SUA: imigrantii latino fac shopping online, de teama raidurilor ICE

Administratia Trump a organizat recent o serie de raiduri la nivel national, in magazine Home Depot, in parcarile Walmart, la ferme de capsuni si piersici, la o fabrica de baterii Hyundai Motor – toate cu scopul de a identifica si de a expulza imigrantii hispanici. In acest context, din ce in ce mai multi consumatori latino din SUA si-au schimbat obiceiurile de cumparare si s-au mutat online, citim pe reuters.com.
Sursa amintita a stat de vorba pe aceasta tema cu o serie de consumatori, lideri comunitari si afaceri offline. Toti explica faptul ca imigrantii latino si-au modificat rutina de cumparaturi din cauza acestor raiduri, preferand achizitiile pe Internet, realizate din siguranta propriei case. In mai, Regis Schultz (CEO JD Sports) spunea ca brandul lor, Shoe Palace, a inregistrat o scadere majora a numarului vizitelor offline in februarie-aprilie, cauza fiind aceste raiduri.
Aceast tendinta afecteaza proprietarii de magazine fizice care nu au o prezenta digitala. Oliver de la Garza (de la Proyecto Azteca, un ONG texan care lucreaza cu imigrantii) spune ca la un targ de vechituri din Alamo (Texas) unde veneau in jur de 500 de vanzatori ambulanti mai exista acum in jur de 250. Sondajele Kantar arata ca, in perioada aprilie-iunie 2025, in magazinele retailerilor mari au intrat cu 14,7% mai putini consumatori latino; comparativ, procentul in randul cumparatorilor caucazieni, asiatici si de culoare a scazut cu 4,5% YoY.
In plus, si imigrantii hispanici care locuiesc in mod legal in SUA sunt ingrjijorati de raidurile ICE, pentru ca nu vor sa fie hartuiti de autoritati. 19% dintre locuitorii din America de Nord sunt hispanici. Puterea acestora de cumparare este estimata la 2,8 trilioane $ si creste mai rapid ca in cazul oricarei alta nisa a populatiei americane, conform Kantar.
Leave a reply