Seo Canonical Url pe platforma Magento

Intrebare

Buna ziua tuturor ! Am si eu o nelamurire, cu privire la aplicarea unui addon, instalat pe platforma Magento.
In magazinul meu online, produsele dintr-o categorie reprezinta de fapt acelasi lucru, difera doar ambalajul. Deci, descrierea produselor e aceeasi, fiind cazuri in care sunt si 5 produse cu aceeasi descriere si doar cu titlu diferit (exemplu : “Crema de branza dulce, 200 gr”, “Crema de branza dulce, 100 gr” – aceste 2 produse au aceeasi descriere).

Pentru a rezolva problema continutului duplicat in cadrul site-ului, am primit sfatul sa instalez “magento/seo-canonical-url-extension”.

Acum intrebarea mea este, cum aplic aceasta optiune pentru produsele existente ? Cand intru pe un produs deja introdus in lista, la optiunea “Meta Information” intru pe “Canonical Url”, iar de acolo am de ales :

  1. nimic
  2. Config
  3. /crema-de-branza-dulce-200gr
  4. /categorie1/crema-de-branza-dulce-200gr
  5. /categorie2 (daca e cazul) / crema-de-branza-dulce-200gr

Din ce am inteles, un produs il voi considera ca fiind principal, iar restul din categorie le atribui canonical catre acesta. Dar cum trebuie sa procedez ?

In cazul introducerii de produse noi, am procedat in felul urmator :
– primul produs dintr-o categorie i-am atribuit “/categorie1/crema-de-branza-dulce-200gr”, iar la restul din aceeasi categorie (incarcate folosind optiunea “duplicat”), le-am atricuit acelasi canonical ca primului. In acest caz am procedat corect ?

Multumesc anticipat pentru raspuns !
Succes tuturor in activitatile proprii !

Topic deschis 0
Alegerea platformei Anetta 4 ani 7 raspunsuri 49 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 7 )

  1. Ti-as sugera si alta abordare, se numeste “variantare de produs”, cu alte cuvinte, produsul “crema de branza dulce” se vinde in 2 variante, in cutii de 100 si de 200 de grame.
    Cele 2 variante au pret si stoc diferite, pe care le actualizezi periodic, automat sau nu, din programul tau intern de gestiune, erp+crm+etc..
    Modelul acesta este des intalnit nu doar in industria alimentara, dar si in fashion = o bluza, are culori si marimi diferite, este acelasi model, dar tinem pretul si stocul pe culoare si marime, in papetarie = pixuri de culori diferite, avem acelasi model de pix, dar stocurile sunt diferite pe culori diferite, etc.. mai sunt.
    Daca insa la forma de ambalare de 100 de grame difera mult design-ul, aspectul general fata de 200 de grame, nu prea merge sa spui ca e acelasi produs.
    La fel, ai produs vrac, iau cate grame vreau, insa nu il poti categorisi ca fiind acelasi produs ca cel ambalat la 200 de grame, desi este produs de acelasi producator.
    Asa ca ce am spus mai sus se preteaza in anumite conditii, mai ales cand forma si aspectul exterior al produsului nu difera foarte mult.
    Spor!

  2. Multumesc mult pentru raspuns ! Nu as dori sa fac modificari de structura in magazin, adica sa-l reconfigurez dupa propunerea dumneavoastra. Nu ar fi indicat si din motivul ca mai toate categoriile vor avea aparent un singur produs in lista, si nu mi se pare OK ca design. Asa am configurat categoriile iar daca ma apuc acum sa le regrupez, dau peste cap SEO. Deci, raman la varianta de a aplica corect canonical, pentru a elimina duplicat-content-ul. O zi frumoasa !

  3. Buna Anetta,
    Prima optiune ar fi sa folosesti ce zicea si Liviu, anume Produsele Configurabile din magento. Astfel clientii ar putea alege gramajul din pagina de produs, s-ar afisa pretul corespunzator si ar putea face achizitia.
    Daca asta nu e ok, din cauza ca ar ramane doar 1produs pe categorie, atunci nu e ok sa folosesti canonical asa cum ai spus mai sus, deoarece nu e vorba de acelasi produs / pagina. Canonical se foloseste ca sa instruiesti motorul de cautare ca pagina A este identica cu pagina B, si ca trebuie sa indexeze doar pagina B. Solutia este sa configurezi magento astfel ca URL produse sa nu contina si URL categorie, iar titlul fiecarui produs si meta title si description sa fie diferite.
    De ex:
    Produs 1: Crema de branza dulce, 100 gr
    site/categorie1/crema-de-branza-dulce-100gr
    site/categorie2/crema-de-branza-dulce-100gr
    Devine: site/crema-de-branza-dulce-100gr
    Meta Title Crema de branza dulce, 100 gr
    Meta Description Comanda online Crema de branza dulce, 100 gr …

    Produs 2: Crema de branza dulce, 200 gr
    site/categorie1/crema-de-branza-dulce-200gr
    site/categorie2/crema-de-branza-dulce-200gr
    Devine: site/crema-de-branza-dulce-200gr
    Meta Title Crema de branza dulce, 200 gr
    Meta Description Comanda online Crema de branza dulce, 200 gr …

    Asa nu vei mai avea duplicate content in WMT.
    Spor,
    Cristi

  4. Multumesc, solutia data de Cristi mi se pare cea mai ok de pus in practica. Va rog, daca are cineva opinii diferite sau de contrazis ce a spus Cristi, va rog sa va expuneti motivele si argumentele.
    Spor la toti,
    Anetta

  5. @cristi.

    Nu cred ca am inteles corect, dar tu spui ca nu exista “duplicate content”, daca intre 2 pagini singurele diferente sunt 100gr vs 200gr? (in link, titlu, meta, etc)

    Iar in rest am 5000 cuvinte indetice?

    Daca asta incerci sa spui, atunci e complet fals. Link-ul unui produs nu-l face unic, cat continutul din pagina. Orice platforma stie sa separe link, nu poate avea 2 identice, deci bydefault link-ul este diverit:
    – numeprodus
    – numeprodus-ro
    Sunt diferite, faptul ca am 100gr sau 200gr nu-l face unic.

    Iphone 5s 16gb si ipgone 5s 32gb:
    -ipgone-5s-16gb
    -iphone-5s-32gb
    -iphone-5s-16gb-alb
    -iphone-5s-16gb-negru
    -iphone-5s-16gb-verde
    etc

    Ce produs crezi ca rankeaza pentru “iphone 5s”? dar pentru “iphone 5s 16 gb”?

    Toate paginile au content duplicate, indiferet daca teoretic au alt sku(alt produs).

  6. @cristian attagency.ro
    Produsele sunt diferite, deoarece au caracteristici diferite. Continutul nu este identic, ci in cel mai rau caz este aproape identic (difera poza, culoarea, gramajul, si orice variatii ne mai putem imagina), ceea ce nu e acelasi lucru.
    Canonical se refera in mod clar la continut duplicat, si folosind canonical alegem ce url dorim sa apara in SERP (celelalte in mod uzual nu mai apar). E usor de imaginat un scenariu in care sa spunem toate url-urile de mai jos au rel canonical catre primul url “htp://site/iphone-5s-16gb” si la un moment dat acest produs dispare din stoc, ca urmare trebuie scos de pe site, si astfel restul produselor nu vor mai aparea in SERP (indiferent ce variatii de cautare folosesti legat iphone 5s). Mai mult vei avea alta problema pentru ca ai URL-uri cu rel canonical catre un url ce intoarce 404, sau 301.
    -iphone-5s-16gb
    -iphone-5s-32gb
    -iphone-5s-16gb-alb
    -iphone-5s-16gb-negru
    -iphone-5s-16gb-verde
    De aceea personal consider ca e bine sa apara toate produsele in SERP. Sigur ideal ar fi sa poti scrie un continut complet diferit pentru fiecare produs, dar nu e intotdeauna posibil. Legat de intrebarea ta care produs va aparea la cautarea “iphone 5s”, aici se aplica si restul criteriilor pentru care un URL apare mai sus sau mai jos in SERP.
    Spor,
    Cristi

  7. @cristi (se pare ca nu se poate “reply” la level 2).

    Un produs care nu mai este in stoc, nu trebuie scos, este ascuns pentru user, dar activ in serp. Traficul catre acel produs primeste: out of stoc, dar va sugeram si:….

    E absurd sa scoti produsele din site, mai ales daca se lucreaza pe ele, in cel mai rau caz poti opta pentru 301 catre alt produs similar.

    Nu mi-ai raspuns la intrebarea de mai sus, pentru ca raspunsul ofera si solutia:)

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.