Schimbare structura URL-uri magazin online

Intrebare

Buna ziua,
Am si eu un magazin online cu o structura depasita si as dori sa-l schimb.Pana in momentul de fata am investit in promovarea site-ului prin comunicate de presa si nu numai. Cum as putea beneficia in continuare de link-urile existente in aceste comunicate spre categorii sau spre produse daca se va schimba structura site-ului? De exemplu:
din http://www.noapte-buna.ro/categorie/Saltele_Ortopedice-0.html (link actual) in http://www.noapte-buna.ro /Saltele-Ortopedice/ (link dorit)
Exista un mod de a face redirectionare astfel incat noul link sa primeasca din autoritatea celui vechi?

Topic deschis 0
SEO Grecu Vic 4 ani 12 raspunsuri 42 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 12 )

  1. 1. Redirect 301
    2. Absolut convins ca si cu site-urile gen comunicate de presa se poate discuta astfel incat sa modifice si ei link spre actualul site.

  2. Salut,

    Procedeul se cheamă “Redirecționare 301” / “301 redirect”, e documentat totul pe net. Se transferă aproximativ 70% din valoarea linkurilor în primul an, și aprox. 60% din valoarea linkurilor în anul doi.

    Îți recomand cât se poate de intens și cu mare căldură să nu faci redirectul DACĂ ai multe linkuri către site, deja, și linkurile acelea nu le poți schimba la noile URL-uri.

    Dacă ar fi să faci site-ul de la început, da, fă-l “cum trebuie”.
    E mult mai bun noul URL, poți, probabil, naviga din
    home/categorie/produs, în
    home/categorie,
    e mai simplu, clar, are o ierarhie mai mică, tot ce trebuie.

    DAR vei pierde din linkurile către site când faci asta.

    În opinia mea, sporul de “uzabilitate” (experiența vizitatorilor) e mai mic decât pierderea de linkuri din SEO. Plus bătaia de cap aferentă.

    Ți-aș recomanda să iei în considerare serios să nu faci mutarea.

    Vezi, pe tema asta, un articol cu o mutare mult mai “dramatică” decât a ta, de la URL-uri dinamice la URL-uri statice:
    http://searchengineland.com/google-says-dont-rewrite-dynamic-urls-to-static-urls-14795

    … și Google zice “ignore the move”.

  3. Acum incerc sa fac site-ul efectiv de la inceput, mai am niste campanii de promovare in curs si ma gandeam sa nu pierd toata investitia de pina acum (timp si bani). Nu este vorba doar de schimbarea link-urilor vechi, ci de schimbarea intregului site care poate fi considerat depasit de ceva vreme. Pe o parte din link-urile existente catre site o sa am posibilitatea sa le schimb catre noile adrese, dar pe multe dintre ele nu.
    In acest caz (nevand un numar foarte mare de produse momentan pe site) se recomanda efectuarea redirect-ului 301?

  4. Dacă schimbi oricum URL-urile, evident, fă redirect 301. Nu încape îndoială.

  5. Notiunea de “depasit” e relativa.
    Cat despre “url unic” pentru produse, e un subiect vechi de cel putin 6-7 ani, motivul fiind simplu: un produs se poate asocia la mai multe categorii.
    Ex Saltele_copii_Baby-114.html
    E un produs care se poate asocia la “saltele copii” “saltele arcuri” “saltele Domusflex” sau la orice alt tip de subordonare.

  6. Va multumesc pentru ajutor,chiar nu ma gandisem ca as putea rezolva o parte din problema prin schimbarea link-urilor pe site-urile respective.

  7. Vic, NU fa mutarea asta dupa ureche.
    Dar mai ales ti-as recomanda sa NU o faci deloc.
    De multe ori “mai binele” este dusmanul “binelui”.
    Eu cred ca vrei sa schimbi structura de link-uri pt a creste site-ul in serp. Ei bine, este posibil ca traficul si comenzile sa ajunga la jumatate. Pentru cateva luni. Iti poti permite asta?

  8. Chiar la jumatate nu ajunge.
    Ideea e ca e trebuie (trebuia) facut si pasul asta ca sa se ridice cu efort mai mic pe seo.

  9. Sorin, crede-ma, am vazut site-uri care au pierdut 70% din traficul organic si site-uri care au pierdut doar 10-15% din traficul organic. Iar traficul organic este pe locul 2 la conversii dupa traficul direct (incluzandu-l aici si pe cel de branding).
    Depinde de CUM o faci si CINE (cata experienta are) este langa tine atunci cand o faci.
    Iar influenta asupra vanzarilor este data de cat anume din cuvintele cheie care convertesc (aka link-uri cu rank mare in serp) pastrezi.
    Un exemplu de “asa nu” a fost dc-shop.ro care prin 2005 (parca) a schimbat tot site-ul si a scazut la doar 20% din traficul initial. Iar pe vremea aia eMag abia incepea sa “scoata capul”. Evident ca orice analiza post-eveniment are o doza “otravitoare” dar gandeste-te ca daca dc-shop.ro credea in online si facea lucrurile corect la vremea aceea poate ca azi eMag era inchis iar dc-shop.ro era in portofoliul Naspers vandut pe cateva zeci de milioane de euro.

  10. Teoretic nu,dar structura pe care o am in momentul de fata a fost gandita pentru un numar mic de produse.Am fost nevoit sa refuz anumite colaborari din cauza acestui lucru. Pe o platforma noua as putea creste si numarul de produse, ceea ce consider ca ar fi in timp un avantaj pentru numarul de comenzi.

  11. Intrebarea ta era legata de schimbarea linkurilor NU de schimbarea platformei.
    Daca schimbi platforma (da Doamne sa nu alegi magento) link-urile vechi pot fi pastrate asa cum sunt acum, poate nu toate dar marea lor majoritate. Restul se redirectioneaza cu 301.
    Spui ca acum ai o platforma in care nu poti introduce multe produse. Sunt tare curios cum o cheama.

  12. Se presupune ca redirectul il va face o firma si nu “un baiat care se pricepe”.
    Din moment ce a ajuns la pasul unde intelege ca e necesara modificare de structura, e clar ca magazinul nu sta inca pe roze.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.