Omniconvert Romania a lansat primul software de optimizare automata a ratei de conversie
Omniconvert anunta, intr-un comunicat de presa, lansarea ADAPT – primul software care foloseste algoritmi de machine learning, pentru a permite magazinelor online sa aiba interactiuni cu vizitatorii in functie de comportamentul lor in timp real si, astfel, va creste automat rata de conversie (CR). Investitia in acest proiect este de peste 750.000 € (cu sprijinul finantarii nerambursabile UE, prin Programul Operational Competitivitate, 2014-2020), iar magazinele care incep testarea ADAPT pana la finalul acestui an beneficiaza de costuri 0 de implementare si asistenta tehnica. Dezvoltarea a durat in jur de 30 de luni si a necesitat o echipa de 18 persoane.
Potentialul tehnologiei ADAPT este imens, avand in vedere ca CR-ul actual este redus si magazinele online romanesti pot beneficia astfel de pe urma dezvoltarii tehnologiei. Viteza de experimentare prin machine learning este de cel putin 10 ori mai mare decat cea facuta manual de catre un specialist.
„Conform cifrelor obtinute in 2018, pe un esantion de 772 milioane de vizite inregistrate de cele mai importante 300 de magazine de comert electronic din Romania, rata de conversie medie a magazinelor online romanesti se situa la doar 1,53%. Asta inseamna ca doar un vizitator din 100 ajunge sa cumpere ceva de pe site-urile online. Costurile cu publicitatea online pe Facebook au crescut de 8 ori in ultimii 5 ani, in vreme ce vanzarile magazinelor online au crescut doar de 1,5 ori. Magazinele online sunt nevoite sa devina mult mai eficiente, in conditiile unei concurente in crestere. Solutia ADAPT propusa de noi permite acum lansarea de experimente pe pilot automat, astfel incat magazinele sa poata interactiona cu vizitatorii si sa mareasca rata de conversie. In ultimii 6 ani am acumulat o vasta experienta in testarea manuala A/B si, din 2013, am ajutat peste 18.000 de site-uri web sa converteasca mai mult prin testarea A/B bazata pe comportamentul uman. Acest lucru ne-a oferit acces la peste 41.000 de astfel de experimente de testare A/B, realizate de mii de site-uri de e-commerce”, a explicat Valentin Radu (foto, CEO Omniconvert, companie de marketing software fondata in 2013, in tara noastra).
ADAPT optimizeaza rata de conversie pe pilot automat: algoritmul invata singur comportamentele utilizatorilor de pe site-uri, foloseste peste 500 de unitati informationale (bazate pe 12 bias-uri cognitive) si poate lansa mai mult de 500 de experimente la fiecare 4 ore. Produsul va permite construirea automata a mai multor scenarii si posibilitatea de a le verifica apoi rezultatele, invatand astfel automat din rezultatele obtinute. Un astfel de modul va permite specialistilor doar sa seteze obiectivele si mesajele creative, urmand ca sistemul sa invete ce mesaje sunt potrivite pentru diferitele profiluri de vizitatori. Acest lucru va ajuta la construirea unei relatii foarte stranse intre site-urile de comert electronic si cumparatorii lor si, evident, va creste vanzarile.
ADAPT este acum in faza de validare si antrenare a modelului. Obiectivul pentru primele 6 luni este atragerea unui numar de 20 de magazine online, care sa testeze noua solutie. Dupa faza de testare, produsul va intra in faza de go-to-market, cand tinta vor fi companiile din plan international.
Leave a reply