Cum sa integrezi email marketing-ul cu social media
Email marketing si social media marketing sunt doua dintre cele mai eficiente metode de comunicare si promovare pentru branduri. Folosite impreuna, te pot ajuta sa ajungi la o audienta mai larga si mai relevanta, dar si sa obtii mai multe conversii. Daca esti obisnuit sa te gandesti la aceste canale de comunicare separat, te ajutam cu idei si sfaturi pentru a le aduce impreuna intr-un mod strategic, pentru rezultate mai bune din eforturile de marketing. Iata cateva moduri sa combini newsletterele si social media care pot fi folosite de orice afacere.
1. Castiga noi abonati prin social media
Fie ca ai deja o lista de abonati sau ca iti construiesti una, retelele sociale sunt locul perfect pentru a-ti promova newsletterul. Creeaza un landing page de abonare pe website si optimizeaza-l pentru conversii. Descrie beneficii pentru cei care se aboneaza, explica ce vei trimite si cat de des si include un call to action clar si la obiect.
Creare landing page abonare
Daca ideea de a crea un landing page te copleseste, iata cat de usor poate fi cand folosesti o platforma de email marketing ca NewsMAN. Editorul intuitiv te lasa sa adaugi sau sa elimini usor elemente, iar pagina de abonare poate fi gata intr-un timp scurt, fara cunostinte tehnice avansate.
Odata creata pagina, promoveaza linkul catre landing page prin postari social media distribuite organic sau chiar platite. Retelele de socializare iti permit sa targetezi reclamele, asa ca ajungi la un public interesat de ce oferi.
2. Promoveaza-ti newsletterul in social media
Arata-le urmaritorilor ce tip de continut trimiti prin newslettere. Cand trimiti un email cu informatii valoroase, pune linkul intr-o postare de social media pentru a le arata la ce se pot astepta daca se aboneaza. De asemenea, poti refolosi continutul din newsletter pentru a crea postari scurte si captivante, cu un indemn de a descoperi mai multe in newsletter.
3. Creeaza formulare social media pentru captare emailuri
Anumite retele sociale, precum Facebook sau LinkedIn, permit paginilor de business sa creeze formulare pentru a capta informatii de contact: nume, email, titlu, industrie etc. In completarea landing page-ului sau formularului de abonare de pe website, poti folosi un astfel de formular direct pe pagina de social media prin care sa cresti lista de abonati. Scrie un titlu atractiv si un text scurt si convingator. Poti oferi si o resursa valoroasa gratuita pentru a motiva urmaritorii sa-ti lase datele de contact. Asigura-te insa ca le ceri acordul sa-i contactezi dupa cu newslettere si oferte.
4. Genereaza si promoveaza UGC
User generated content (UGC) este continut creat de urmaritorii tai. Poate fi vorba de clipuri video, poze sau text in care este vorba despre produsele tale. Incurajeaza-i pe cei care iti urmaresc paginile de social media sa interactioneze cu tine si sa trimita continut cu si despre produsul sau serviciile oferite. Un alt mod de a genera UGC valoros este sa lucrezi cu influenceri din domeniu care pot face postari dedicate despre brandul tau. Acest continut poate veni organic sau poti avea colaborari platite. Asigura-te ca cei cu care lucrezi au o reputatie buna si valori aproapiate de brandul tau.
UGC in email marketing
Foloseste UGC in campaniile de email marketing pentru a creste credibilitatea brandului, a arata abonatilor ca ai clienti multumiti si ca esti o autoritate in domeniu, ca in exemplele de mai jos. Si, bineinteles, incurajeaza abonatii la email sa-ti trimita la randul lor acest tip de continut. Cand vine vorba de integrarea strategiilor de marketing, cros-promovarea trebuie sa devina o regula.
5. Creste numarul de fani social media prin email marketing
Si ca tot vorbim de cros-promovare, am aratat cum sa folosesti social media pentru a creste lista de abonati, dar si reversul este recomandabil. Include in newslettere butoane catre paginile de social media ale brandului. Acestea pot face parte din footer-ul default al campaniilor de email marketing.
Trimite un email dedicat in care promovezi o anumita pagina de pe o retea unde stii ca publicul tau e mai activ. De exemplu, daca ai un magazin online de fashion, promoveaza pagina de Instagram si indeamna-i pe abonati sa vizioneze Reels-urile cu ultimele tendinte. Daca ai un grup pe Facebook, e o idee buna sa transformi o parte dintre abonati in membri, explicandu-le care sunt avantajele comunitatii create. Sau cand ai o campanie in social media, cum ar fi un concurs, quiz sau challenge, trimite si un newsletter pentru a creste engagementul.
6. Foloseste date despre audienta pentru a optimiza campaniile
Atat email marketingul cat si retelele social media ofera date avansate despre audienta. Analizeaza informatiile de pe toate platformele pentru a crea un profil avansat al clientilor, care sa te ajute sa trimiti campanii mai bine targetate. De exemplu, platforma de email marketing NewsMAN ofera rapoarte detaliate si analize de campanii de email care urmaresc inclusiv distribuirile pe retelele sociale ale linkurilor pe care s-a dat click din email. Acest lucru te poate ajuta sa intelegi ce tip de continut obtine engagement mai mare. Datele despre utilizatori din social media, cum ar fi cele demografice, dar si preferinte si comportamente observate, te pot ajuta sa creezi segmente de email si campanii personalizate, care pot aduce mai multe conversii.
Bune practici pentru a combina strategiile de email si social media marketing
Dincolo de ideile de mai sus, trebuie sa tii cont de anumite lucuri pentru ca integrarea celor doua strategii sa fie una de succes.
Imagine coerenta pe email si social media
Foloseste aceleasi elemente si principii de design in toate vizualurile si acelasi tone of voice in toate textele, indiferent daca lungimea si formatul continutului difera. Brandul trebuie sa aiba o imagine unitara si sa fie recognoscibil pe toate canalele de comunicare.
Retelele sociale potrivite pentru publicul tinta
Nu promova toate retelele sociale prin email marketing, indiferent daca publicul tau este sau nu pe ele, pentru ca efectul se va dilua. De exemplu, daca ai un newsletter care se adreseaza profesionistilor dintr-un anumit domeniu, probabil ca LinkedIn e reteaua pe care vrei sa o scoti in evidenta. Daca ai un brand de accessorii sau turism, cu multe imagini captivante, e mai bine sa te axezi pe Instagram.
Cros-promovarea newsletter-social media in momente cheie
Este in regula sa implementezi toate ideile de mai sus, insa in situatiile cand chiar ai ceva valoros de spus. De exemplu, poti da un reminder pe social media despre o campanie trimisa pe email. Insa nu e recomandabil sa promovezi in social media toate newsletterele trimise, pentru ca poate deveni obositor, iar tactica isi pierde din eficienta. Foloseste email marketingul pentru a scoate in evidenta o campanie de social media inedita, dar nu trimite un newsletter in care vorbesti despre paginile tale fara un context sau motiv bun.
Platforma de email marketing integrata cu alte canale de comunicare
Cu cat integrezi mai multe canale de comunicare nu doar la nivel strategic, ci si tehnic, cu atat ai mai multe informatii valoroase despre utilizatori. Asta inseamna ca poti urmari drumul clientilor de la primul contact pana la conversie si poti masura eficienta eforturilor de promovare.
Daca vrei sa te bucuri si tu de avantajele unor campanii de marketing cu rezultate masurabile, incearca gratuit NewsMAN si vezi cat de usor este sa-ti integrezi magazinul online cu platforma de email marketing. Creeaza newslettere personalizate si landing page-uri de abonare cu doar cateva click-uri si fii gata sa-ti integrezi eficient strategiile de email si social media marketing.
Comentariu ( 1 )
[…] Cum sa integrezi email marketing-ul cu social media – ECOMpedia […]