pentru al 19-lea trimestru consecutiv in perioada aprilie-iunie 2018, brand-urile fiind constiente de potentialul acestor tipuri de mesaje (transmise printr-o experienta senzoriala, pe care clientul o poate simti pe propria piele) de a atrage publicul intr-o maniera relevanta, scrie econsultancy.com. Sumarizand ideile din „Experiential Marketing Best Practice Guide, sursa amintita noteaza ca 2019 va fi anul in care vom vedea urmatoarele 4 trend-uri in domeniu:

  1. Investitii in toate sectoarele. Brand-uri mari ca Netflix si Google fac marketing asa, creand conexiuni concrete cu publicul consumator, dar in 2019 si alte companii le vor imita (de la Sephora, la GE). Conform Major Players, 35% dintre angajatii din domeniu au primit mariri de salariu de 5-10% in 2017, ceea ce dovedeste investiile facute de companii in valoarea angajatilor specializati in asta.
  2. Experiente all-inclusive. Multe evenimente experientiale sunt gratuite pentru consumatori, dar din ce in ce mai multe brand-uri organizeaza si unele platite (la care accesul se face pe baza de bilet), perfecte daca bugetul e limitat si daca brand-ul vrea sa-sicreasca credibilitatea. Cifrele EventTrack 2018 indica faptul ca o treime dintre consumatori au platit deja astfel de intrari la event-experiente de brand. Spotify, de exemplu, a organizat o serie de concerte live (cu nume ca Giggs si Dizzee Rascal) pentru 10.000 de persoane, biletele de 35 £ epuizandu-se in primele 3 saptamani de la punerea in vanzare.
  3. Experiente de durata. O alta forma de marketing experiential in plina dezvoltare sunt experientele care dureaza mult ca timp, consumatorii stand ore bune (o zi si o noapte, de exemplu) in spatii confortabile (hoteluri, buticuri). Aceste experiente sunt imersive si memorabile. Asa ceva au facut deja cei de la W Hotels (care a creat, la Festivalul Coachella, pentru membrii programului lor de loialitate, iurte de lux care semanau cu hotelurile proprii din Barcelona, Bali si Hollywood).
  4. Tehnologie si inovatie. De la Coca-Cola la Topshop, VR-ul si AR-ul au fost deja folosite in scoop experiential de brand-uri, iar acum alte forme de tehnologie ies in fata:
  • crearea de medii multi-senzoriale, in care brand-urile pot folosi mirosul, sunetul si atingerea pentru a crea experiente wow. Brand-ul de whiskey Diageo a experimentat cu ceva de acest gen (sunetul unui foc de lemne auzit intr-un bar), dar si Glade (cu al sau pop-up din Manhattan – 5 camere diferite, inspirate de cate o lumanare Glade, menite sa creeze un raspuns emotional din partea celor care paseau in ele)
  • incorporarea robotilor in poveste (roboti care sa serveasa mancarea si bautura clientilor)
  • biometria de identificare a venelor digotale
  • mixed reality, un hibrid de AR si VR, care ancoreaza obiecte virtuale in lumea reala, permitand oamenilor sa interactioneze cu ele in acel spatiu

Leave a reply