Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: rezultate Black Friday 2019 [UPDATE]

Ofertele de Black Friday 2019 s-au terminat, iar magazinele online autohtone au tras linie si au adunat. Am pus laolalta comunicatele de presa primite si datele furnizate de start-up.ro, pentru a descoperi care sunt cifrele legate de cel mai mare eveniment de reduceri autohton.

2Performant:

  • cumparaturile online de pe mobil le-au surclasat pe cele de pe desktop, ca volum, fiind primul an in care s-a cumparat mai mult de pe mobil (si ca numar de comenzi, si ca procent din valoarea totala a comenzilor)
  • pentru cele peste 700 magazine online inscrise in platforma de afiliere 2Performant, Black Friday (14-17 noiembrie 2019) a insemnat cresteri pe toti indicatorii importanti – 41.000 vanzari online (+15,3% fata de 2018), in valoare totala de 2,56 milioane € (+20,4% fata de 2018); in urma acestor vanzari, afiliatii au primit comisioane de 158.240 € (+30,3% YoY)
  • la categoriile Fashion si Articole pentru copii, romanii au o preferinta peste medie pentru cumparaturile pe mobil (75% – mobil, 25% – desktop), tendinta care poate fi pusa pe seama unei comenzi medii nu foarte ridicate (202 lei + TVA, respectiv 256 lei + TVA), fiind vorba despre achizitii de impuls, produse cu durata scurta de viata, pentru care decizia de cumparare se face rapid, in pauze scurte de activitate
  • au fost 3 varfuri de trafic – joi, la ora 00:00 (cand multe magazine online au dat startul promotiilor); vineri, intre 08:00-09:00; vineri, intre 19:00-21:00
  • cele mai multe vanzari s-au inregistrat vineri, intre 09:00-11:00 si 21:00-23:00
  • „Observam un comportament de achizitie care functioneaza dupa urmatorul model: multi cumparatori au intrat la miezul noptii sa vada ofertele, si-au pus produsele favorite in cos si s-au intors dimineata, pentru a finaliza achizitiile si – din nou – vineri seara, dupa programul de lucru. Sunt magazine online care «profita» de acest comportament de consum, anuntand extinderea gamei de produse la oferta cu cateva ore inainte ca aceste reduceri sa intre in vigoare, dandu-le astfel cumparatorilor motive sa revina pe site. In orice caz, uitandu-ne la cifre si la cresterea lor de la un an la altul, este foarte clar ca si Black Friday-ul de anul acesta a fost un succes, ca piata atinge un nivel evident de maturizare, iar anumite categorii sunt pe un trend de crestere ce estimam ca se va pastra in continuare, si dupa Black Friday”, transmite Dorin Boerescu (CEO 2Performant Network)
  • cele mai multe vanzari s-au inregistrat in categoriile Carti, Filme & Muzica, Fashion si Electro IT&C
  • cosul mediu de cumparaturi – 300 lei
  • comanda medie – 295,4 lei + TVA (+4,4% YoY); 358,3 lei + TVA pe desktop si 253,7 lei + TVA pe mobil
  • cea mai scumpa comanda online – 29,198.5 lei (4 obiective foto si 3 blitzuri Nikon), plasata pe site-ul shop.yellowstore.ro
  • rata de conversie a crescut cu aproape 13% fata de 2018 (1,95% vs. 2,22%), semn ca piata e-commerce, respectiv cea de afiliere, se maturizeaza si ca reclamele pe care afiliatii le fac pentru magazinele online sunt din ce in ce mai relevante pentru publicul-tinta

PayU Romania:

  • romanii au platit online peste 245 de milioane de lei in weekend-ul 15-17 noiembrie (+24% YoY)
  • luand in considerare atat comenzile platite online, cat si cele cu numerar la livrare, romanii au cheltuit peste 1,2 miliarde de lei
  • in sistemul PayU Romania au fost generate 499.632 de tranzactii (in crestere cu 33% fata de anul trecut), aproximativ 80% din suma (peste 198 de milioane de lei) inregistrandu-se vineri, 15 noiembrie (practic, au cheltuit intr-o zi cat in toate cele 3 zile de Black Friday 2018)
  • minutul de aur a stabilit un nou record in materie de plati online – in intervalul 07:27-07:28 s-au inregistrat 2.140 de plati online, cifra aproape dubla fata de anul trecut
  • topul cumparaturilor online ramane dominat de produse IT&C, urmate de produse din categoria eTail si servicii
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 484 de lei (-18% YoY)
  • cosul mediu de cumparaturi in rate a crescut cu 5%, pana la 974 de lei
  • cea mai mare tranzactie online – 57.949 lei (produse IT&C)
  • peste 37% din totalul volumelor au fost achitate cu un card in rate, fara dobanda
  • 39% din valoarea totala a tranzactiilor (peste 95 de milioane de lei) a fost platita cu un singur click (+16% YoY); 28% din numarul total de tranzactii din tot wekeend-ul a fost platit cu un singur click (+25% fata de anul anterior)
  • peste 21 de milioane de lei au fost cheltuiti utilizand un card emis intr-o tara straina (+71% YoY), topul primelor 6 tari dupa numarul de plati online inregistrat in platforma PayU incluzand  Marea Britanie (6,8%), Ungaria (3,7%) si SUA (0,5%)

NETOPIA Payments:

  • pe 15 noiembrie, numarul tranzactiilor online cu cardul a crescut cu circa 90% fata de editia Black Friday de anul trecut
  • in medie, romanii au cheltuit 300 lei (in scadere cu 10% YoY)
  • cea mai mare tranzactie procesata de NETOPIA Payments – 44.000 lei (plata unei comenzi din categoria Home&Deco)
  • 55% din totalul tranzactiilor procesate de Black Friday au fost realizate de pe dispozitive mobile (cu 5% mai putin fata de o zi obisnuita si cu 60% mai mult YoY)
  • 1 din 10 tranzactii a fost efectuata instant prin scanarea codului QR afisat in pagina de plata a comerciantilor online parteneri, prin intermediul aplicatiei mobilPay Wallet

eMAG.ro:

  • peste 1,3 de milioane de produse comandate, din 1.800 de categorii
  • comenzi in valoare de 499 milioane lei
  • 42% dintre comenzi au fost platite cu un card, online (fata de 34%, in 2018)
  • peste 10,8 de milioane de vizite/site (cu aproape 1 milion mai multe, comparativ cu 2018)
  • peste 76% dintre vizite au fost de pe dispozitive mobile
  • peste 56.000 de clienti au comandat de Black Friday pentru prima data de la eMAG
  • comanda cu cele mai multe produse a fost platita cu cardul si a continut 53 de articole
  • in top 5 localitati resedinta de judet, dupa numarul de produse comandate, se afla Cluj-Napoca, Bucuresti, Iasi, Alba Iulia si Miercurea Ciuc

Vegis.ro:

  • aproape 60.000 de produse bio si naturiste cumparate
  • peste 3.700 de comenzi (de 2,5 ori mai multe comenzi fata de anul trecut – 1.500)
  • site-ul a inregistrat 1 comanda la fiecare 10 secunde, in varful campaniei de Black Friday
  • vanzari cu 135% mai mari fata de perioada similara din 2018
  • valoarea medie a comenzii – 160 de lei
  • media de produse/comanda – 15
  • cea mai mare comanda (cantitativ) a continut 110 produse si a fost plasata de un client recurent din Cluj, iar cea mai scumpa comanda a fost de 1.800 lei si a venit de la un client nou, din Bistrita
  • cele mai multe comenzi au fost plasate din Bucuresti, Cluj si Brasov, de catre femei (70%)
  • cei mai multi clienti au folosit dispozitivele mobile pentru acest lucru (peste 60%)
  • o crestere s-a remarcat si la metoda de plata, unde 15% dintre comenzi au fost achitate cu cardul, o crestere de 20% fata de anul trecut
  • peste 50% dintre comenzi au plecat sambata (16 noiembrie) din depozit si site-ul estimeaza ca va finaliza procesarea miercuri (20 noiembrie)

Bonami.ro:

  • a inregistrat o crestere cu 40% a vanzarilor fata de Black Friday 2018, pana la o valoare de peste 320.000 € (de o crestere similara au beneficiat si celelalte piete unde Bonami este present – Cehia, Slovacia, Polonia si Ungaria, valoarea totala a vanzarilor fiind de peste 2 milioane €)
  • cea mai mare comanda efectuata in Romania pe durata celor doua weekend-uri promotionale a avut o valoare de 12.000 lei si a constat in 3 piese de mobilier
  • numarul de produse vandute a fost de 12.000 pentru Romania (si de 80.000 pentru toate pietele unde compania este prezenta)
  • majoritatea comenzilor au fost efectuate de pe telefonul mobil, 10% dintre ele prin aplicatia mobila Bonami
  • traficul pe website a crescut cu 60% fata de o zi obisnuita, iar cele mai multe comenzi au fost plasate in cele doua zile de duminica din campania de reduceri

evoMAG.ro:

  • vanzari totale de 5 milioane €
  • de Black Friday 19 (1-24 noiembrie), s-au inregistrat peste 25.000 de comenzi plasate si peste 1,7 milioane de vizite
  • barbatii au cheltuit mai mult decat femeile (din totalul clientilor care au comandat, 70% au fost barbati si 30% femei)
  • in ceea ce priveste profilul cumparatorilor, a crescut cu 15% numarul comenzilor realizate de tineri (18-24 de ani) si cu 20% al comenzilor facute de persoanele cu varste de peste 65 de ani
  • valoarea medie a comenzii a fost de 800 lei
  • cea mai scumpa comanda – 92.800 lei (10 laptopuri)
  • 35% dintre clienti au ales sa plateasca cu cardul produsele achizitionate
  • peste 5.700 de comenzi (23%) au fost ridicate din showroom
  • aproape 60% din traficul de pe site a venit de pe dispozitive mobile

Comentarii ( 5 )

  1. […] eMAG.ro estimeaza comenzi totale de 585 de milioane de lei (cu 17% mai mult decat anul trecut). De Black Friday 2019, eMAG.ro a vandut peste 1,3 de milioane de produse, in valoare de 499 de milioane […]

  2. […] in platforma 2Performant.com, adica si-au facut cont si au generat cel putin un comision. Anul trecut, in perioada Black Friday (14-17 noiembrie 2019), prin intermediul acestei platforme de marketing afiliat au fost generate […]

  3. […] loc pe data de 13 noiembrie 2020, anunta retailerul online, intr-un comunicat de presa. In campania Black Friday de anul trecut, eMAG.ro a vandut peste 1,3 de milioane de produse (din 1.800 de categorii), in valoare de 499 […]

Leave a reply