10 idei pentru cresterea veniturilor din traficul mobile
Dispozitivele mobile sunt o sursa de venit importanta pentru numeroase afaceri online, iar traficul mobile a depasit traficul pe desktop inca din 2014, scrie epay-solutions.ingenico.com. Dar multe persoane se documenteaza pe dispozitive mobile si le abandoneaza cand vine vorba despre finalizarea cosului de cumparaturi. Pentru a asigura o conversie online eficienta, companiile trebuie sa tina cont de urmatoarele 10 sfaturi:
- Concepe site-ul direct in versiunea mobile – aveti in vedere ca, pe un telefon, site-ul dumneavoastra conceput pentru un ecran de laptop nu va arata bine; aveti in vedere ca pe dispozitive mobile nu exista tastatura fizica, totul e bazat pe touch, ecranul e limitat ca suprafata, viteza Internetului variaza in functie de locatie/dispozitiv; optati pentru un design responsive, astfel paginile de checkout se vor adapta automat dispozitivului pe care sunt vizualizate
- Tastatura adaptata contextului – e greu sa introduci cele 16 cifre care formeaza nr. cardului pe un smartphone, cu tastatura standard, QWERTY; optati pentru oferirea pe mobile a unei tastaturi numerice cand e vorba despre cifre
- Date usor de introdus – unele site-uri afiseaza un mesaj de eroare daca in campul de cod postal nu e introdus nimic, de exemplu, ceea ce enerveaza clientul si il poate determina sa abandoneze cosul; datele clientului trebuie sa fie cat mai usor de introdus, deci preprogramati in sistem liniute despartitoare sau spatii, unde e nevoie de acestea
- Foloseste cu cap spatiul limitat – pe un ecran mobile, nu ai atat de mult spatiu la dispozitie, deci mesajul destinat clientului trebuie afisat vizibil, clar, fara sa fie nevoie de scroll; pe pagina de checkout, butonul „Cumpara acum” trebuie sa fie plasat cat mai aproape, pentru a te asigura ca e apasat cat mai des
- Asigura-ti clientul ca plata e sigura – foloseste certificatul SSL (https://), incluzand numele companiei in URL-ul paginii de checkout, astfel clientul va sti cui plateste
- Arata suma totala de plata – conversiile vor creste si daca ii arati clientului cat trebuie sa plateasca; un cos de cumparaturi vizibil in pagini inseamna ca acesta poate vedea detaliile si suma
- Rtim de incarcare a paginii redus – cu cat se incarca mai greu pagina, cu atat mai dispus e clientul sa abandoneze cosul; cu fiecare 2 secunde de incarcare mai rapida a unei pagini, conversia creste cu pana la 66%, arata studiile
- Stabileste clar ce face butonul „Back”/„Inapoi” – asigura-te ca, apasand pe butonul „Back”/„Inapoi”, clientul nu e trimis la inceputul sesiunii de shopping, ci la pagina anterioara, cu filtrele de cautare inca valide, fara mesaje de eroare
- Ofera metodele de plata potrivite – adica metode de plata potrivite fiecarei tari si optimizate pentru o experienta mobile
- Testeaza site-ul pe mobile – ce merge pe un iPhone, s-ar putea sa dea rateuri pe un telefon Android, deci variatna mobile a site-ului trebuie testata pe cat mai multe dispozitive, de preferinta primele 20 – 30 cele mia vandute modele de smartphone/tableta
Leave a reply