In 2022, eMAG a investit 1,123 de miliarde lei in Romania, Ungaria si Bulgaria
Anul trecut, eMAG a investit 1,123 miliarde de lei in dezvoltarea ecosistemului regional din cele 3 tari in care opereaza. Retailerul anunta, intr-un comunicat de presa, ca si a raspuns astfel potentialului de crestere al comertului online si a urcat investitiile totale din ultimii 2 ani la peste 2 miliarde de lei, pentru a raspunde nevoilor celor 9 milioane de clienti din Romania, Ungaria si Bulgaria. In 2022, Dante International (compania care cuprinde Fashion Days, eMAG Romania, o parte din vanzarile eMAG Ungaria si Bulgaria) a avut o cifra de afaceri de 7,1 miliarde de lei si un profit de 123,7 milioane de lei.
„Investitiile consistente din ultimii ani in infrastructura pentru ecommerce si tehnologie au pregatit terenul pentru crestere in regiune, raspunzand oricaror nevoi ale clientului: gama mare de produse livrate rapid si ieftin prin easybox si Genius, promotiile si preturile bune, serviciile financiare care le permit clientilor sa isi cumpere produsele mult dorite. Deja, din primul an dupa pandemie, clientii au inteles valoarea creata si au plasat cu 10% mai multe comenzi in business-urile din ecosistemul regional format din eMAG, Tazz, Fashion Days si Freshful. Pe aceasta constructie sanatoasa pornim cu incredere pe drumul in care ecommerce isi va atinge potentialul, reluandu-si ritmul de crestere”, transmite Tudor Manea (foto, CEO Grup eMAG).
Anul trecut, una dintre ariile cheie in jurul carora s-au concentrat investitiile eMAG a fost dezvoltarea in Ungaria si Bulgaria. In ambele tari, eMAG a investit 450 de milioane de lei (de 6 ori mai mult fata de anul precedent), in logistica, in imbunatatirea serviciilor si diversificarea ofertei cu ajutorul sellerilor din marketplace. Numarul antreprenorilor care fac business pe eMAG a ajuns la 54.000, in regiune. Odata cu accelerarea programului transfrontalier, in 2022 (in urma unei investitii de 51 de milioane de lei), peste 5.000 de selleri din Romania vand in Ungaria, iar 2.500 in Bulgaria.
Investitiile in tehnologie pentru dezvoltarea de servicii cu valoare adaugata pentru clienti (serviciul de livrare, ofertele promotionale si serviciul Genius, disponibil in patru platforme de shopping – eMAG, Tazz, Fashion Days si Freshful) s-au ridicat la 164 milioane de lei, anul trecut. Pe fondul acestor investitii, Genius are peste 500.000 de abonati (+50% YoY).
In prezent, peste 1,3 milioane de clienti pot plati cumparaturile in rate prin intermediul contului lor eMAG MyWallet (peste 30 zile, in 4 transe sau in 12). Vanzarile inregistrate prin intermediul serviciilor de plata in rate au ajuns sa detina o pondere de peste 7% din totalul vanzarilor inregistrate pe eMAG, dublu fata de anul trecut.
Leave a reply