UE renunta la geoblocking in e-commerce
Uniunea Europeana face pasi in directia renuntarii totale la geoblocking (prin care consumatorii dintr-o tara UE nu pot cumpara bunuri/servicii vandute in alta) – care este o prioritate in crearea unei piete comerciale digitale unitare pe vechiul continent, informeaza site-ul reuters.com. Mai exact, UE a semnat un acord politic prin care retailerii online din zona (inclusiv Amazon si eBay) sunt obligati sa puna la dispozitia tuturor clientilor europeni, la acelasi pret, produsele lor – fie ca vand electronice, bilete la concert sau inchiriaza camere la hotel.
Noul sistem nu include si continutul protejat de copyright (servicii de streaming ca Spotify si iTunes, carti electronice, seriale TV si filme) – deoarce asta ar putea duce la cresteri de pret in tarile unde acest continut e mai ieftin. Legislatia urmeaza sa fie aprobata la inceputul lui 2018.
Site-ul mama nu va mai putea redirectiona clientii spre site-ul tarii fiecaruia, fara acordul acestora, dar de livrarea unui produs care nu este trimis de retailer in alta tara se va ocupa clientul. „Conform noilor reguli, europenii vor putea alege site-ul de pe care vor sa cumpere, fara a fi blocati sau redirectionati. Pana de Craciun, anul viitor, acest lucru va deveni o realitate”, a transmis vice-presedintele Comisiei Europene si responsabilul pentru piata digitala unitara, Andrus Ansip.
Leave a reply