Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Suedia: magazinele fara angajati au umplut zonele rurale

In Asia exista deja cateva companii (inclusiv Alibaba) care testeaza magazinele fara angajati, in zone urbane. Amazon a deschis supermarket-uri fara casierii in SUA (Amazon Go) si recent unul, la Londra (Amazon Fresh). Acum, tendinta cumparaturilor fizice contactless si lipsite de frictiune a ajuns si in Suedia, informeaza bbc.com. Compania scandinava Lifvs (start-up lansat in 2018) a deschis, din martie 2020 incoace, 20 de astfel de magazine in tara amintita, unde numeroase zone rurale nu mai aveau un magazin local de ani buni.

Aceste mini supermarketuri arata ca niste containere rosii, de marimea unei rulote, care functioneaza non-stop si de unde localnicii isi pot cumpara alimente diverse, fructe si legume proaspete (sau pot ridica sacose cu produse comandate online). Usa se deschide cu ajutorul aplicatiei Lifvs, care functioneaza in colaborare cu app-ul de identificare nationala BankID (folosit de bancile Suediei). Iti scanezi cu smartphone-ul cumparaturile facute si le platesti automat folosind cardul propriu, inregistrat in sistem. Daca o locatie nu are impactul scontat, ca numar de clienti, containerele sunt mutate si testate in alta zona, deci Lifvs nu plateste nici chirii scumpe, pe termen lung. Camerele de filmat activate permanent si tehnologia folosita permite companiei sa stie exact cine face cumparaturi, deci furturile sunt descurajate din start. Iar AI-ul e folosit pentru a reface stocurile, orientandu-se dupa obiceiurile de cumparare locale.

„Nu am avut magazine aici de cand ne-am mutat aici si faptul ca acum avem unul e perfect. Nu trebuie sa te mai duci in oras pentru a cumpara maruntisuri”, a declarat, pentru sursa amintita, Emma Lundqvist (31 de ani), care s-a mutat in Hummelsta (orasel cu 1.000 de locuitori) acum 3 ani, alaturi de iubitul ei.

Lifvs a fost lansata fix in ideea de a readuce magazinele locale in zonele rurale, de unde lipsa profitabilitatii le-a alungat. Suedezii sunt o natie priceputa la tehnologie si nu foarte pasionata de socializare, deci ideea magazinaselor fara case de marcat si angajati poate prinde cu succes. Mai ales acum, in timp de pandemie COVID-19, cand contactul uman este descurajat: din ianuarie 2021, toate supermarket-urile din Suedia sunt obligate de lege sa asigure cel putin 10 m2 in jurul fiecarui client, prin limitarea accesului acestora in locatia fizica. Tehnologia marca Lifvs garanteaza ca in fiecare magazinas se pot afla cel mult 2 persoane odata.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply