Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Round-up ECOMpedia.ro: comertul online romanesc vs. COVID-19 – Produse pentru copii

 

Saptamana aceasta, seria de materiale despre impactul pandemiei COVID-19 asupra industriei e-commerce din Romania contine 2 interviuri, cu 101jucarii.ro si MicoStore.ro. Aceste doua magazine online au participat deja la seria noastra de interviuri generaliste (inceputa acum 2 ani) si ne-au povestit ca vanzarile au mers bine in aceasta perioada de criza, iar platile prin card au crescut de 2-3 ori. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos!

1. ECOMpedia.ro: Cum a fost afectat magazinul vostru online de pandemia COVID-19?
Mihaela Nistor (foto st., Administrator 101Jucarii.ro): Nu a fost afectat, din contra, vanzarile au crescut.
Mihaela Stan (foto, Administrator MicoStore.ro): Pentru micostore.ro, perioada COVID-19 a insemnat un plus din perspectiva vanzarilor, am fost avantajati ca mamele au petrecut mai mult timp acasa cu copiii. Astfel, au avut nevoie de articole Art & Craft sau de Jocuri si Carti.

2. Ce strategii online ati adoptat in pademie, pentru a va adapta noii situatii?
Mihaela Nistor: Am fost mai aproape de clienti, i-am incurajat sa aleaga plata online, am comunicat mai mult cu ei, pe mai multe canale.
Mihaela Stan: In timpul pandemiei am continuat sa investim timp in site-ul nostru si sa identificam produse pe care sa le propunem clientilor. Nu am schimbat strategia online, ne urmam planurile pe care ni le-am stabilit la inceput de an, continuam sa investim atat in partea de SEO, cat si in reclame.

3. Ce produse proprii s-au vandut cel mai bine in perioada pandemiei? La polul opus, ce produse nu s-au vandut deloc bine?
Mihaela Nistor: Vindem jucarii, nu s-au evidentiat anumite produse. Totusi, grupa mai mica de varsta a crescut.
Mihaela Stan: Cele mai vandute produse au fost cele din categoria Art & Craft, copiii au stat acasa, gradinitele fiind inchise si au avut nevoie de articole pentru realizarea diverselor activitati educative. La polul opus au fost produsele scumpe, care de obicei se cumparau pentru a fi oferite cadou sau cu ocazia evenimentelor speciale.

4. Cum s-a comportat valoarea medie a comenzii in perioada pandemiei?
Mihaela Nistor: A crescut foarte putin.
Mihaela Stan: Nu am avut modificari valorice ale cosului de cumparaturi. De fapt, chiar am observat ca valoarea cosului de cumparaturi fluctueaza doar in perioadele in care lansam diverse campanii pe produse sau oferim beneficii apropo de transportul prin curier.

5. Cum au evoluat comenzile pe mobile in perioada pandemiei?
Mihaela Nistor: Au ramas mai mult sau mai putin la acelasi nivel (aproape jumatate dintre ele).
Mihaela Stan: Tendinta generala a comenzilor pe mobil este de crestere, iar in perioada starii de urgenta am observat un varf. Pentru noi este un avantaj, deoarece avem un site optimizat pentru mobil si foarte usor de parcurs.

6. Cat de mult au crescut platile prin card, in defavoarea rambursului?
Mihaela Nistor: Nu stiu sa va spun cat au crescut, au crescut simtitor, s-au triplat.
Mihaela Stan: In cazul nostrum, platile cu card au crescut cu peste 50%. Oamenii au inteles ca exista un risc mai mare atunci cand intri in contact cu un curier si au preferat sa minimizeze acest risc. De asemenea, plata cu card este mult mai facila, curierul iti poate lasa pachetul chiar si la un vecin (daca nu esti acasa) sau la receptia cladirii de birouri.

7. V-a crescut sau scazut cifra de afaceri in perioada martie-iunie 2020?
Mihaela Nistor: Au crescut vanzarile, a crescut cifra de afaceri.
Mihaela Stan: Am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri, atat datorita pandemiei, cat si pentru ca oamenii au inceput sa ne cunoasca si ne recomanda din ce in ce mai multi clienti.

8. Ce modificari au aparut in relatia cu fir­mele de curierat?
Mihaela Nistor: Nimic schimbat in relatia cu ei, din pacate una dintre firme a marit tarifele.
Mihaela Stan: Din punct de vedere al relatiei cu firma de curierat nu s-a schimbat nimic. Noi colaboram de la infiintarea firmei cu acelasi curier. Am respectat protocolul, iar totul a fost OK.

9. Care credeti ca sunt tendintele aparute in pandemie care se vor mentine pe termen lung, in comertul online?
Mihaela Nistor: Speram si credem ca oamenii vor cumpara mai mult online decat pana acum.
Mihaela Stan: Cu siguranta cei care au cumparat online in perioada pandemiei (si au avut experiente placute) vor continua sa o faca si in viitor. Oamenii au gasit mult continut nou si si-au dat seama ca in online vor gasi o multime de posibilitati de a-si petrece timpul intr-un mod placut, fie ca este vorba de cumparaturi sau de parcurgerea unui blog.

10. Ce alte detalii interesante vreti sa ne povestiti despre cum v-a afectat COVID-19?
Mihaela Nistor: Ne-a tinut in priza, ne-am imbunatatit diverse procese, ne-a inviorat.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply