Viitorul nu suna bine pentru brand-urile exclusiv online
E-commerce-ul este un jucator important pe piata de retail: in SUA, 4 companii-mamut (Amazon, Apple, Walmart si Staples) au incasat peste 40% din sumele cheltuite in e-commerce anul trecut! Dar companiile care vand un singur tip de produs si o fac exclusiv online, fara a avea si magazine fizice, ar trebui sa isi puna intrebari serioase privind viitorul brand-ului lor, scrie retaildive.com.
Conform unui studiu realizat de Simon Property Group pentru compania L2 („Death of PurePlay Retail”), magazinele fizice si mall-urile nu vor disparea prea curand: acestea au in continuare vanzari din ce in ce mai mari pe metrul patrat. Asa ca, daca vor sa ramana pe piata, e-retailerii ar face bine sa investeasca si in magazine fizice (pana si Amazon a lansat anul trecut un magazin fizic, o librarie, in Seattle – Amazon Books).
De ce prefera lumea tot magazinele fizice? Pentru ca acestea ofera cateva avantaje subtile, de care companiile online uita cateodata: clientii vor sa vada in fata ochilor produsul care ii intereseaza, vor sa-l atinga, sa-l probeze, sa aiba o conexiune emotionala cu respectivul obiect, intr-un mediu fizic – nu doar sa-l vada pe un ecran de calculator/smartphone.
Leave a reply