SEO externalizat sau SEO in house?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Ce recomandati? Seo externalizat sau in house? M-as bucura sa mentionati avantajele si dezavantajele pentru unul sau altul. Motivul pentru care pun aceasta intrebare este ca la un SEO externalizat un mare dezavantaj mi se pare ca este concurenta in cazul in care o agentie are in portofoliu firme concurente pe acelasi produs. Strategia agentiei probabil va fi aceeasi . Multumesc anticipat pentru raspunsuri si va doresc Sarbatori fericite!

Deschis 0
SEO Simona 9 ani 6 raspuns 2170 vizualizari 0

Răspunsuri ( 6 )

  1. Un raspuns „mai stufos” privind aprecierea activitatii firmelor de seo extern gasesti aici https://ecompedia.ro/cum-iti-dai-seama-daca-o-firma-realizeaza-o-optimizare-seo-corecta-si-in-beneficiul-tau.html

    Am avea caeva aspecte aici:

    1. Strategia seo
    Subiect controversat, seo e interpretat si aplicat diferit atat de freelanceri, firme sau agentii
    Atat pentru clienti cat si pentru cei fara buget mereu recomand „scoala de seo” http://forum.seopedia.ro/

    2. Firma de seo vs agentie.
    De regula o agentie nu face doar seo ci si programare web, design, creare continut text, imagine, video… In ideea asta, e normal sa aiba mai des clienti pe aceeasi nisa, clienti ce nu vor neaparat seo ci doar „un mic pachet de seo”, pachet in care de regula se regasesc aceiasi pasi.
    Mai exact, seo pe banda, asa cum recent am vazut la un magazin la care voi face training personal incepand cu luna ianuarie 2015.

    3. Seo in house.
    Discutabil aici
    Ce am vazut la magazinul de care aminteam aici: Chiar daca le arat ce fac, cum fac, de ce fac anumiti pasi… firma mai are nevoie de personal cu aptitudini. Adica persoana sau „departamentul de seo” trebuie sa fie capabile sa ofere executie, cercetare si consultanta. Ori pentru consultanta se presupune ca vor solicita salarii mai maricele, conform pregatirii si experientei.

    4. Deloc de neglijat: numarul de ore alocate pt seo scade in timp.
    Sa presupunem ca ai angajat persoana cu aptitudini seo. Magazinul a ajuns pe pozitiile dorite, se stie cam ce trebuie facut saptamanal/lunar/trimestrial si vezi ca nu prea are ce sa faca in cele 8 ore de job. Ce faci? Ii multumesti pentru participare si il angajezi cu 4 ore/zi sau mai putin?
    Ok, firma de seo sau agentia trece la alt client. Magazinul insa efectiv nu va avea ce sa-i dea de lucru pe seo.
    Sa treci personalul specializat pe seo pe alte taskuri, e pacat.

    Strict pe zona de etica, nu stiu. Probabil trebuie specificat in contract acest lucru.
    Chiar daca am clienti cu numar foarte redus de ore de seo, de regula pun in vedere noilor clienti ca sunt in conflict de interes cu cei existenti si nu ii pot lua in lucru. Din fericire, pana acum am avut doar clienti „complementari” in sensul ca maxim 10% din expresii erau comune, acelea nefiind cele principale.

    Concluzionand cat de cat:
    1. Agentia ofera solutii pe banda. Posibil sa aiba si solutii personalizate, la alte tarife.
    2. In house te va costa mai mult si nu ai garantia ca poti angaja personalul cu acele aptitudini (seo nu se face urmarind un forum sau o carte)

    In caz de nevoie, te astept cu un email pentru o preauditare gratuita (unde inevitabil se va lasa cu „asta trebuia sa-si arate agentia” – citand magazinul de care aminteam).

    Sarbatori fericite

    0
    2014-12-23T15:13:00+02:00

    Buna Simona,

    Intrabarea ta este foarte complexa si sunt argumente pro si contra fiecarei solutii, in functie de situatia exacta a magazinului care ia decizia.

    In primul rand, strategia SEO nu trebuie vazuta individual … ea trebuie sa faca parte dintr-un master plan de promovare a magazinului si, pentru a maximiza rezultatele in vanzari si minimiza costurile, trebuie sa se imbine cu celelate canale si sa lucreze ca un tot unitar.

    Raspunsul simplu la intrebarea ta este: daca aveti expertiza marketing necesara sa promovati magazinul, sau daca va permite bugetul sa angajati o persoana sau o echipa cu experienta necesara – varianta in-house are ca avantaje majore:
    – Costuri reduse
    – Posibilitate de a actiona/reactiona mai rapid
    – „Ingredientul secret” – in cazul in care descoperiti o strategie care are efecte bune, aceasta nu va fi cunoscuta de toata lumea
    – Posibilitatea de a testa cum, cat, unde si cand vreti fara a trebui sa asteptati ca agentia sa-si faca timp pentru proiectul vostru
    – Evitati problemele de comunicare care apar intre agentii specializate (ex: SEO, PCC , Social Media – cate o data nu prea se inteleg bine cand sunt facute de agentii diferite)
    – Evitati intreruperile de servicii care apar cand se schimba agentia externa
    – Evitati inevitabilele schimbarile de directie de promovare care apar daca renuntati la o agentie de promovare si angajati alta agentie

    Cu privire la „un mare dezavantaj mi se pare ca este concurenta in cazul in care o agentie are in portofoliu firme concurente pe acelasi produs” – se poate rezolva prin contracte si prin alegerea unei agentii care are reputatie buna si acorda atentia necesara fiecarui client. Sunt multe agentii care nu accepta sa aiba mai multi clienti pe aceeasi nisa, pentru a putea livra maxim cu fiecare magazin.

    In incheiere – raspunsul la intrebarea ta depinde foarte mult de situatia, obiectivele, bugetele, expertiza, etc … fiecarui magazin in parte.
    In cazul in care nu ai deja, te sfatuiesc sa incepi cu un plan complet pe termen lung care sa includa toate aceste aspecte si alti parametri precum surse de trafic, functii site, etc … si, de abia dupa aceea, sa investighezi cum sa le poti pune aplicare si ce variante si solutii sunt mai avantajoase PENTRU SITUATIA TA PARTICULARA.

    Sper sa te ajute.
    E.

  2. Dupa parerea mea, SEO ar trebui sa fie minimal. E suficient sa respecti regulile generale trasate de Google. Mai bine o crestere organica + adwords decat SEO agresiv. Si daca nu e agresiv nu da rezultate, nu?

  3. Nu exista seo minimal 🙂
    Seo se face sau nu, de preferat de la inceput.

    Asta ca sa nu se ajunga in situatia de buget cu mult sub limite gen https://ecompedia.ro/cum-sa-impart-un-buget-de-promovare-de-200-euro-luna.html
    Magazinul a facut tot ce credea ca e mai bine si acum da din colt in colt.

    De ce zic ca seo trebuia de la inceput:
    O intrebare foarte buna aici: https://ecompedia.ro/seo-sau-adwords.html

    Ultimul meu raspuns acolo
    Oricat ar costa, seo e obligatoriu pentru un site.
    Orice tip de campanie online (adwords, reclame facebook, banner…) sau offline (reclama radio/tv, presa scrisa, bannere stradale, fluturasi…), intr-un fel sau altul atrag atentia lui google prin numarul mare de accesari pe o anume pagina/pagini din site.
    Parerea mea e ca e pacat sa nu profiti de “atentia acordata” de google.
    Ce gaseste google pe site? Fara seo… e loterie, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca lui google poate nu ii place ceva si efectiv poate bana magazinul, chiar daca proprietarul nu a facut nimic pe zona de seo: in functie de nisa, concurenta poate plasa tone de linkuri proaste, tone de magarii contrare specificatiilor google, ca si cum ele ar fi fost facute de magazin, avand ca unic scop declasificarea acestuia.
    De aici propunerea mea e ca seo sa se faca inainte, pe motiv ca inseamna cu mult mai mult.
    Din start la diagnosticare se gasesc zeci de erori, atat seo cat si de functionalitate a siteului.
    Seo inseamna comunicare: in actiunile de “adunare de linkuri” spre site, obligatoriu acesta va comunica, plecand de la blogul propriu pana la site-urile de comunicate de presa, comunicare in directoarele de afaceri, alte site-uri sau portaluri de specialitate.
    Din experienta de ani de zile am vazut ca proprietarii au oarece retineri in a se lauda, fie din lipsa de timp, fie din lipsa de interes. Ori firma de seo le va reaminti periodic ca au trecut “x” zile/luni de la ultima comunicare.
    Ori tocmai google, alaturi de reguli si regulamente ce tin de seo este una dintre firmele model care comunica periodic.””

    Personal nu prea vad cum se poate face asta minimal.

    Cresterea organica e discutabila: ce utilizator normal pune link catre site si mai ales „de ce”?. Personal am cumparat peste 50 de produse si servicii „mai scumpe” in ultimele 3 luni. Efectiv nu am timp si sincer nici chef sa scriu pe blog ca am cumparat nu stiu ce de la nu stiu cine.
    Deci riscant sa astepti 5-10 ani pana va creste magazinul „100% natural”.
    Termenul de agresiv e relativ: Dupa atatia pinguni si panda au ajuns oamenii sa se sperie de orice. Un exemplu concret de intrebare la care am raspuns aseara http://forum.seopedia.ro/link-building/30999-back-link-de-pe-acelasi-host.html
    Inclusiv aici am raspuns colegilor ca se poate inscrie un site (manual) in 200 directoare web/ zi si motivul pentru care nu e ceva agresiv sau periclulos.

    Respectarea regulilor google:
    Google are foarte multe reguli, multi le respecta si tot sunt penalizati, uneori rau de tot.
    In afara de asta, trebuie urmarite cu atentie si actiunile externe ale concurentei. De ex degeaba respecti regulile google daca magazinele concurente iti fac bucuria sa iti plaseze cateva sute de linkuri de pe site-uri adult, rusesti, asiatice sau de calitate indoielnica.

    Concluzionand cat de cat la intrebarea Simonei: cel mai probabil a fost cumparat un pachet generic de seo care nu cuprinde multe din situatiile de care aminteam mai sus.

    0
    2015-01-01T16:20:23+02:00

    Parerea mea este ca tot ce este vital pentru afacerea ta trebuie facut in-house, pentru simplul fapt ca oamenii ce lucreaza 100% pentru afacare sunt mult mai dedicati si isi doresc ca ea sa mearga pe termen lung. Poti apela la consultanti, insa pentru a invata cum sa faci SEO, nu sa iti faca ei.

    Daca insa SEO nu este vital pentru business iar consultanta este mai ieftina decat a face acest efort in-house, cred ca poate fi delegata. Masori dupa X luni daca ti-a adus mai multi bani decat ai bagat si apoi decizi daca mai continui.

  4. Iti respect parerea.
    Personal sunt „ingrozit” de munca oamenilor de seo, fie el in house sau agentie.
    Pe concret, de ceva timp administrez doua directoare de articole gratuite. De incalzire, mi-am facut astazi timp sa mai aprob comentarii, articole.
    Ce am gasit:
    – articole postate cu tot cu sursa in modul text;
    – articole fara link activ (desi permite);
    – articole care nu respecta specificatiile minime destul de simplu exprimate in paginile de ajutor;
    – taguri articole total diferite de tema articolului.
    Apoi se mira ca nu au rezultate.

Lasă un răspuns lui Sorin Frumuseanu

Browse