Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

2 din 10 romani cumpara exclusiv online articole de Fashion (studiu)

9 din 10 romani cumpara lunar cel putin un articol vestimentar, iar 2 din 10 romani fac asta exclusiv online, a descoperit un studiu marca MKOR. In plus, 15% dintre pasionatii de moda returneaza produsele, conform studiului ale carui rezultate au fost facute publice intr-un comunicat de presa.

Rezultatele sunt extrase din „Fashion Consumer Trends.Live”, un tracker trimestrial marca MKOR, reprezentativ la nivelul pietei de Fashion retail, care compara anii 2023 vs 2022 si 2023 vs 2021. Rezultatele au fost completate cu datele din alte 2 studii MKOR – „Consumatorul etic din Romania” si „Consumer Sentiment”.

Ce a mai descoperit studiul:

  • preferam in continuare cumparaturile in magazine fizice, cu o usoara crestere a interesului pentru online – aproape un sfert dintre consumatori opteaza pentru un mix intre canalele online si offline (24%)
  • in 2023, 7 din 10 conationali cred ca sumele alocate articolelor vestimentare au crescut – suma medie cheltuita pentru o sesiune de shopping este de 381 lei
  • 38% dintre romani sunt consumatori etici si sunt constienti de impactul pe care alegerile lor il au asupra mediului; pentru a incuraja un stil de viata sustenabil, 45% dintre consumatorii etici spun ca evita consumul excesiv de articole de moda si cumpara mai putine haine, iar 23% cauta alternative sustenabile; achizitionarea de produse second-hand este o practica zilnica pentru 33% dintre consumatorii etici (mai ales pentru femei)
  • experientele digitale influenteaza decizia de a reveni in magazin pentru 1 din 2 consumatori
  • 63% dintre consumatori folosesc telefonul mobil cand fac cumparaturi in magazinele fizice, pentru a accesa aplicatiile mobile ale acestora, cardurile de fidelitate si plati
  • sistemele de plata contactless si self-checkout sunt si ele populare
  • membrii Generatiei Z (tinerii de pana la 24 de ani), Y (25-39 de ani), locuitorii din Bucuresti si din zona centrala si de Nord-Vest a tarii platesc cel mai des cu telefonul mobil

„Tehnologia evolueaza intr-un ritm alert, iar comportamentul consumatorilor se schimba si se adapteaza rapid noilor tendinte si instrumentelor digitale. Studiul nostru arata ca experienta de cumparare devine tot mai importanta. Desi consumul de articole de moda ramane ridicat in randul romanilor, observam o crestere a interesului pentru moda etica si sustenabilitate. Este esential pentru retaileri sa inteleaga nevoile si preferintele consumatorilor, pentru a oferi servicii personalizate si inovatoare”, transmite Cori Cimpoca (foto, Fondatoare MKOR).

Studiul complet poate fi accesat aici.

Comentariu ( 1 )

  1. […] Ecompedia: 2 din 10 romani cumpara exclusiv online articole de Fashion (studiu) […]