Romania: unde si cum urmarim online influenceri? (infografic)
Starcom Romania a realizat al patrulea sau studiu anual despre influencerii din Romania, citim pe cristianflorea.ro. Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 1.055 de respondenti, reprezentativ pentru utilizatorii online de peste 18 ani, din mediul urban. Intrebarile puse au fost impartite pe diverse retele sociale si au fost legate de influenceri profesionisti (persoane cu expertiza intr-un domeniu), oameni obisnuiti (care si-au castigat audienta in online prin furnizarea constanta a unor informatii relevante pentru un anumit segment) si vedete (persoane cu background in showbiz – actori, cantareti, prezentatori TV).Ce a descoperit?
- 75% dintre utilizatorii online urbani urmaresc cel putin un influencer pe Internet, pe bloguri si platforme ca Facebook, Instagram, YouTube, Twitter; pe Google+, Pinterest, Tumbltr, Snapchat si LinkedIn sunt urmariti cei mai putini influenceri in Romania
- vedetele au cele mai mari sanse de a influenta lumea pe YouTube, Instagram sau Facebook
- oamenii obisnuiti au cele mai mari sanse de a influenta lumea pe bloguri, Facebook, Instagram, Pinterest si Snapchat
- canalul preferat de catre respondenti cand vine vorba despre continut creat de influenceri este YouTube, urmat indeaproape de Facebook; pe locurile urmatoare de plaseaza blogurile si Instagram-ul
BLOGURI:
- 17% dintre utilizatorii care urmaresc influenceri aici sunt tineri de 30 – 34 ani, urmati de categoria de varsta 25 – 29 ani (16%)
- 74% sunt intr-o relatie/casatoriti, dar nu au copii (72%)
- 37% intra zilnic pe bloguri si stau 25 minute/zi aici (de pe desktop si smartphone)
- 66% prefera sa urmareasca aici profesionisti, 52% prefera oamenii obisnuiti si doar 35% aleg blogurile vedetelor
- in privinta continutului postat de influenceri, il prefera pe cel format din text/articole
- 69% dintre ei doar citesc, fara a interactiona in vreun fel
- principalul motiv pentru care urmaresc influenceri aici e pentru a fi informati si a gasi inspiratie si sfaturi
- articolele promotionale si ghidurile de utilizare au cele mai mari sanse de a fi tinute minte de persoanele care urmaresc influenceri pe bloguri
FACEBOOK:
- 30% dintre utilizatorii care urmaresc influenceri aici sunt tineri (18 – 29 ani)
- 70% sunt intr-o relatie/casatoriti, dar nu au copii (73%)
- 9 din 10 intra zilnic pe Facebook si stau 30 minute/zi pe site (de pe desktop/dispozitive mobile)
- 63% prefera sa urmareasca aici profesionisti, iar in jur de 50% prefera vedetele si oamenii obisnuiti
- in privinta continutului postat de influenceri, il prefera pe cel format din imagini statice, text/articole si clipuri video
- 82% dintre ei dau Like, 52% dau Share
- principalul motiv pentru care urmaresc influenceri aici e pentru a fi informati si a gasi inspiratie
- clipurile video cu product placement si care prezinta un produs + articolele promotionale au cele mai mari sanse de a fi tinute minte de persoanele care urmaresc influenceri pe FB
INSTAGRAM:
- 37% dintre utilizatorii care urmaresc influenceri aici sunt tineri (18 – 29 ani)
- 69% sunt intr-o relatie/casatoriti, dar nu au copii (75%)
- 58% intra zilnic pe Instagram si stau 16 minute/sesiune aici (in proportie majoritara de pe smartphone)
- 58% prefera sa urmareasca aici vedete, iar in jur de 45% prefera profesionistii si oamenii obisnuiti
- in privinta continutului postat de influenceri, il prefera pe cel format din imagini statice si clipuri video
- 60% dintre ei dau Like si 46% doar vad/citesc informatiile
- principalul motiv pentru care urmaresc influenceri aici e pentru a fi informati si a gasi inspiratie, dar si pentru a se simti bine, a se relaxa/distra
- clipurile video cu product placement si care prezinta un produs + bannerele au cele mai mari sanse de a fi tinute minte de persoanele care urmaresc influenceri pe Instagram
YOUTUBE:
- 30% dintre utilizatorii care urmaresc influenceri aici au intre 18 – 29 ani, iar 30% au intre 30 – 39 ani
- 71% sunt intr-o relatie/casatoriti, dar nu au copii (74%)
- 67% intra zilnic pe YouTube si stau 36 minute/sesiune aici (pe PC si smartphone)
- 63% prefera sa urmareasca aici vedete, 54% aleg profesionistii si 42% aleg oamenii obisnuiti
- in privinta continutului postat de influenceri, clipurile video sunt la putere, urmate de cele audio
- sunt pasivi, 61% dintre ei doar urmaresc clipul
- principalul motiv pentru care urmaresc influenceri aici e pentru a se relaxa/distra
- clipurile video cu product placement si care prezinta un produs au cele mai mari sanse de a fi tinute minte de persoanele care urmaresc influenceri pe YouTube
Leave a reply