Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Starea e-commerce-ului in Olanda, in 2016 (raport)

olanda b2c

Olandezii se orienteaza din ce in ce mai mult spre cumparaturile pe Interent, cheltuind online peste 20 miliarde € anul trecut, releva cifrele din raportul „Ecommerce Report The Netherlands 2017”, intocmit de ecommercewiki.org. Cifra exacta – 20,16 miliarde – este cu 22,5% mai mare decat cifra de afaceri din 2015. Pentru 2017, se estimeaza o crestere de 20%, deci o cifra totala de afaceri de peste 24 miliarde €.

Ce a mai descoperit raportul:

  • penetrarea Internetului este de aproape 94%
  • anul trecut, PIB-ul/cap de locuitor a fost de 40.900 €, la o populatie relativ mica (17 milioane de persoane)
  • din PIB total (aproape 700 miliarde €), e-commerce-ul a reprezentat 2,37%
  • 95% dintre olandezii de peste 15 ani au facut shopping online anul trecut
  • suma medie cheltuita online, in 2016, a fost de 116,13 €
  • olandezii cumpara ceva online, in medie, de 13 ori/an
  • numarul de magazine online inregitrate oficial in Olanda a crescut la 32.160 in 2016 (dar se estimeaza ca, in realitate, depasesc 50.000), de la 29.250 (in 2015)
  • 75% din cele 20,16 miliarde cheltuite online s-au dus pe servicii ca asigurari si excursii (86% dintre biletele de avion din Olanda se cumpara pe Internet) si 25% pe bunuri ca produse media&entertainment, bilete la evenimente si imbracaminte
  • olandezii care apeleaza la livrarea produselor cumparate online duminica, in aceeasi zi sau la livrarea de seara au tendinta de a cheltui de 2 ori mai multi bani online decat olandezii care nu folosesc aceste optiuni de livrare
  • comerciantii online care ofera livrare a doua zi pot avea vanzari mai mari cu 25% decat concurentii lor care nu o fac
  • la nivel mondial, timpul mediu petrecut de un cumparator online este de 12,65 ore; in Olanda, timpul mediu petrecut de un cumparator online este de 12,25 ore
  • 26% dintre olandezi au facut cumparaturi transfrontaliere anul trecut, China fiind cea mai populara destinatie in acest sens
  • desi vorbesc fluent engleza, olandezii prefera sa cumpere online in limba lor
  • vanzarile pe dispozitive mobile au atins suma de aproape 2,3 milioane € in 2016, ceea ce reprezinta 10% din totalul vanzarilor online
  • cea mai populara metoda de plata online este iDEAL (57%) – transfer bancar

Raspunde la aceasta intrebare