1 din 3 germani face cumparaturi online pe Temu (studiu)
Marketplace-urile asiatice sunt din ce in ce mai populare in Germania, in ultimele 12 luni, informeaza ecommercenews.eu. Un studiu recent marca ECC KOLN („Trend Check Handel”) a descoperit ca majoritatea consumatorilor germani cunosc platformele chinezesti de tip fast-fashion (ca Temu si Shein): brand awareness-ul acestor platforme asiatice in Germania a crescut cu 13 puncte procentuale, in ultimul an), de la 78%, la 91%.
In plus, 43% dintre consumatorii din tara vest-europeana fac achizitii de pe ele (fata de 32%, in 2023). In randul consumatorilor mai tineri, procentajul este si mai ridicat – 51% dintre germanii de 18-29 de ani fac achizitii de pe marketplace-urile chinezesti.
Temu cel putin este intr-o dezvoltare vertiginoasa, mai noteaza studiul. Subsidiara PDD Holdings – desi este atent monitorizata de organizatiile de comert si cele dedicate consumatorilor – a prins la utilizatori, gratie preturilor mici, a experientei de gamificare oferite si a varietatii mare de produse.
Conform studiului marca ECC KOLN, 32% dintre consumatorii germani au achizitionat produse de pe Temu (in 2023, procentul era de doar 11%). Si popularitatea Shein a crescut: de la 10% anul trecut, la 22% in 2024. Pe de alta parte, desi aceste platforme e-commerce sunt populare, preocuparile legate de calitatea produselor, siguranta utilizarii lor si sustenabilitate ii determina pe 66% dintre respondenti sa spuna ca nu au de gand sa mai faca achizitii de acolo.
Comentarii ( 4 )
[…] importurile cu o valoare de pana la 150 € (de care profita din plin cele doua platforme) si unde 32% dintre consumatori fac cumparaturi online pe Temu si 22% aleg […]
[…] livrate clientilor direct din SUA. Acum, si producatorii/brandurile europene vor putea profita de popularitatea app-ului de fast-fashion chinez, care cucereste consumatorii cu preturile mici, promotiile constante si elementele de gamification. […]
[…] In acelasi timp, desi comertul online este in scadere, in Germania, competitorii Shein si Temu atrag rapid clientii, determinand oficialitatile locale sa sustina eliminarea scutirii de taxe pentru importurile de […]
[…] cum scriam recent, 32% dintre germani fac cumparaturi online pe Temu si 22% aleg Shein, iar brand awareness-ul platformelor asiatice de […]