Sfaturi pentru incepatori

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Salut,

Apelez la experienta voastra pentru o intrebare ceva mai generala:

Daca ar fi sa incepeti din nou de la zero businesseul in ecommerce, care ar fi modulele platformei de magazin fara de care nu ati incepe? Dau cateva exemple prin ce inteleg prin feature-uri, doar ca sa se inteleaga mai bine la ce ma refer: cross selling, up selling, magazin facebook, bundle-uri, facturare, integrare Google Analyitcs, integrare comparatoare, discounturi etc.

Care sunt acele feature-uri care aduc cele mai multe benefici la inceput si care sunt cele care se pot amana? Sunt sigur ca si aici se aplica regula lui Pareto, 80/20

Motivul intrebarii este ca nu vreau sa ma impart in implementarea tuturor si sa iasa toate la nivel mediu, ci vreau sa ma concentrez pe cele care conteaza si sa iasa excelent, nisa fiind una cu produse high.

Mersi de ajutor,

Dan

P.S. Daca stiti pe cineva care ofera consultanta pentru deschiderea unui magazin online, care sa ma ajute la conturarea businessului si raspunsuri la astfel de intrebari……cred ca am nevoie de astfel de servicii.

Deschis 0
Alegerea platformei Planul de afaceri Realizare magazin online DanTe 10 ani 7 raspuns 1762 vizualizari 0

Răspunsuri ( 7 )

    0
    2014-03-26T03:09:08+02:00

    Sa raspunzi la intrebarile de aici:
    https://ecompedia.ro/cum-imi-aleg-platforma-de-e-commerce.html

    Apoi sa mergi pe tag-ul asta:
    https://ecompedia.ro/tag-uri/cum-imi-fac-magazin-online

    Voi reveni cu un raspuns mai detaliat, asap.

    0
    2014-03-26T03:18:51+02:00

    Incerc sa pun acum ceva aici, sa fie ok pentru dezbatere. Ce functii primare are un magazin online?
    – sa vanda niste produse
    – produse care au un stoc si un pret
    – si care sunt luate de la un furnizor, sau sunt eu producatorul.

    Sunt aici 3 fluxuri importante, de fapt 4..
    1. fluxul de documentare produse (introducerea lor pe site, manual, automat, de pe feed-uri etc)
    2. fluxul de intretinere a produselor, dpdv al stocului si preturilor (legatura cu erp, sau nu, interfete in platforma pentru schimbarea unui pret si stoc, etc)
    3. fluxul de vanzare propriu-zisa pe front-end, deci cosul de cumparaturi + partea de checkout
    4. fluxul de gestiune a comenzilor si clientilor

    Te intreb un singur lucru, crezi ca e normal sa vinzi ceva pe site fara sa ai cross- si up-selling? Sau, inca una, crezi ca e normal sa vinzi ceva fara sa masori eficienta campaniei de marketing? (recte sa ai Google Analytics integrat). Cat timp crezi ca poti vinde fara sa ai nicio promotie pe site pe vreme de criza? (bundle, promo, top sales, discounturi etc).

    Cat timp am cele 4 fluxuri de baza asigurate poti sa tai din ce modul/functii vrei tu. Dezvoltatorii vor fi flexibli, dar tu iti vei putea face treaba?

    0
    2014-03-26T14:12:49+02:00

    Domnule Taloi, am citit si rascitit atat prezentarea respectiva cat si toate intrebarile si raspunsurile de aici, dar dupa cum bine stiti si raspundeti de multe ori pe acest site, nu exista platforma „one size fits all”, asa ca incerc sa gasesc raspunsuri la diverse intrebari concrete pentru a-mi creiona mai clar cerintele de la aceasta platforma.
    Nu cred ca pot sa imi fac treaba fara cros si up-selling, fara Analytics sau fara promotii si discounturi.
    Insa cred ca pot sa imi fac treaba fara Facebook shop, wishlist sau integrare cu firma de curierat, de exemplu.

    Insa as dori sa stiu si parerile celor care detin un magazin in acest moment, care pot sa sune de genul: Daca as porni acum as fi facut de la inceput integrarea cu firma de curierat, imi scuteste x ore/saptamana.

    Dan

    0
    2014-03-27T15:41:30+02:00

    Poti, la fel de bine ca si mine, sa incepi cu Magento.

    Cu ajutorul multiplelor extensii mi-am adus Magento-ul la nivelul in care singurul lucru asupra caruia trebuie sa insist sunt vanzarile si tot ce implica acestea. Cost aproximativ 10.000 ron. Pentru aceasta suma nu-ti va face nimeni ceva serios in Romania. In principiu, va trebui sa te feresti de cei care pozeaza, de exemplu aici, in dezvoltatori ecommerce. Nu vreau sa nominalizez pentru ca nu-i fair, dar am colaborat cu „cei mai mari” si s-a dovedit cea mai proasta solutie. Eu am avut nevoie de diverse integrari cu erp/crm/distributie/dropshipping si, ca drept dovada, dupa 4 ani de zile, nu numai ca n-a fost nimeni in stare sa creeze un flux coerent, dar un partener afiliat Magento a terminat in 60 de zile tot. Pretul? Unul prohibitiv, dar incomparabil mai mic fata de banii pierduti in urma celor 4 ani in care am platit 3 furnizori, 3 guru ecommerce si n-au realizat nimic.

    Deci, urmeaza-mi exemplul. Am renuntat la job si am pornit de unul singur, pe o nisa, cu Magento de 10.000 lei in care ai la dispozitie tot ce te intereseaza in materie de flux avansat ecommerce. Eu am fost norocos fiindca mi-am recuperat investitia din primul an de activitate deoarece nisa este slab exploatata de competitori. Si vorbim de o nisa in online de 15.000.000E. Dupa ce am tras linie, am vazut ce mi-a ramas si ce a trebuit sa mai investesc. Am mai investit 300E in 2 extensii care nu sunt pregatite pentru Romania. Ok, acum pun pe hold investitiile si sper ca dupa acest an sa fac import propriu.

    0
    2014-03-27T18:39:02+02:00

    Salutare,

    La câteva luni de la lansarea noului nostru magazin online, cred că cel mai important aspect rămâne posibilitatea de actualizare rapidă a stocurilor/prețurilor produselor pe site, prin import/export fișier (csv, xls, etc.). În cazul în care aveți deja un ERP, recomandarea mea este să faceți de la început integrarea. Te va scuti de multe bătăi de cap.
    Alte caracteristici pe care ar fi bine să le ai de la început sunt: generarea și actualizarea automată de feed-uri pentru principalele comparatoare de prețuri, validări inline pe toate formularele, promoții, discounturi, comentarii și rating pe produse, istoric comenzi, posibilitate editare comenzi.
    Ca și ultim sfat, înainte de a alege o platformă, verifică foarte bine toate funcțiile și caracteristicile pe care pretinde că le are.
    Ciprian

  1. Nu am magazin, insa in mod curent fac specificatiile seo pentru magazine pe diverse platforme si doar pe zona asta te-as putea ajuta.

    Modul de redirect: pentru a schimba cu usurinta orice link cu redirect 301 la noul link. Ma refer la orice link, nu doar la cel de produs. Avem platforme romanesti unde poti declara inclusiv tipul de redirect.

    Zona dedicata de export date catre comparatoare sau alte magazine care preiau content de la tine. Cu siguranta nu vrei sa le dai textul optimizat deja.

    Zone suplimentare de introducere text: de multe ori e greu sau imposibil sa formulezi un text natural in descriere categorie/subcategorie, inclusiv in pagini cu produse care clar au cautari mari: se pot implementa zone speciale, cu text ok ca slogan. Implementat si asta in Prestashop, magazine online pe wp si kubu.ro. O situatie ades intalnita, categorie sau produs care e numit diferit de utilizatori: e navigatie cu gps, dvd auto cu navigatie, navigator gps auto sau sistem de navigatie cu dvd player? Efectiv nu le poti prinde natural in descriere.

    0
    2014-03-28T18:06:09+02:00

    Alex, pe magento ai dezvoltat tu sau ai o firma/echipa externa buna, de recomandat?
    La mine nu e cazul sa dezvolt eu, sunt in cautarea unei firme/echipe pentru dezvoltare si implementare.
    Care ar fi top 3 functionalitati care iti salveaza timpul/iti aduc vanzari?

    Dan

Lasă un răspuns lui Ciprian

Browse