3 sfaturi de transformare digitala de la L’Oréal
Marie Gulin-Merle (CMO-ul L’Oréal SUA) a povestit, pentru thinkwithgoogle.com, cum se adapteaza compania ei, din punct de vedere al marketingului, la tendintele digitale care modeleaza din ce in ce mai puternic experienta de cumparare a clientului, personalizand-o la maxim. Gulin-Merle scrie ca L’Oréal si-a dat seama ca trebuie sa regandeasca modul in care se adreseaza clientilor sai daca vrea sa ramana un nume relevant pe piata si ca online-ul nu mai e un canal separat, ci face parte din toate modurile in care relationeaza compania cu ai sai clienti.
Sfaturile oferite de CMO-ul L’Oréal SUA pentru a transforma digital un brand sunt urmatoarele:
- Mizeaza pe experiente personale! – cel mai bune si mai memorabile experiente sunt cele care par personale, deci clientii trebuie sa se simta asistati si ajutati la nevoie; nu doar prin a li se oferi produse personalizate, ci si prin a li se oferi experiente digitale personalizate (aplicatii care le permit sa probeze virtual oricand machiaje ori coafuri, ca Makeup Genius – care analizeaza peste 60 de caracteristici ale fetei clientei, apoi ii ofera diverse look-uri, ea putand comanda direct din app produsele de make-up necesare; pe masura ce aplicatia e folosita, aceasta invata gusturile utilizatorului; app-ul are acum 20de milioane de utilizatori, pe care L’Oréal ii intelege si carora le poate oferi fix ce isi doresc)
- Foloseste puterea oferita de informatii! – clientii tai lasa amprente digitale de fiecare data cand cauta ceva pe Internet sau urmaresc un clip video, noteaza Gulin-Merle; aceste date ofera indicii care pot prezice comportamentul acetora si iti pot orienta strategiile de marketing; pentru majoritatea clientelor L’Oréal, sesiunea de shopping incepe online, asa ca brand-ul este atent la ce cauta acestea; pentru lansarea colectiei de make-up Maybelline Master Contour, compania a batut palma cu Google pentru a afla ce intrebari si nelamuriri exacte aveau clientele in legatura cu produsele de conturare a fetei; apoi s-a concentrat pe grupul de femei care voiau sa invete sa-si contureze rapid chipul, dar credeau ca e prea complicat si li s-au adresat prin intermediul unor clipuri YouTube care aratau, in pasi simpli, ce presupune procedeul; tintite pe grup demografic si de varsta, filmuletele au atras peste 9 milioane de vizualizari
- Reimagineaza felul in care spui povesti! – testeaza moduri creative de a atrage clientii mobile (a caror atentie este usor distrasa), spunandu-le povesti relevante; la lansarea spray-ului Root Cover Up, copania a creat o reclama YouTube care demonstra utilitatea produsului care acopera radacinile crescute in primele 6 secunde de clip; daca ce vedeai iti capta atentia, decideai singur sa urmaresti toata reclama
Leave a reply