Solutia e-commerce potrivita: Shopify vs Solutie Locala?

Intrebare

Salut,

Doresc realizarea unui magazin on-line care are urmatoarele particularitati:
(1) B2B
(2) Mix de tipuri de articole: (a) valoare mare (3-100k EUR), configurabile (gen autoturisme) conversie realizata prin trimiterea unei cereri de oferta; (b) valoare mica-medie (<1k EUR)
(3) Cos mixt (articole pentru cerere de oferta articole pentru comanda)
(4) Integrare cu calculator de finantare pentru articolele configurabile (avans, perioada, valaore reziduala)
(5) CMS pentru gestionarea a 5-7 template-uri de pagini statice
(6) Posibilitatea de actualizare la ultima versiune a framework-ului si a add-on-urilor fara refacerea integrala a website-ului
(7) Implementare ulterioara de modul de log-in/profil cu acordare granulara de drepturi utilizatorului (vizualizare preturi etc)
(8) Flexibilitate (la testare, add-on-uri etc)
(9) Abordare “lead the trend” nu “follow the trend” (in comparatie cu website-urile din Romania, bineinteles.
(10) Fully responsive design

Va invit sa-(mi) argumentati de ce as alege o solutie locala de e-commerce (fie ea o platforma dezvoltata in-house sau o implementare de Magento).
Pe baza reactiilor inregistrate voi face o lista scurta si veti primi un RfP. Niste conditii minime (si foarte probabil subiective) se impun totusi:
(1) nu ma intereseaza abordarile studentesti (“cu cateva sute de euro …”)
(2) nu lucrez cu freelanceri (acesta nu este un proiect punctual)
(3) este de la sine inteles ca expertiza solicitata depaseste partile de tehnologie si design si acopera lejer procesele logistice, comerciale off-line

Multumesc anticipat si va incurajez sa-mi raspundeti pana duminica, 26 iulie a.c.

Topic deschis 0
Alegerea platformei Planul de afaceri Realizare magazin online Solutii software conexe Dragos M. 4 ani 18 raspunsuri 199 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 18 )

  1. Salut,
    initial voiam sa intreb despre numarul estimat de produse care vor fi prezente pe site precum si despre traficul estimat. Dar nu mai este cazul.
    Cu siguranta aveti nevoie de un partener local pentru ca pe segmentul B2B si mai ales pentru produse personalizate veti avea nevoie incontinuu de particularizari ale platformei folosite. Iar un client dispus sa cheltuiasca 3-100k eur trebuie sa se “simta” pe acel website ca in Sanul lui Avraam. Pentru acest lucru trebuie ca acel segment de “prospecti” sa fie urmarit si testat iar rezultatul sa se reflecte in user experience & usability pe acel website.
    In plus va veti lovi de probleme pe care nu le cunoasteti la acest moment, probleme critice care vor trebui rezolvate rapid.
    Cam greu sa faci asta fara suport local.

  2. In plus, “expertiza solicitata depaseste partile de tehnologie si design si acopera lejer procesele logistice, comerciale off-line” lucru care implica un contact direct, integrare de sisteme, adaptari la fiscalitatea Romaniei (vesnic schimbatoare) si multe alte lucruri care fac, zic eu, ca un partener extern sa nu fie fezabil.

  3. Esti sigur ca Shopify face ce vrei tu acolo?

  4. @Robert – multumesc pentru feed-back so recomandari
    @Bogdan – observatiile tale sunt bune, pornind de la ipoteza ca pot gasi know-how-ul necesar pe plan local la un nivel de rezonabil de expunere anterioara in zona B2B, disponibilitate si cost.
    @Florinel – o intrebare pertinenta, pe care si eu mi-am pus-o initial. Se pare ca da: http://www.teslamotors.com/

  5. Nu prea vad ce legatura are shopify cu teslamotors care din ce vad eu este o solutie custom cu un CMS drupal.
    Iar vav de know-how local el exista din belsug, deocamdata.

  6. Salut,
    Dragos se refera la http://shop.teslamotors.com/
    Orice platforma poate fi adusa la nivelul cerut de tine atat inhouse, cat si outhouse. Personal, as alege Magento cu dezvoltare locala pentru, asa cum spune antescriitorul,contact direct.
    Cerintele tale nu sunt rocket science.

    Felicitari pentru lead and follow rule. 🙂

  7. @Alex_H. – multumesc pentru sugestie. Ai putea, te rog sa-mi enumeri 3 argumente pro si 3 factori de risk in cazul alegerii Magento? Multumesc anticipat.

  8. @Hazel – Multumesc pentru raspuns insa nu are legatura in intrebarea mea. In masura in care doresti sa (mai) raspunzi la comentariul meu, te rog respectuos sa (mai) citesti post-ul meu intial.

  9. Salut, Dragos !

    In legatura cu alegerea platformei de comert electronic am scris un raspuns mai detaliat aici
    https://ecompedia.ro/cum-aleg-platforma-de-comert-online-saas-versus-produse-romanesti.html (ultimul post). Poate iti este de ajutor.

  10. Dragos, da.

    Pro:
    – Scalabilitatea platformei si add-on-urilor
    – Programatori outofthebox
    – Comunitate mare de useri -> costuri reduse cu training-ul in backend.

    Contra:

    – Costuri mari cu dezvoltarea. De la minimum 40E/h. (adica dublu fata de restul)
    – La fel ca orice alta platforma, API-uri sau conectori cu ERP-uri greoaie, excluzand SAP.
    – Costuri maricele cu gazduirea in Romania (practic de 3 ori fata de alte platforme) – inclusiv lipsa suportului -, insa poti opta pentru ceva gen hetzner daca nu ai un site super traficat.

  11. Am incercat sa dau Reply la ce a scris Alex insa nu-mi apare buton.

    Referitor la argumentele contra ale lui Alex, as avea cateva observatii:

    – Nu stiu de ce costurile de dezvoltare Magento ar trebui sa fie mai mari decat cele cu Drupal sau ZF. Poate pentru ca este o oferta mai mica. Insa te asigur ca se gasesc firme care fac treaba buna si care au tarife sub 40E/ora.

    – In ce priveste interconectarile – nu este deloc greu sa faci; acum depinde si cu ce compari. Importurile se pot face foarte rapid cu Magmi iar pentru exporturi se gasesc solutii in functie de situatie.

    – Nu prea am inteles de ce costurile hostingului pentru Magento ar trebui sa fie mai mari decat cu alte siteuri. Este adevarat, Magento solicita mai multe resurse si are unele probleme de performanta insa daca este configurat bine, merge foarte ok.

  12. @Claudiu – Multumesc. Chiar daca ofera informatii mainstream, este bine structurat. Felicitari.

  13. @Alex – Multumesc mult pentru amabilitatea aratata si timpul alocat. In masura in care esti interesat, te invit la o discutie (sper sa nu fim concurenti, desi nu prea cred) care poate fi consultanta (platita) sau, cine stie, putem gasi o cale de a imparti costurile unor resurse sau dezvoltari ulterioare.

  14. Dragos M. cred ca tu nu esti un client, cred ca esti un dezvoltator care vrea sa lanseze o platforma.
    …sau poate ma insel eu…

  15. Salut,

    Din pacate, consultanta reprezinta mai mult decat ceea ce pot oferi eu, adica discutii profesionale intr-un cadru mai personal, pe mail.

    Ne putem auzi pe duasax@yahoo.com

  16. @Bogdan – cu siguranta nu este cazul de a-mi lansa nu-stiu-ce platforma 🙂 Sunt doar un client destul de dificil in general, care doreste sa inteleaga foarte bine, de la bun inceput, ce ar trebui sa ceara furnizorului. Bazat pe experientele anterioare, eu am reticente serioase in a credita expertiza locala cu foarte mult know-how, nu la nivelul de dezvoltare/programere in sine cat la nivelul de intelegere a cerintelor de business in general. Dar, asa cum am spus, imi asum faptul ca sunt (pot fi) un client mai dificil.

  17. @Adrian – multumesc mult pentru raspuns. In momentul in care vom incepe proiectul vei primi un telefon din partea mea. Mult success in continuare.

  18. @Dragos M.
    Am sa fiu foarte sincer cu tine. Si o sa contest acum multe dintre comentariile de aici, pentru ca tu ai deschis Cutia Pandorei prin acesta intrebare care este si titlu (shopify, magento, opencart, prestashop, contentspeed, etc).
    Platformele paid/open source existente, indiferent ca sunt romanesti sau nu, ca sunt saas sau nu, au o mare problema, core-ul de baza, de obicei dezvoltat de programatori si nu de operatorii de shop-uri online. Lucru care face ca toate modulele sa se plieze pe judecata initiala, iar imbunatatirile/addon-urile sa fie un fel de work-around in jurul core-ului de shop online.
    Expertiza mea nu este una de programator ci de (fost) operator de shop online, antreprenor online + un geek tehnic IT&C si marketing online. Am dezvoltat o platforma proprietara de shop online (acum “parcata”) am folosit si/sau testat magento/prestashop/opencart/x-cart/batavi/WebSphere/OFbiz/volusion/ATG(inainte de a fi preluat de Oracle)/NetSuite/GSI commerce (inainte sa fie luat de eBay)/demandware.
    Tu ai pus o intrebare foarte pertinenta (titlul acestui articol) dpdv business dar una puerila dpdv al unui consultant online.
    Inainte de a alege platforma trebuie sa gasesti “nebunul” care sa se ocupe de afacerea ta online in asta incluzand si alegerea platformei care este doar o parte (si nu 100% critica cum cred unii) si Liviu Taloi poate sa-ti confirme aceasta idee.
    Cu foarte multe platforme saas sau open source poti face foarte multe lucruri dar depinzi de 2 lucruri: timp si bani. Optimul nu poate fi stabilit decat concret pe business, nu ceva relativ vag ca in descrierea ta initiala.
    Daca vrei sa discutam face2face cauta-ma pe net, sunt destul de vizibil.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.