Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Scandalul Zalando.com: pacaleala „Nu rata, ultima bucata!”

zalando

In vara anului trecut, compania Zalando a fost avertizata de autoritatile germane, dupa ce a fost prinsa inselandu-si clientii prin manipularea sistemului de rezervare a produselor, scrie focus.de. Zalando e o companie de e-commerce care vinde incaltaminte, imbracaminte si accesorii. Fondata in Germania, in 2008, opereaza in 14 tari europene: Germania, Austria, Elvetia, Franta, Belgia, Olanda, Italia, Spania, Polonia, Suedia, Danemarca, Finlanda si Marea Britanie. Reclamele cu care s-au lansat pe piata germana au fost agresive si eficiente („Nu va lasati sotiile sa descopere Zalando.de. Mi-a distrus viata! Uitati-va! Pantofi, peste tot pantofi, mii de pantofi de toate marcile. Si livrarea si returul sunt gratuite”, striga in primul lor spot un sot disperat).

Apeland la psihologie, site-ul isi promova produsele pe sistemul „Nu rata, ultima bucata, cumpara acum!”, iar clientii se grabeau sa comande, pentru ca aveau impresia ca vor rata oferta, daca mai asteapta mult. Presiunea psihologica fals creata a atras atentia autoritatilor, care au luat la puricat firma si au descoperit ca stocul de produse numara mai mult de 1 singura bucata (cum aparea pe site), dar Zalando s-a aparat spunand ca problema a fost una de ordin tehnic (site-ul nu arata inventarul adevarat, in timp real). Compania a fost avertizata sa nu mai induca in eroare clientii, afisand stocuri false, altfel risca masuri legale. Imediat dupa aceea, site-ul a inlocuit „Nu rata, ultima bucata!” cu „Peste 3 produse disponibile”.

In noiembrie, aceeasi publicatie scria deja de un proces pe rol: „Clienti trasi pe sfoara?” titra focus.de. Problema nu a fost rezolvata: Zalando a fost prinsa iar cu mata-n sac si data in judecata de Centrul pentru Protectia impotriva Competitiei Ilegale. Asta dupa ce a pacalit clientii facand reclama falsa: compania a fost acuzata ca mintea clientii in legatura cu unele modele de pantofi disponibile in stoc, scriind online ca exista „mai putin de 3 perechi pe stoc”, desi nu era asa, pentru a-i determina sa cumpere. Compania a reactionat prompt, scrie reuters.com, schimbandu-si practicile de marketing si admitand ca avertizarea „mai sunt doar 3 perechi disponibile” nu era intotdeauna reala (in depozit putandu-se afla mai mult de 3 perechi).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply