Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: impactul actual al COVID-19 in e-commerce (studiu)

Pentru a descoperi care este pulsul pietei e-commerce din Romania, pe fondul pandemiei COVID-19, ro.2performant.com a realizat un sondaj de opinie, in perioada 14-16 martie 2020, la care au participat 207 magazine online din Romania. Rezultatele indica urmatoarele tendinte, cifre si aspecte (pe care le-am strans laolalta intr-un infografic util, la finalul articolului):

  • majoritatea magazinelor online discuta intern despre impactul COVID-19 (92%) si considera ca business-ul le va fi afectat de acesta (92%)
  • starea de spirit este inca una buna – aproape 42% au declarat ca sunt precauti (nu ingijorati) si fac planuri
  • masura in care magazinele online se asteapta sa fie afectate de criza depinde de nisa, majoritatea estimand un impact foarte mare (38,5%), moderat (27%) sau mare (26,5%); cei din Fashion sau Home & Garden cred ca vor fi afectati mai puternic decat cei din nisele Electronics IT&C sau Books, Movies & Music
  • 86% dintre respondenti au inregistrat scaderi ale vanzarilor in aceasta perioada, lucru observat si de 2Performant in zilele cu puternic impact emotional (13 martie, cand numarul de cazuri aproape se dublase de la o zi la alta; 14 martie, cand a fost anuntat ca de luni se instituie stare de urgenta in Romania), cand cumparatorii s-au concentrat pe achizitiile de bunuri de stricta necesitate, care incepusera sa dispara din magazinele fizice
  • 50,2% dintre respondenti inregistreaza intarzieri din partea furnizorilor, dar aspectul variaza mult in functie de tara de origine a furnizorilor (cei din China si/sau Italia au intarzieri mai mari la livrare decat cei din alte tari, iar nisele cele mai afectate sunt Fashion si IT&C; in cazul furnizorilor din alte tari, proportiile sunt inversate).
  • timpii medii de livrare a comenzilor vor creste in urmatoarele luni pana la 3-5 zile, cred 50,3% dintre respondenti
  • masurile de prevenire a imbolnavirilor luate de companii implica igienizarea spatiilor de lucru, folosirea manusilor si a mastilor de protectie, reducerea prezentei fizice la locul de munca prin diverse scheme – lucrul de acasa (35,8%), impartirea personalului intr-o parte care vine in continuare la birou si o parte care sta acasa (29,9%)
  • ce schimbari se iau/se vor lua in politica de business a companiei – o parte dintre magazine reanalizeaza costurile si au oprit investitiile in dezvoltare, alta a identificat categoriile de produse care au potential in aceasta perioada si isi concentreaza activitatea pe acestea, iar alta parte inca nu are in plan sa faca modificari

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] Romania: impactul actual al COVID-19 in e-commerce (studiu) ➡️ https://ecompedia.ro/romania-impactul-actual-al-covid-19-e-commerce-studiu/ […]

Leave a reply