Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Vanzarea de produse pe blog – Gomag a lansat un nou modul, in platforma

Din 14 decembrie 2020, platforma Gomag pune la dispozitia celor aproape 2.000 de clienti o noua functionalitate, in premiera. Modulul blog din platforma elimina nevoia de implementari suplimentare cu editoarele clasice de text, precum WordPress, si confera putere de vanzare unui instrument preponderent informational.

Noul blog din Gomag are scopul de a fluidiza calatoria clientilor intr-un funnel de vanzare si ii ghideaza natural sa ia decizia de cumparare, intr-un interval de timp mai scurt decat in mod obisnuit. Functionalitatea a fost lansata si cu scopul de a creste apetitul antreprenorilor pentru blog, un tool de baza in strategia de SEO si content marketing, dar care inca nu este folosit la potentialul maxim de catre proprietarii de magazine online din Romania. 

De ce au nevoie magazinele online de un blog?

In eCommerce, blogul este o resursa valoroasa in special in partea de sus a unui funnel de vanzare. Articolele postate au rolul de a familiariza clientii cu brandul, conferindu-i autoritate si castigand incredere. Mai ales daca vorbim despre articole tutorial, liste sau testimoniale de la clienti. De asemenea, influenteaza partea de mijloc a funnel-ului, reprezentand pragul in care utilizatorii isi lasa datele de contact si devin lead-uri cu o identitate precisa. Tot articolele din blog influenteaza decizia de cumparare in partea de jos a unui funnel, cand postam studii de caz, comparatii intre produse sau recenzii si motive pentru achizitie. 

Continutul este o necesitate. Fara discutie. Nu doar ca influenteaza calatoria clientului catre vanzare (si dupa ce aceasta are loc), ci influenteaza si pozitia site-ului in rezultatele motoarelor de cautare. Marele dezavantaj? Pana acum, blogul nu oferea o cale directa catre produse si achizitie. 

Ce aduce nou functionalitatea blog din platforma Gomag?

Magazinele online din portofoliul Gomag au acum posibilitatea sa construiasca si sa optimizeze un blog direct in site, pe domeniul magazinului. Iar acest lucru este punctul de pornire catre o multime de oportunitati. Poti afisa automat produse din categoriile magazinului, in paginile de categorie ale blogului si in articole. Poti selecta manual produsele despre care scrii, sa fie afisate direct in articolul in care ai scris despre ele. Cu tot cu buton de adauga in cos. Si poti afisa continut de ajutor din blog, in categoriile din magazin sau paginile de produs.

Am ales doar 3 posibilitati, insa pe baza editorului avansat din Gomag poti transforma orice articol din blog intr-un landing page de vanzare. Sau poti afisa formulare pentru colectarea de date si abonarea la newsletter. Noua functionalitate blog din platforma Gomag poate fi folosita intr-o multime de moduri. Totul tine de imaginatia proprietarilor de magazine online si de strategia de continut pe care aleg sa o implementeze.

Cum folosesti blogul din platforma Gomag, practic?

Iti recomandam sa parcurgi 3 pasi pentru a face setarile initiale de blog.

  • Pasul 1. Faci setarile principale si configurezi pagina de homepage blog.
  • Pasul 2. Creezi principalele categorii de blog, pe care le poti corela cu categoriile de produse din magazin.
  • Pasul 3. Creezi postarile pe blog si, folosind editorul avansat, afisezi un formular de abonare.

De aici, mai departe lucrurile tin de strategia ta de blogging. Ce postezi. Cand postezi. Si daca vrei sa afisezi articolele si in paginile din magazin.

Strategii de continut folosind blogul din platforma Gomag

Vezi tu, stim ca nu e floare la ureche sa intretii un blog. Mai ales daca nu ai un om care se ocupa exclusiv de postari sau nu colaborezi cu o agentie. Insa marele avantaj al blogului din Gomag este ca nu te obliga sa tratezi partea de continut ca pe o parte separata a magazinului. Ci lucrezi pentru un tot unitar. Dar hai sa vedem cateva strategii de continut pe care le-ai putea adopta.

Strategia 1. Lista de articole limitate, cu caracter evergreen

Nu toti proprietarii de magazin dispun de resursele despre care vorbeam mai sus: oameni care sa se ocupe exclusiv de blog sau bugete pentru promovarea articolelor. Prin urmare, chiar daca se apuca de un blog, in timp, acesta devine o povara. Ori publica din an in Pasti, fara a avea o constanta (lucru ce face mai mult rau, decat bine). Daca te regasesti in aceasta situatie, tine minte ca NU trebuie sa iti faci un blog, in sensul clasic. Ci poti sa iti stabilesti o lista de subiecte principale, despre care vei scrie un numar limitat articole.

In acest caz, tine cont sa alegi subiecte valabile mereu – de exemplu, tutoriale, liste comparative de produse sau recenzii pentru produsele vedeta. Practic, vei crea doar articole pe care le poti folosi pe tot parcursul anului si pe care le poti promova in mod repetat, in numeroase moduri.

Strategia 2. Formula standard, cu postari noi, constant

In acest caz, postezi constant (cel putin de doua ori pe luna), pe subiecte variate, atat evergreen, cat si subiecte valabile pentru o scurta perioada de timp (de ex., articole cu noutatile lunii, trenduri anuale sau sezoniere, teasing pentru oferte de marketing punctuale sau lansari). Practic, e vorba de strategia clasica de blogging. Te ajuta sa intretii curiozitatea clientilor, a abonatilor la newsletter si a utilizatorilor, insa este si consumatoare de resurse.

Cand folosesti aceasta strategie, nu uita sa scrii tag-uri specifice pentru produse pe care le aloci doar articolelor in care scrii despre produsele respective. Nu fa greseala de a nota aceleasi tag-uri pentru toate articolele. Pentru ca, asa, articolele afisate la produse s-ar putea sa nu fie relevante pentru acele produse.

Strategia 3. Articole care sustin produsele si ofertele din magazin

Folosind aceasta strategie, practic alegi pe rand produse din magazin pentru care creezi review-uri, tutoriale, comparatii sau liste cu motive pentru care sa fie cumparate. Are impact in partea de middle si bottom of the funnel, pentru ca aici scrii despre subiecte foarte specifice – produsele tale. Acest tipuri de articole sunt cele mai indicate sa fie afisate in paginile de produs si paginile de categorie din magazin.

Avantajul strategiei 3 este ca nu trebuie sa cauti mult dupa surse de inspiratie, din moment ce scrii cam aceleasi tipuri de postari.  Insa stai linistit, chiar daca alegi aceasta strategie, nu te impiedica nimeni sa faci articole de teasing sau alte tipuri de postari cand ai resurse si idei. Am realizat deja un webinar exclusiv pentru clienti, in care a fost explicat modul de functionare a noului modul. Aici poate fi accesat si un ghid de utilizare, pe pasi.

Reactiile clientilor Gomag sunt excelente – dintre acestia, o parte au inceput sa testeze noua functionalitate sau au afirmat ca si-au programat perioada de sfarsit de an pentru a folosi modulul blog. Gomag este o platforma eCommerce SaaS autohtona, creata de la zero de o echipa din Baia Mare si care, in prezent, se mandreste cu un portofoliu de aproape 2000 de clienti. Abonamentele Gomag incep de la 1 euro pe zi, pentru antreprenorii la inceput de drum si includ module in premiera pentru o platforma romaneasca, precum GoBots (automatizari), pop-up in platforma (inclusiv cu sabloane editabile), rapoarte avansate sau CRM. Platforma poate fi testata gratuit, pentru 15 zile.

Comentariu ( 1 )

Leave a reply