Starea e-commerce-ului in Italia, in 2016 (raport)
In Italia, Generatia Y prefera sa se bazeze pe recomandarile prietenilor, nu pe documentarea online, iar aproape 65% dintre italieni sunt dispusi sa recomande amicilor bunuri/produse cumparate pe Internet. Asta a descoperit raportul marca ecommercefoundation.org, „Ecommerce Report Italy 2017”.
Alte cifre relevante din document gasiti mai jos:
- 83% din populatia Italiei este online, iar cei mai multi cumparatori pe Internet sunt persoane de 35 – 44 de ani (aceeasi grupa de varsta care a folosit cel mai mult smartphone-ul pentru cumparaturi online, in H1 2016)
- 7% dintre afacerile italiene au vandut ceva online anul trecut
- 41% dintre companii vand pe marketplace-uri
- PIB-ul italian a fost de 1,5 trilioane € in 2016, din care 1,22% a venit din e-commerce
- in medie, e-shopper-i frecventi cheltuie 1.382 €/an pe cumparaturi online
- m-commerce-ul a reprezentat 30% din vanzarile de retail online in H4 2016
- aproape 63% dintre clientii online au cumparat produse tangibile
- cele intangibile sunt cumparate mai mult pe smartphone-uri
- documentarea online in legatura cu produse/servicii a scazut in ultimii ani, dar 48% dintre italieni se documenteaza aproape de fiecare data cand vor sa achizitioneze ceva, folosind informatii de la retaileri sau producatori, iar 42% folosesc site-uri de comparare a preturilor si citesc review-uri inainte de a face majoritatea cumparaturilor pe Internet
- 95% nu sunt influentati deloc de reclame pe site-uri, in aplicatii si in social media
- 37% dintre italieni cumpara si din tara, si transfrontalier
- 92% prefera livrarea la birou si/sau acasa
- metoda preferata de plata este PayPal
- Chrome este browserul preferat
- Facebook este reteaua sociala preferata
Leave a reply