Romanii viziteaza doar 9 magazine online/an (studiu GPeC)
Ce prefera romanii in materie de cumparaturi online? O analiza realizata de GPeC si iSense Solutions a descoperit despre conationalii nostri ca viziteaza putine magazine online pe parcursul unui an (doar 9), dar o fac cu o frecventa ridicata, transmite GPeC intr-un comunicat de presa. In medie, romanii amatori de shopping pe Internet viziteaza magazinele online de 3 – 4 ori/saptamana si 77% dintre ei fac cumparaturi de cel putin 2 ori intr-un an de la acelasi magazin. Atunci cand aleg un magazin online, romanii sunt atenti la pretul serviciilor sau al produselor si aleg sa faca cumparaturi online pentru a economisi timp.
Ce a mai descoperit studiul:
- pretul e cel mai important criteriu in alegerea unui magazin online
- romanii care nu cumpara pe Internet viziteaza totusi magazinele online de aproximativ 5 ori/an, motivele pentru care nu achizitioneaza nimic fiind teama ca produsele vandute online nu corespund realitatii (69%), imposibilitatea testarii produselor achizitionate (53%) sau potentialul fraudarii (51%)
- platformele online de pe care romanii cumpara cel mai des sunt eMAG.ro (58%), OLX.ro (12%) si elefant.ro (12%)
- aceleasi site-uri ocupa primele 3 pozitii si in topul platformelor online de pe care romanii au facut cumparaturi in ultimele 12 luni: eMAG (73%), OLX (31%), elefant.ro (26%), Okazii.ro (18%) si H&M (17%)
- eMAG (55%), elefant.ro (16%) si OLX.ro (14%) sunt tot primele 3 site-uri de pe care romanii au cumparat in ultimele 12 luni de cel putin 2 ori; in clasament urmeaza H&M (8%) si Fashion Days (7%)
- romanii cumpara cel mai ales (in medie, de 3 ori/an) electronice si electrocasnice (90%), produse software si hardware (82%), imbracaminte si incaltaminte (80%), cosmetice si produse farmaceutice (77%), sejururi si servicii de turism (70%), servicii in domeniul telecomunicatiilor (69%), carti, reviste si DVD-uri (67%) sau produse alimentare si catering (55%)
- intr-un an, cele mai mari sume alocate de romani pentru cumparaturile online sunt in turism (1.313 lei/an), pentru achizitia de electronice si electrocasnice (1.076 lei/an), accesorii auto (818 lei/an), calculatoare, produse software si hardware (793 lei/an), mobila si decoratiuni interioare (715 lei/an)
Leave a reply