Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romanii au cheltuit 319 milioane $ in magazinele alimentare online, in 2023 (raport)


In 2023, romanii au cheltuit 33,6 de miliarde $ in magazinele alimentare, dintre care 319 milioane $ in mediul online
, potrivit unei analize a Departamentului pentru Agricultura al SUA (USDA), citate de economica.net. Totalul de 33,6 miliarde $ reprezinta o crestere de 46% fata de anul anterior, in timp ce suma soasa din buzunar pe Internet a fost cu 28,8% mai mica YoY.

„Inflatia si cresterea costurilor de trai au continuat sa reprezinte o provocare pentru retailul din Romania, in 2023. Cresterea preturilor la energie si la utilitati si a tuturor preturilor (in general) a determinat consumatorii sa isi adapteze bugetele si sa cumpere doar articolele esentiale. Puterea de cumparare redusa a modelat, de asemenea, comportamentul de cumparare al consumatorilor, care s-au orientat cu precadere catre bunuri la oferta si promotii, reducand astfel cheltuielile per cos. Astfel, in timp ce cresterile de preturi au condus la o crestere pozitiva a valorii vanzarilor cu amanuntul, acestea au reprezentat o provocare pentru vanzarile cu amanuntul in volum”, transmit analistii USDA.

Conform raportului amintit, ca de obicei, romanii au alocat alimentelor o parte semnificativa din bugetul lor lunar. Ce mai noteaza analiza referitoare la anul 2023:

  • numarul de produse din cosul mediu de cumparaturi a scazut, fata de 2022
  • vanzarile cu amanuntul ale alimentelor procesate au crescut cu 14%, pana la 1,3 miliarde $
  • inlocuitorii de carne si fructe de mare au fost categoria cu cea mai buna performanta, cu vanzari cu o valoare mai mare cu 15% YoY(54,7 milioane $)
  • piata locala offline este dominata de 10 mari jucatori, aproape toti de talie mondiala
  • pe piata alimentara exclusiv online opereaza doar 2 companii mari – Freshful (care apartine de eMAG) si Sezamo (care face parte din grupul Rohlik, cu activitati in Cehia, Ungaria, Austria si Germania)
  • supermarketurile vor continua sa ramana populare, cresterea fiind determinata de nevoia consumatorilor de a gasi aproape o gama larga de produse; in plus, acestea vor satisface si cererea de produse mai ieftine, prin dezvoltarea continua a marcilor proprii, pentru un numar tot mai mare de produse

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply