Starea e-commerce-ului in Germania, in 2016 (raport)
Dupa rapoartele despre starea e-commerce-ului, anul trecut, in Belgia, Marea Britanie, Irlanda si Franta, ecommercefoundation.org a analizat situatia din Germania si ne-o prezinta in „Ecommerce Report Germany 2017”. Documentul noteaza ca piata comertului online e in plina dezvoltare in Germania (care este una dintre cele mai mari piete de gen din lume), din ce in ce mai multi nemti cumpara pe dispozitive mobile si se orienteaza spre tari ca Marea Britanie, China si SUA.
Iata cele mai relevante informatii din raportul amintit:
- dintre persoanele care au folosit Internetul in ultimele 3 luni, 92% au cautat informatii despre bunuri/servicii
- 82% dintre germani au cumparat ceva online anul trecut (66,8 milioane de persoane)
- 92% dintre germani s-au documentat online inainte de a cumpara si 60% au folosit comparatoare de pret inainte de a cumpara online
- cand aleg sa achizitioneze ceva pe Internet, nemtii tin cont in primul rand de calitatea produsului, apoi de cat de detaliata e descrierea acestuia si abia apoi de pret
- piata germana de cumparaturi online este a doua din Europa ca marime, dupa Marea Britanie – veniturile din e-commerce, in 2016, au atins 52,7 miliarde €, iar in 2017 se asteapta ca cifra sa creasca cu 27%!
- PIB-ul german a fost de de 2,31 trilioane € in 2016 (mai mare decat cel din anul anterior), iar „felia” reprezentata de e-commerce din PIB a fost de 1,64%
- cele mai populare produse cumparate online in Germania sunt hainele si incaltamintea (35,6 milioane de bucati), urmate de carti (41% dintre nemti au cumparat online carti in 2016 si 61,6% spun ca ar prefera mereu sa faca asta pe Internet)
- Amazon e retailerul online nr. 1 in Germania
- Facebook este reteaua de socializare preferata
- Firefox este browserul web preferat, Chrome este browserul mobile preferat
- in 2016, 57% dintre germani au cumparat transfrontalier, motivati fiind de preturile mai mici gasite acolo
- comertul online pe dispozitive mobile a crescut cel mai mult in randul persoanelor de 30 – 39 ani, in 2016 (atingand 84,4%) si reprezentand 38% din totalul vanzarilor e-commerce in ultimele trei luni ale anului trecut
- majoritatea nemtilor prefera sa plateasca online via PayPal (34%)
Leave a reply