17668954_710691172424484_1710508011_o

Peste 3.500 de magazine fizice se vor inchide in urmatoarele luni, in mall-urile din Statele Unite, unii retaileri renuntand la modelul traditional si mutandu-se exclusiv online, anunta businessinsider.com. De exemplu, retaileri ca RadioShack, JCPenney, Macy’s, Sears, Kmart, Crocs, BCBG si Abercrombie & Fitch vor renunta la sute de magazine (552, 138, 68, 42, 108, 160, 120, respectiv 60). Altii, ca Bebe şi The Limited, au inchis toate locatiile fizice (170 la numar, respectiv 250) si se vor muta pe Internet.

Analistii spun ca apocalipsa retail-ului offline era asteptata pe meleaguri americane de ceva timp. Conform unui raport marca Morningstar Credit Ratings, din luna octombrie, SUA are cele mai multe magazine pe cap de locuitor din lume (2,18 m2 de spatiu de retail/locuitor); pe locurile urmatoare, se plaseaza Canada (1,52 m2) si Australia (1,03 m2).

In ultimii ani, din ce in ce mai putini oameni merg la shopping pentru haine si accesorii in mall-uri, oamenii cheltuindu-si banii online sau pe gadgeturi, excursii si restaurante: intre 2010 si 2013, vizitele la mall au scazut cu 50% in SUA, conform companiei de cercetare Cushman & Wakefield.

Compania Green Street Advisors estimeaza ca in jur de 30% dintre toate mall-urile americane sunt unele de categoria C sau D (au cei mai putini clienti), iar acestea risca inchiderea completa: cand un brand ca Sears sau Macy’s se inchide, mall-urile pierd veniturile si clientela atrase de acestea, iar celelalte brand-uri din cladire isi pot renegocia contractele (pe baza „clauzei de co-chirias”), fortand mall-ul sa gaseasca rapid un inlocuitor pentru acel magazine disparut, ceea ce este dificil in mall-urile de categoria C sau D.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)