Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Romanii viziteaza doar 9 magazine online/an (studiu GPeC)

online-shop-25.02.2015

Ce prefera romanii in materie de cumparaturi online? O analiza realizata de GPeC si iSense Solutions a descoperit despre conationalii nostri ca viziteaza putine magazine online pe parcursul unui an (doar 9), dar o fac cu o frecventa ridicata, transmite GPeC intr-un comunicat de presa. In medie, romanii amatori de shopping pe Internet viziteaza magazinele online de 3 – 4 ori/saptamana si 77% dintre ei fac cumparaturi de cel putin 2 ori intr-un an de la acelasi magazin. Atunci cand aleg un magazin online, romanii sunt atenti la pretul serviciilor sau al produselor si aleg sa faca cumparaturi online pentru a economisi timp.

Ce a mai descoperit studiul:

  • pretul e cel mai important criteriu in alegerea unui magazin online
  • romanii care nu cumpara pe Internet viziteaza totusi magazinele online de aproximativ 5 ori/an, motivele pentru care nu achizitioneaza nimic fiind teama ca produsele vandute online nu corespund realitatii (69%), imposibilitatea testarii produselor achizitionate (53%) sau potentialul fraudarii (51%)
  • platformele online de pe care romanii cumpara cel mai des sunt eMAG.ro (58%), OLX.ro (12%) si elefant.ro (12%)
  • aceleasi site-uri ocupa primele 3 pozitii si in topul platformelor online de pe care romanii au facut cumparaturi in ultimele 12 luni: eMAG (73%), OLX (31%), elefant.ro (26%), Okazii.ro (18%) si H&M (17%)
  • eMAG (55%), elefant.ro (16%) si OLX.ro (14%) sunt tot primele 3 site-uri de pe care romanii au cumparat in ultimele 12 luni de cel putin 2 ori; in clasament urmeaza H&M (8%) si Fashion Days (7%)
  • romanii cumpara cel mai ales (in medie, de 3 ori/an) electronice si electrocasnice (90%), produse software si hardware (82%), imbracaminte si incaltaminte (80%), cosmetice si produse farmaceutice (77%), sejururi si servicii de turism (70%), servicii in domeniul telecomunicatiilor (69%), carti, reviste si DVD-uri (67%) sau produse alimentare si catering (55%)
  • intr-un an, cele mai mari sume alocate de romani pentru cumparaturile online sunt in turism (1.313 lei/an), pentru achizitia de electronice si electrocasnice (1.076 lei/an), accesorii auto (818 lei/an), calculatoare, produse software si hardware (793 lei/an), mobila si decoratiuni interioare (715 lei/an)

Raspunde la aceasta intrebare