Starea e-commerce-ului in Portugalia, in 2016 (raport)
Am scris recent despre starea e-commerce-ului in Spania, in 2016; acum vine randul Portugaliei: ecommercefoundation.org a facut public raportul „Ecommerce Report Portugal 2017”, care a descoperit faptul ca 43% din populatia cu acces online a facut cumparaturi pe Internet. Pana in 2020, expertii estimeaza o crestere de pana la 84% din populatie, portughezii cheltuind – in medie – peste 1.000 € pe cumparaturi online.
Alte informatii relevante extrase din raportul amintit:
- PIB-ul portughez a fost de 172 miliarde €, din care 2,71% au fost venituri din e-commerce
- rata de crestere a comertului online e in scadere, dar vanzarile cresc – in 2016, s-au vandut produse si servicii in valoare de 4,2 miliarde €
- cele mai populare categorii de produse cumparate online sunt dispozitivele mobile si electronicele (26%), urmate de mobila si decoratiuni (24%)
- eBay este retailerul online nr. 1 (fiind folosit de 54% din populatie); pe locul doi se plaseaza Amazon, cu 38%, iar pe 3 – Booking, cu 35%
- 18% dintre retaileri au site propriu si 9 din 10 site-uri isi promoveaza afacerea pe social media
- 89% din populatie are un smartphone si numarul de portughezi care intra online de pe mobile va atinge in curand 6 milioane de persoane
- 66% dintre ei se documenteaza pe social media, 95% via Facebook
- 49% dintre consumatori folosesc zilnic motoarele de cautare
- 64% dintre portughezi au cumparat si din tara lor, si din strainatate, iar 23% dintre portughezi au cumparat doar transfrontalier
- metoda preferata de plata a cumparaturilor online este cardul de credit
- fiecare utilizator viziteaza, in medie, 585 pagini web si sta pe Internet 5,42 ore/luna
- 94% dintre portughezi nu cumpara nimic impulsionati de reclame si aplicatii
Leave a reply