Tendinte e-commerce in marketingul online, post-COVID-19 (studiu)
Pandemia COVID-19 a accelerat unele dintre tendintele din marketingul digital, a adus cateva schimbari neasteptate in domeniu, iar semrush.com noteaza ca acestea din urma au luat prin surprindere numeroase afaceri, care nu s-au putut adapta la „noul normal”. Niciun business nu isi permite sa nu mai fie prezent online, cand competitorii lui sunt, iar adaptarea rapida la circumstantele care ne inconjoara este vitala.
Pentru a determina cum arata noua fata a marketingului online, SEMrush a strans si analizat recent date de la peste 2.000 dintre cele mai vizitate site-uri e-commerce din lume (din nise ca Fashion, Electronice, Sanatate & Frumusete). Cifrele arata ca numarul de cautari lunare ale expresiei „cumpara online” aproape ca s-au dublat in prima luna de pandemie: in martie 2020, au fost peste 27.500 de cautari (comparativ cu peste 14.800 in februarie), iar in iunie 2020, cresterea globala a fost de 50% YoY. La nivel mondial, numarul de cautari pentru servicii de livrare la domiciliu a mancarii a crescut, in medie, cu 180%. Iar eMarketer estimeaza ca vanzarile e-commerce vor atinge suma de 3,914 trilioane $, la nivel mondial.
Iata ce a descoperit studiul, apropo de tendintele in marketingul online:
- TRAFIC:
- criza globala a determinat aparitia unor varfuri de trafic in primavara, mai mari decat cele traditionale, din noiembrie-decembrie (cand incep promotiile de Black Friday si de Sarbatori)
- in martie-iunie 2020, cresterea medie a traficului magazinelor online a fost de 36%, pe toate categoriile e-commerce; in afara retailerilor generalisti (ca Amazon, Walmart si eBay), cele mai mari cresteri (40-50%) le-au avut retalierii din nisele Casa & Gradina, Mancare & Alimente, Sport & Timp liber
- sursa acestui trafic crescut au fost smartphone-urile – traficul mobil a constituit 70% din toate vizitele pe site-uri e-commerce, iar aproape 58% din tot traficul a fost direct (ceea ce dovedeste importanta loialitatii clientelare si a brand awareness-ului)
- PUBLICITATE:
- aproape 46% dintre toate companiile e-commerce care investesc in reclame online au un buget lunar de 1.000 $ pentru reclame Google (in SUA, procentul e de 30%); cele mai mari sume le cheltuie retailerii generalisti si cei care vand produse de Fashion (peste 150.000 $/luna)
- facand comparatia YoY in perioada martie-iunie, se observa ca aproape toti advertiserii si-au redus bugetul cu 20%, in medie, indiferent de marimea lor
- fiind investiti mai putini bani in reclame, a scazut si costul acestora – CPC-ul mediu a scazut in majoritatea sectoarelor e-commerce
- peisajul CTA-urilor folosite in reclame pentru a atrage clientii este dominat de „livrare gratuita” (32% dintre ad-uri) si „retur gratuit”, dar fiecare industrie are propriile caracteristici
- CAUTARI ONLINE:
- anumite produse au avut o crestere extraordinara a numarului de cautari in pandemie (perioada analizata a fost martie-aprilie 2020, comparativ cu aceleasi luni din 2019) – „gel pentru maini” a fost cautat cu 19,038% mai mult YoY (iar „sapun de maini” a fost unul dintre cele mai cautate 5 produse din categoria Sanatate, in primele 6 luni ale anului, cu 638.000 de cautari la nivel global, fata de doar 74.000 in aceeasi perioada a anului trecut)
- cautarile pentru „scaune de gradina” si „jucarii aer liber” au crescut de aproape 3, respectiv 4 ori; lumea a cautat cu 323% mai mult „covorase pentru yoga” si cu 164% mai mult „haine de alergare barbati”
- AFACERI E-COMMERCE:
- multe companii care nu vindeau/aveau o prezenta limitata online au apelat la platforme virtuale, pentru a gasi rapid o solutie, in peisajul pandemic – in martie 2020, Shopify a avut cu 7,3 milioane de vizite in plus fata de februarie (traficul global in Q1 a crescut cu 29% YoY)
Leave a reply