SUA: 51% dintre consumatori cumpara haine pe Facebook si Instagram (sondaj)
Un sondaj de opinie recent, marca NPD Group (SUA), a descoperit ca peste jumatate (51%) dintre utilizatorii retelelor sociale Facebook si Instagram cumpara piese vestimentare via social media, convinsi fiind de continutul si reclamele vazute. Pinterest are aceeasi influenta asupra a 22% dintre utilizatori. Doar 17% au descoperit produse pe Twitter si doar 15% – pe TikTok.
Cosumatorii au multa incredere in experientele si recomandarile altor oameni (chiar si necunoscuti), motiv pentru care social media s-a transformat intr-un loc in care descopera produse si fac comert social. 41% dintre respondentia la sondajul amintit au spus ca au aflat despre produse noi pe Facebook, 35% – pe Instagram si 21% – pe Pinterest.
„Pandemia a accelerat cu ani buni procesul de trecere a comertului cu amanuntul de la magazinele fizice, la cumparaturile online. Fie ca suntem sau nu gata, in perioada in care consumatorii au stat acasa, anul trecut, retailing-ul din zona de Fashion a trebuit sa se adapteze, iar aceasta adaptare s-a facut rapid. Odata cu aceasta evolutie, s-au schimbat si cumparaturile facute din impuls. Pe masura ce platformele digitale vor usura si mai mult achizitiile (vezi cumparaturile cu un singur click si capacitatea de a cumpara instant), retelele sociale vor fi si mai importante, apropo de cumparturile din impuls”, noteaza Maria Rugolo (Apparel Industry Analyst, NPD).
Sondajul a descoperit ca tinerii de 13-24 de ani sunt cei mai predispusi la a face achizitii neplanuite, in timpce dau scroll in social media (1 din 3 face asa cumparaturi din impuls). 12% au spus ca au facut o achizitie neplanuita, 17% – ca nu sunt opusi acestui tip de achizitii si doar 6% – ca nu ar mai cumpara produse de Fashion din social media, pe viitor.
Leave a reply