Romania: cumparam online mai mult pe mobil, mai scump pe desktop (infografic)
Daca in august 2016 peste 70% dintre cumparaturile online in tara noastra erau plasate de pe desktop/laptop, in octombrie 2018, 57% dintre vanzarile online generate prin marketing afiliat via 2Performant.com au fost facute de pe telefoane mobile, reiese din prezentarea „Romanian e-commerce statistics & trends”, sustinuta de Dorin Boerescu (CEO 2performant.com) la GPeC Summit (12 – 13 noiembrie 2018).
Alte date relevante din prezentarea amintita:
- in decembrie 2017, mobilul a depasit desktop-ul ca pondere in totalul tranzactiilor online din Romania, pozitie pe care si-a pastrat-o de atunci
- momentan, desktop-ul are o pondere de 43,02%, iar mobilul de 56,98%
- cele mai scumpe achizitii se fac insa in continuare de pe desktop-uri/laptop-uri, tendinta care pare sa se accentueze – in octombrie 2018, romanii au cheltuit 56,2 € + TVA pe desktop, fata de 39,6 € + TVA pe mobil (in medie; datele au fost extrase din peste 1,6 milioane de tranzactii online generate pentru peste 600 de magazine online care au programe de afiliere active in 2Performant.com)
- valoarea medie a comenzii online, in octombrie 2018, se regaseste in tabelul de mai jos:
- ponderea tranzactiilor online pe mobil vs. desktop este de 66% – 34% pentru Fashion, 57,3% – 42,7% pentru Electronice&Electrocasnice, 52,6% – 47,4% pentru Casă&Grădină, 78,5% – 21,5% pentru Produse pentru copii, 63,2% – 36,8% pentru Produse de infrumusetare, 51% – 49% pentru Produse auto, 44% – 56% pentru Produse pentru adulti si 49,6% – 50,4% pentru Produse pentru animale
Leave a reply