17% dintre magazinele online din Elvetia ofera livrare gratuita (raport)
Doar 17% dintre cele mai mari 47 de magazine e-commerce din Elvetia ofera livrare gratuita a comenzilor, in 2024. Majoritatea (64%) fac asta doar dupa un anumit prag, iar 19% cer mereu o taxa de livrare. Livrarea online costa, in medie, 6,85 € (o suma usor mai mica fata de anul trecut, cand media era de 7,41 €). Datele au fost extrase de ecommercenews.eu dintr-un raport realizat de compania de management si consultanta Carpathia, care a analizat primele 50 de platforme online B2C din tara amintita.
Raportul s-a uitat si la conditiile de livrare ale celor 50 de magazine digitale, luand in calcul 47 dintre ele: Microspot (care a fost integrat in Interdiscount) si platformele eBay si Ricardo (ale caror conditii de livrare depind de sellerii parteneri) nu sunt prezente in analiza.
Asa cum a scos la iveala si un studiu recent al institutului de retail german EHI, doar o fractiune dintre vanzatorii online din regiunea DACH (Germania, Austria, Elvetia) ofera livrare gratuita, motivati fiind de prevenirea retururilor.
Analiza celor de la Carpathia a mai descoperit ca livrarea in 24 de ore de la comanda este oferita mai des in 2024, comparativ cu anul anterior (17% din magazinele digitale elvetiene o ofera acum, fata de doar 4% in 2023). Cu toate acestea, majoritatea (66%) celor mai mari platforme e-commerce elvetiene nu ofera acest serviciu.
Comentariu ( 1 )
Piata din Elvetia este foarte diferita de piata din Romania. Oamenii au alte obiceiuri si de aici si cererea pentru anumite servicii este alta.
Livrarea acasa prin curieri este mai putin dezvoltata comparativ cu Romania. Sunt multe cazuri in care oamenii prefera sa isi ridice singuri ce au de cumparat, dupa ce le-a fost adus la un magazin apropiat sau sa foloseasca furnizorii locali datorita preturilor si taxelor diferentiate in functie de locul de producere.
Fiind organizati ca o federatie de cantoane, fiecare canton are reguli diferite si impozitare diferita care poate avea impact in modalitatea de comportament a clientilor.
Fiind ca o enclava in inima Uniunii Europene, Elvetia impune taxe foarte mari pentru a apara producatorii interni si taxele vamale se platesc. De aici si greutatea de a livra ceva venind din afara tarii. Iar avand volum mic de livrari, de aici si dezvoltarea relativ limitata a serviciului si costurile mari asociate.