Starea e-commerce-ului in Belgia, in 2017 (raport)
In Belgia, anul trecut, cifra de afaceri e-commerce B2C a fost de 10,52 miliarde €, cu 15,6% mai mare YoY, iar acest tip de comert reprezinta 2,48% din PIB-ul Belgiei, scrie ecommercewiki.org, citand un raport marca Ecommerce Foundation („Ecommerce Report Belgium 2018”). Alte cifre interesante din documentul legat de anul trecut:
- 88% din populatia tarii (11.429.336 persoane – cifra care va creste in 2018) utilizeaza Internetul, dintre care 60% fac cumparaturi online (putin peste 6 milioane persoane)
- suma medie cheltuita online de belgieni este de 1.743 €
- majoritatea cumparaturilor online se fac pe laptop (54%), 30% – pe computer, 9% – pe tableta si doar 6% – pe smartphone
- Facebook e cea mai folosita retea sociala, indifferent de dispozitiv
- imbracamintea si incaltamintea sunt produsele cumparate online cel mai des (42%)
- 80% au cumparat online din tara lor
- 63% dintre belgieni au cumparat online transfrontalier din alte tari europene (cea mai populara destinatie fiind Olanda), iar 21% au ales tari din afara Europei
- consumatorii prefera plata via card de debit/credit
- cei mai importanti factori legati de shopping-ul online, pentru belgieni, sunt comunicarea clara a pretului final, cu tot cu taxe (72%), informatii si poze clare despre produs (66%), un site in limba lor, usor de navigat (45%)
- 55% prefra sa primeasca acasa coletul, in timpul zilei, acelasi procent spunand ca este foarte important sa poata alege cand si unde sa aiba loc livrarea
Leave a reply