3 trend-uri de retail pentru un 2017 profitabil
Pentru a se detasa, in noul an, de competitori si a crea relatii de lunga durata cu clientii, retailerii trebuie sa invete sa profite de faptul ca din ce in ce mai multi oameni fac cumparaturi online si sa inteleaga „efectul Amazon”, scrie lp.affirm.com intr-un raport.
In 2017, companiile trebuie sa invete sa planuiasca si sa execute in acelasi timp, sa profite de orice oportunitate de crestere si retentie, sa ofere modalitati de plata online diverse si sa ia in considerare un plan pe termen lung legat de automatizare si inteligenta artificiala (AI). Nu mai este de ajuns doar sa lansezi un site online, sa vinzi un produs excelent si sa excelezi la capitolul relatii cu clientii; afacerile e-commerce de succes ofera continut de nota 10, tips-uri valoroase, programe de loialitate.
Care sunt cele 3 tendinte de retail pentru un 2017 profitabil in online, identificate de sursa amintita?
- Clientii vor avea experiente din ce in ce mai centrate pe mobile – cifrele celor de la Gartner si Williams Commerce releva ca traficul pe dispozitive mobile va creste in continuare in 2017, cu 50%; ideea conform careia mobile-ul va inlocui desktop-ul nu mai este una absurda, in unele tari utilizatorii accesand Internetul in principal de pe telefonul; asta inseamna ca magazinul online trebuie optimizat pentru a putea fi vizualizat de pe orice tip de dispozitiv; Williams Commerce crede ca retailerii care nu fac asta isi ating doar 50% dintre potentialii clienti
- Se vor cheltui mai multi bani online, deci trebuie sa fie oferite mai multe optiuni de plata – Internet Retailer anunta ca, in SUA, se vor cheltui online peste 400 miliarde $ pana in 2018, iar numarul mare de dispozitive mobile inseamna ca retailerii trebuie sa fie pregatiti sa ofere optiuni de plata flexibile si diverse, pentru a face viata clientului cat mai usoara si a-l loializa
- „Efectul Amazon” va fi din ce in ce mai pregnant, deci retailerii rebuie sa fie creativi – in 2016, 55% dintre consumatori au intrat mai intai pe Amazon, inainte de a verifica si oferta altor site/uri online, gigantul din Seattle oferind produse ieftine; prin urmare, integritatea propriului brand este extrem de importanta, retailerii trebuie sa gaseasca modalitati creative de a construi un brand care sa acapareze increderea clientilor, fara a apela exclusive la reduceri si promotii (ceea ce, pe termen lung, afecteaza integritatea preturilor produselor si imaginea brand-ului); companiile trebuie sa creeze experiente de cumparare mai bune decat concurenta, sa ofere optiuni de plata multiple, un serviciu de relatii cu clientii de nota 10 si un model de afaceri transparent
Leave a reply