Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Pastreaza-ti afacerea online sanatoasa si profitabila

Vanzarile online sunt un model de afaceri in plina dezvoltare si aproape toata lumea isi doreste acum o bucata din acest tort. Dar adevarul este ca derularea unei afaceri e-commerce necesita efort si dedicare din partea proprietarilor si este posibil ca situatia sa nu fie mereu roz. Oamenii de afaceri trebuie sa fie constienti de modul in care pot reduce pierderea clientelara in perioadele dificile. Exista si alte elemente de care ar trebui sa fii constient inainte de a te apuca de comert online, dar nu te speria – conducerea unei afaceri e-commerce este complet posibila. Cum poti ramane sanatos si profitabil in afacerea dvs. de comert electronic?

Iata cum poti sa castigi si sa ai succes intr-o afacere e-commerce, chiar si in situatii dificile, precum blocarea globala generata de COVID-19.

Genereaza o cerere pentru oferta ta de produse

In marketing, exista intotdeauna mai multe optiuni de a vinde produsele proprii. De exemplu, poti folosi un anumit unghi de abordare pe piata tintita, in functie de tendintele actuale ale industriei. Chiar si atunci cand nu exista nicio cerere pentru produsele tale, poti genera una folosind un unghi de abordare nou. In timpul COVID-19, unele companii si-au modificat cu succes oferta de produse. De exemplu, optometristii vand ochelari anti-reflex de foarte mult timp, dar de la izbucnirea pandemiei si inchiderea scolilor, si-au schimbat unghiul de abordare.

De cand s-au inchis scolile, elevii au fost incurajati sa utilizeze e-learning-ul. Optometristii au prezentat acesti ochelari drept un mod prin care parintii pot proteja ochii copiilor lor impotriva razelor UV emise de ecranele in fata carora acestia petrec acum mai mult timp. Desi nu esti optometrist, fa brainstorming pentru a prezenta produsele pe care le ofera afacerea ta e-commerce din alt unghi, in conformitate cu tendintele actuale ale pietei.

Lanseaza o noua linie de produse

Uneori poate fi benefic sa reduci pierderile intr-o anumita gama de produse si sa investesti in crearea uneia noi. In perioade grele ca acestea, poti profita vanzand produse relevante, care sunt la mare cautare acum. De exemplu, Ferrari a creat valve respiratorii pentru spitale, pentru a sprijini eforturile de ajutorare in timpul COVID-19. Desi Ferrari a donat aceste valve, tu le poti vinde, dar asigura-te ca nu esti prea departe de gama ta de produse obisnuite. Alatura-te cauzei si arata-le oamenilor ca iti pasa.

Companiile care vand tricouri pot crea produse cu mesaje umoristice, cu glume legate de situatia actuala. Exista tricouri care le ofera oamenilor o portie buna de ras. De exemplu, unul avea imprimate urmatoarele cuvinte: „Am supravietuit celei mai mari deficiente de hartie igienica”. Utilizarea acestei abordari (prin crearea unei noi game de produse) ar putea fi exact ce trebuie pentru ca afacerea ta online sa fie sanatoasa si profitabila in aceasta perioada. In orice industrie ai fi, exista cu siguranta un produs de care este nevoie sau care e suficient de interesant pentru clienti, incat poate ajuta la sustinerea afacerii tale.

Creste numarul de canale de vanzare folosite

O alta strategie pe care o poti folosi pentru a-ti mentine afacerea online sanatoasa si profitabila este cresterea numarului de canale de vanzare pe care le utilizezi. De exemplu, daca distribui produse pe Amazon, fa asta si pe eBay sau pe alte canale de vanzare. Asta te va expune la mai multi potentiali clienti si va creste gradul de recunoastere al afacerii. Ulterior, afacerea e-commerce va putea vinde mai multe produse intr-un timp mai scurt si va ramane profitabila.

Ar trebui sa faci o analiza a concurentei, pentru a targeta si selecta cele mai bune canale de vanzare ce vor fi utilizate de afacerea ta. Sau poti lua in considerare utilizarea unei strategii de marketing afiliat rentabile. Programele de marketing afiliat sunt adesea rentabile, deoarece platesti expertul in marketing odata ce lead-ul a fost generat. In unele cazuri, acesta este platit odata ce lead-ul a dus la o achizitie. Nu conteaza ce optiune alegi, dar cresterea vizibilitatii folosind diferite canale de vanzari sau marketingul afiliat iti poate ajuta afacerea online sa prospere in timpul acestor perioade dificile.

Concentreaza-te pe vanzari

Una dintre cele mai de succes metode pe care le folosesc afacerile online profitabile sunt  sugestiile personalizate. Aceste sugestii pot ajuta afacerile sa-si dubleze vanzarile si sa isi creasca enorm profitul. Amazon a folosit cu succes aceasta strategie, de ani buni. De exemplu, atunci cand cumperi un Access Point de pe aceasta platforma de comert electronic, vei primi alte 2-3 sugestii de produse.

Probabil, sugestiile vor include cablurile necesare pentru a-l conecta si un router Wi-Fi, pentru a distribui conexiunea la Internet. De asemenea, poti utiliza aceasta strategie pentru a include articole sau accesorii conexe, atunci cand clientii fac o achizitie. Nu fa greseala altor afaceri online: includerea unor produse similare la sugestii. Sugereaza-le produse care sunt necesare pentru a utiliza produsul deja pus in cos sau pentru a-l imbunatati. Daca faci asta, vei creste profitul obtinute de afacerea ta si vei contribui la sanatatea financiara a pietei de comert electronic.

Ce faci cand cererea este scazuta

In unele cazuri, produsul pe care il vinzi online poate avea o cerere foarte scazuta in momentele dificile, cum este focarul de pandemie actual. Astfel de produse care sunt dorite, dar de care oamenii nu au nevoie sunt gentile sau ceasurile. Clientii pot identifica faptul ca aceste produse nu sunt neaparat esentiale si nu ar trebui sa fie cumparate. Altii pot lua aceasta hotarare pentru ca se tem sa ramana fara bani ori se tem ca vor fi concediati. Daca produsele pe care le vinzi au o astfel de cerere scazuta, ar fi bine sa scazi preturile, pentru a veni in intampinarea clientilor.

Sau ii poti atentiona pe clienti ca acum e ultima sansa de a cumpara ceva, mentionand faptul ca stocul este limitat sau – chiar mai bine – planuind o perioada de reduceri si spunandu-le ca oferta este limitata. Unele afaceri si-au schimbat abordarea, prin includerea de bunuri esentiale gratuite. Alta a intors pe dos aceasta strategie, scotand la vanzare o rola de hartie igienica cu 3.999 $, la pachet primind un inel cu diamant. Exista o multime de modalitati prin care poti vinde creativ produse chiar si atunci cand publicul-tinta nu va dori sa cheltuiasca la fel de mult.

Concluzie

Indiferent de starea in care se afla industria, poti sa-ti mentii afacerea online sanatoasa si profitabila. Concentreaza-te pe vanzarile generate, creste canalele de vanzare pe care le utilizezi sau apeleaza la marketingul afiliat pentru a ramane profitabil. Sau schimba-ti gama de produse, daca nu poti sa iti concepi strategia de marketing altfel, pentru a se potrivi cu situatia actuala.

Despre autor: Leon Collier este un autor freelance si editor din Marea Britanie. Redacteaza texte academice si lucreaza momentan pentru assignment help Australia. Ii place sa citeasca carti noi, sa urmareasca documentare si sa se dedice jocurilor de masa, alaturi de prietenii lui. Urmareste-l pe twitter @LeonCollier12.

Despre Andrada Vonhaz

Pasionata de marketing si dinamismul tehnologiei, am inceput prin a intelege pasii de baza SEO, PPC, copywriting, content writing si social media. Imbinand aceste cunostinte, am ajuns la strategii de marketing, project management, comunicare si monitorizare a activitatilor de marketing, de la o simpla idee pana la finalizarea proiectului. Deviza mea: intotdeauna ai ceva de invatat si pus in practica. In marketing nu te plictisesti niciodata.

Follow Me

Leave a reply