SUA: JCPenney investeste 1 miliard $ in online, livrare si offline
Retailerul american JCPenney a anuntat ca – pana la finalul lui 2025 – are de gand sa investeasca peste 1 miliard $ in transfomarea website-ului si aplicatiei e-commerce proprii, in lantul de magazine offline si in eficientizarea retelei logistice, pentru livrarea mai rapida a comenzilor online.
Apnews.com anunta ca brandul vechi de 121 de ani (care vinde imbracaminte, bijuterii, mobilier, decoratiuni pentru casa si cosmetice) se va axa pe atragerea consumatorilor din clasa medie (cu venituri de 50.000-75.000 $/an) oferind produse la preturi accesibile. Rosen spune ca, in fiecare luna, clientii JCPenney cheltuie cu 700 $ mai mult decat acum 2 ani, pe chirie, combustibil si mancare, deci cauta preturi competitive si o experienta de shopping pozitiva.
Directia este contrara aceleia pe care au mers echipele vechi de management ale companiei si este impusa de CEO-ul Marc Rosen, care e la carma din noiembrie 2021. Orientarea spre consumatorii bogati nu a functionat, iar in mai 2020 (grav afectata de inchiderea locatiilor fizice), JCPenney declara falimentul. Compania a fost cumparata de Brookfield Asset Management si Simon Property Group, in schimbul sumei de 800 de milioane $, in septembrie acelasi an. Sub noua conducere, a inchis 200 de magazine (din totalul de 850) si a ajuns la datorii de doar 500 de milioane $ (de la aproape 5 miliarde $!).
Offline, miliardul de dolari amintit mai sus va fi investit in casierii noi, lumini mai intense si o retea Wi-Fi mai eficienta, iar angajatii vor fi echipati cu dispozitive mobile care sa-i ajute sa scaneze inventarul si cumparaturile clientilor. Planul este sa transforme 50-100 de magazine traditionale/an.
Leave a reply