Stornare taxe livrare initiale in caz de retur

Intrebare

Am un magazin online unde coletele care se achita ramburs sunt trimise cu plata la destinatar. 

LATER UPDATE: Eu ma refeream ca taxa de livrare se face la destinatie/deci Fan courier emite chitanta separata in numele lor. Eu nu facturez transportul din moment ce nu il incasez. Cum pot storna pe factura in caz de retur din partea clientului, taxa initiala pe care de fapt nu am facturat-o sau incasat-o.

Topic deschis 0
Contabilitate & Gestiune Logistica Mihaelabuh20 2 ani 8 raspunsuri 142 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 8 )

  1. Mi-ati editat intrebarea si pare non-sens

    MODERATOR: pentru ca nu ai spus prea multe lucruri si ai fost laconica in descrierea problemei, acum am revenit si am pus textul de mai jos in intrebarea initiala.

    Eu ma refeream ca taxa de livrare se face la destinatie/deci Fan courier emite chitanta separata in numele lor. Eu nu facturez transportul din moment ce nu il incasez. Cum pot storna pe factura in caz de retur din partea clientului, taxa initiala pe care de fapt nu am facturat-o sau incasat-o.

  2. Si inteleg ca suma de plata v-a intrat fara aceasta taxa de livrare, da?

    Facturile de stornare trebuie sa contina datele fiecarui client, numarul facturilor stornate (ca text in factura), si detaliile privind pozitia stornata. Puteti adauga si o explicatie- transport suportat direct de client- ca justificare, sa nu va acuze un control ca ati stornat prestari de servicii efectuate.

    Daca sunteti platitor de TVA, nu uitati sa folositi aceeasi cota de TVA din factura initiala (cea pe care o stornati).

    Aveti grija ca facturile de stornare a taxelor de livrare ar trebui sa ajunga si la clienti (mai ales daca sunt firme).

  3. Nu cred ca poti storna ceva ce nu ai facturat. Probabil ca discount ai putea sa adaugi valoarea transportului platit de client pe factura prin care stornezi produsul. Cel mai bine intrebi contabilul pentru ca situatia descrisa e diferita de felul in care abordeaza costurile de livrare marea majorirate a magazinelor online.

  4. Nu poti “storna” ceva ce nu ai facturat.

    Magazinele incaseaza de la client cost produs plus cost livrare iar curierul ii factureaza periodic costurile. Astfel clientul va avea un cost mai mic pentru livrare. Asa cum procedati voi, va plati pretul “de lista” al curierului. Stiu ca am fost offtopic 🙂

  5. Va multumesc pentru raspunsuri.
    Cred ca cel mai ok este raspunsul lui Francisc, sa pun pe factura de storno ca discount livrarea initiala.

    Stiu ca nu se practica acest mod de taxare a livrarii, insa avem niste motive, si, nu, Serban Cristian, clientul nu plateste tarif standard, plateste tariful nostru de contract, un tarif f. bun la Fan Courier.

  6. Recomandarea de a discuta 10 minute cu contabilul ramane valabila. Nu te baza pe cum ne dam noi cu parerea in probleme de contabilitate.
    De curiozitate, poti sa ne scrii de ce nu optezi sa facturezi clientului costul de livrare?

  7. Neplatitor tva/ plafon max 220000/nu vreau sa il depasesc chiar intr-o luna, cumulate taxe livrare intr-o luna mult daca la facturez/incasez doar pentru a plimba banii catre fan…optimizare fiscala, contabilul mi-a spus nu ai facturat nu poti storna, corect ar fi sa incasez/facturez eu clientul asa cum procedeaza toata lumea.
    V-am solicitat parerea poate era vreun workaround… bine ca am putine retururi,
    Multumesc

  8. Dupa ce am dat “reply” m-am gandit ca are legatura cu vreun plafon fiscal. Tinand cont ca s-au modificat destul de mult plafoanele anul acesta, poate ar trebui sa verific si eu cum stam 🙂
    Oricum, discountul s-ar putea sa fie o solutie pentru tine. Din putinii clienti la care ai retur, cred ca 1 va intelege ca nu i-ai stornat, ci defapt i-ai dat un discount comercial.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.