Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu WawaCosmetics.ro

Wawacosmetics.ro a aparut la sfarsitul anului 2016, vinde online produse cosmetice naturale, din ingrediente vegetale sigure si proaspete si este primul brand romanesc de acest tip care nu lucreaza cu stocuri (produsele se fabrica dupa ce comenzile sunt plasate pe site). Andrada Horoba (foto, Owner WawaCosmetics.ro) ne-a povestit de unde provine numele magazinului online, ideea de a vinde astfel de produse pentru fata, corp si par, cat au costat-o echipamentele si autorizatiile, care sunt cei 4 piloni pe care si-au construit afacerea si cat au pierdut din cauza unei firme de curierat neserioase.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andrada Horoba:
Povestea noastra a inceput de la Andrei si de la Maria, copiii nostri. Andrei are o piele mai sensibila si intotdeauna a avut nevoie de o atentie mai speciala. Am incercat zeci de produse la recomandarea specialistilor, unele s-au potrivit, altele nu, iar efectul lor se pastra doar pe durata folosirii, dupa care o luam iar de la capat. Am tras concluzia ca, de fapt, nu pielea lui Andrei avea o problema, ci ingredientele din produsele cosmetice de ingrijire pe care le foloseam. Acesta a fost momentul in care am hotarat ca putem sa oferim altceva: produse cosmetice naturale, din ingrediente vegetale si active cu teste de eficienta sigure si mai ales proaspete… si ne-am apucat de treaba, pana cand am ajuns la branding, care trebuia sa arate si sa comunice ceea ce e Wawa. Maria s-a nascut cand Andrei avea 1 an si 7 luni. Nu i-a iesit sa o strige pe nume, iar pentru ca ea era mica si plangea i-a spus „Uaua”, iar noi am transformat acest „Uaua” in „Wawa”, dupa care am adaugat conceptul nostru definitoriu: cosmetice proaspete („Fresh Cosmetics”). Wawa Fresh Cosmetics reprezinta primul brand romanesc de cosmetice, care nu lucreaza cu stocuri. Produsele se fabrica abia dupa ce comenzile sunt plasate pe site.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Faptul ca au existat probleme dermatologice in familie, am fost nevoita sa gasesc solutii pe termen lung, care sa nu aiba efecte secundare. Faptul ca am scapat si de dermatita seboreica a sotului meu, pe care o avea de peste 15 ani,  a fost un motiv in plus sa punem bazele unei astfel de afaceri si sa venim in ajutorul tuturor celor care trebuie sa scape de probelemele de piele si au nevoie de solutii sigure, naturale si eficiente. Impreuna cu sotul meu am pus bazele Wawa Fresh Cosmetics.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Cunostintele anteprenoriale acumulate in timpul facultatii au fost teoretice, dar puse in practica si aprofundate foarte mult dupa aceea. Ideea este ca realitatea dintr-o afacere nu se inscrie intotdeauna intr-un tipar si atunci tine de capacitatea fiecaruia dintre noi sa se adapteze si sa gaseasca solutii, pentru a o face sa mearga.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Simplu… sigur nu a fost! Doar dosarele produselor privind reteta, raportul de siguranta, analizele si notificarea pe portalul CE etc., pentru un produs se ridica la aproximativ 1.000 €. Avem 26 de produse in portofoliu. Materiile prime sunt si ele costisitoare, pentru ca sunt certificate ecologic, amabalajele le importam (pentru ca ne-am dorit sa fie din plastic reciclat si sa aiba un impact cat mai redus asupra resurselor naturale), iar pretul nu este unul deloc mic. Autorizarea laboratorului si  avizele s-au ridicat la aproximativ 3.000 €. Echipamentele  pe care le folosim in procesul de produtie au o valoare de 35.000 €. Finantarea am facut-o din surse proprii.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Am avut norocul sa o cunostem pe chimista noastra, care are o experienta de peste 25 de ani in domeniu, intr-un moment-cheie. Acest lucru ne-a permis sa luam deciziile intr-un mod mult mai argumentat si din punct de vedere legislativ am facut totul ca la carte. Este foarte complicat in aceasta industrie, daca nu ai informatiile necesare sau persoana care sa te indume corect. Barierele exista poate in fiecare zi, dar eu si sotul meu, plus echipa cu care lucram, gandim foarte pozitiv. Clientii, echipa, inovatia si strategia de marketing (responsabilitatea sotului meu), sunt  cei patru piloni pe care ne-am construit afacerea si pe care nu-i pierdem din vedere nici in weekend!

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalele avantaje sunt libertatea de a actiona si satisfactia valorii adaugate pe care o dai celor din jur si pe care o primesti si tu. Poate cel mai mare dezavantaj este ca, de cele mai multe ori, problemele le iei personal. Ca si angajat programul, se termina la o ora exacta, ca si proprietar de afacere, ora exacta se respecta doar in termene limita si in intalniri.

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoane preocupate de sanatate/stil de viata sanatos, informate, cu varsta peste 30 de ani.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca suntem unici pe piata cosmeticelor romanesti!

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Prospetime! Produsele noastre se fabrica abia dupa primirea comenzii pe site si au termen de valabilitate de doar 6 luni de la data fabricatiei. Nu lucram cu stocuri! Produsele Wawa Fresh Cosmetics sunt unice si au efect imediat pentru tratarea dermatitelor, acneei, petelor, ridurilor, etc.

De unde va cumparati produsele?
Produsele noastre cosmetice se fabica la Bistrita, in laboratorul nostru, respecand bunele practici din industria cosmetica, astfel avand certitudinea ca tuturor clientilor nostri le sunt livrate cele mai proaspete, eficiente si sigure produse de ingrijire.

Cati angajati aveti?
In acest moment, echipa noastra este formata din 6 persoane.

Cum va merge in perioada asta?
Trend-ul este unul ascendent, lucru care se datoreaza unor strategii de marketing online foarte bine puse la punct de catre Horatiu, sotul meu.

Ati participat la Black Friday 2018?
Anul acesta, Black Friday-ul nostru va fi pe 23 noiembrie  (cum e si normal sa fie). Anul trecut am avut o mini-campanie, anul acesta evenimentul  va incorpora si o campanie de CSR.  1% din vanzarile de Black Friday vor fi directionate catre o fundatie care ofera servicii specializate si suport zilnic pentru copiii cu deficiente neuropsihomotorii.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun din 2017?
Fiind primul an in care am facut campanii de acest fel si neavand niste praguri la care sa ne raportam, cifrele atinse au avut o valoare foarte buna.

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul il promovam doar online, pe retelele de socializare Facebook, Instagram si YouTube.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Bineinteles ca avem pagina de Facebook, de care ne ocupam foarte mult si de aceea, ea ne genereaza cel mai mult trafic pe site-ul nostru. Bugetul de reclama platit este de 100 lei/zi. Horatiu se ocupa de social media marketing, mai ales ca este si trainer si are si cursuri de vanzari online.

Aveti versiune de mobile?
Sigur.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Anul 2018 va fi un an mult mai bun decat 2017, din punct de vedere al veniturilor. Estimam incasari mai mari cu 30% fata de anul precedent.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Dupa parerea mea, cea mai buna varianta este content marketing-ul: creste credibilitatea, engagementul si este un mod de comunicare mult mai personal.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am lucrat cu o companie care ne-a distrus colete cu o valoare de 1.000 €. Nu am fost despagubiti si nici macar scuze nu ne-au fost adresate. Actuala firma cu care lucram, in decurs de 1 an, nu ne-a dat batai de cap deloc. Promptitudinea este un detaliu la care tin foarte mult. Seriozitatea colaboratorilor este foarte importanta pentru afacerea noastra. De aceea alegem parteneri pe care ne putem baza.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa livram cosmetice proaspete pe toate continentele!

Despre Monica PopescuEntry

Raspunde la aceasta intrebare