Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: marketingul prin influenceri a murit, traiasca economia comunitara!

Marketingul prin influenceri e din ce in ce mai putin eficient in randul Generatiei Z (tineri de pana la 24 de ani), care nu are incredere in vedetele online, noteaza rollingstone.com. Tinerii cauta informatii despre produsele pe care vor sa le cumpere in sectiunea de comentarii de pe TikTok, pe forumuri ca Reddit sau Discord si cer sfatul prietenilor. Iar brandurile care vor sa vanda acestei generatii trebuie sa fie mai relevante cultural, mai transparente si mai autentice.

Asta inseamna ca, in loc de vedete platite cu bani buni din bugetul de marketing, pentru postari care promoveaza orice li se cere, brandurile ar trebui sa se axeze pe economia comunitara a.k.a. dezvoltarea propriilor comunitati online, in care clientii tineri sa se regaseasca. Brandurile trebuie sa ofere tinerilor clienti interactiuni umanizate (nu superficiale) si sa recunoasca faptul ca influencerii vin la pachet cu minusuri uriase.

Pentru a construi o strategie de marketing comunitara, managerii de brand trebuie sa urmeze 4 pasi:

  1. Documentare ca la carte. Identitatea Generatiei Z se formeaza in aceste comunitati online, deci brandurile trebuie sa le inteleaga identitatatea fragmentata (care se manifesta prin intermediul subreddit-urilor, hashtag-urilor, trend-urilor de pe TikTok sau serverelor nou-aparute pe Discord).
  2. Realizarea campaniei alaturi de respectiva comunitate. Credibilitatea unei campanii realizate intr-o comunitate e garantata daca brandul face un parteneriat cu cei mai vocali membri ai respectivei comunitati online.
  3. Crearea de aliante pe termen lung, nu sponsorizari ocazionale. Brandul trebuie sa colaboreze mereu cu acea comunitate online, nu sa faca o singura activare si gata.
  4. Ascultarea vocilor sociale si evolutia odata cu acestea. Ascultarea sociala si engagement-ul sunt vitale pentru orice brands care vrea sa tina cont de feedback-ul utilizatorilor si sa raspunda pe masura.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply