Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu JucariaVesela.ro

Jucariavesela.ro a aparut in 2014 si vinde online jocuri si jucarii (din lemn, Montessori si Waldorf, pentru bebelusi, etc.), adresandu-se „parintilor responsabili, care inteleg ca educatia copiilor se face prin joaca impreuna cu ei si nu cu telefonul sau tableta”, spune Camelia Georgescu (foto, director general jucariavesela.ro). Aceasta ne-a povestit cum a preluat site-ul de la niste prieteni acum 2 ani, cum a invatat ce inseamna antreprenoriatul stand acasa si fiind mamica, cum a pornit la drum cu putin peste 15.000 € si ca 68% din trafic le vine de pe mobil. Descoperiti mai multe informatii mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Camelia Georgescu: Numele a fost ales de niste prieteni, de la care am preluat site-ul in 2016, placandu-mi foarte mult, am decis sa pastrez numele.

Cum te-ai decis sa preiei acest business?
Pentru mine a fost un domeniu nou, in care nu aveam nicio experienta. Cand am decis sa preiau site-ul de la prietenii nostrii, nu producea nimic, era oarecum abandonat, deci pentru mine a fost ca si cum as fi pornit de la zero un business despre care nu stiam nimic.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Tocmai terminasem concediul de maternitate cu primul copil, am ramas insarcinata cu al doilea si mi s-a parut o idee buna de a petrece timpul acasa si de a castiga si bani.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Sunt de profesie jurist si n-am avut niciodata parte de educatie antreprenoriala. Mai mult de atat nici nu am fost niciodata antreprenor. A trebuit sa invat impreuna cu sotul ce inseamna antreprenoriatul.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia nu a fost foarte mare, initial am pornit cu putin peste 15.000 €, la care in timp am adaugat inca pe atat. Problema cea mai mare a reprezentat-o cheltuiala nejustificata in anumite directii, bineinteles tot din lipsa experientei. Cei 15.000 ii aveam si m-am gandit ca, decat sa stea degeaba, mai bine sa investesc intr-o afacere care sa creasca pe viitor.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Principala bariera a fost lipsa experientei, faptul ca trebuie sa crezi pe cuvant orice asa zis „specialist” in online. Ulterior am participat la diverse cursuri impreuna cu sotul si usor, usor am inceput sa intelegem cum functioneaza, cu toate ca sunt inca la stadiul de incepatoare.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?

Marele avantaj pe care l-am cautat de la inceput a fost sa-mi pot face programul cum vreau si sa am mai mult timp pentru copii. Dezavantajul ar fi lipsa sigurantei pe care ti-o da un serviciu, dar oricum aceasta este o senzatia iluzorie, pentru ca niciun job nu este garantat 100% de catre angajator.

Care este publicul tinta al site-ului?
Parintii responsabili, care inteleg ca educatia copiilor se face prin joaca impreuna cu ei si nu cu telefonul sau tableta. Parinti cu venituri peste medie si educatie de asemenea. Oameni ca mine si ca sotul meu, care credem ca nu conteaza ca s-au schimbat vremurile si tehnologia, copii trebuie educati in primii ani de viata prin joc si joaca.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Propunem solutii oneste pentru educatia copiilor si nu facem niciun compromis in alegerea calitatii jucariilor pe care le urcam pe site. Nu vindem nimic din ce nu am da copiilor nostri si oricum majoritatea jucariilor sunt testate cu ajutorul lor.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem produse de cea mai buna calitate si lucram cu unii dintre cei mai buni furnizori de jucarii din lemn la nivel european. Toate jucariile din lemn pe care le avem expuse pe site au o calitate ireprosabila, sunt 100% sigure si cu vopsea pe baza de apa.

De unde va cumparati produsele?
Importam din Spania, Polonia, Franta, Germania, Cehia si suntem in permanenta cautare de furnizori care ofera calitatea pe care ne-o dorim.

Cati angajati aveti?
Pentru moment doar unul, adica eu, dar ma ajuta sotul de cate ori poate. Sper de la anul sa pot sa maresc echipa cu cel putin inca un om.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Este o crestere continua de trafic incepand cu luna aprilie, moment in care am schimbat si agentia de marketing cu care lucram. Tot atunci am terminat de implementat noi functionalitati in site, audit SEO si alte modificari de natura vizuala sau tehnica. Incepand cu septembrie am vazut o crestere destul de mare a traficului si a vanzarilor totodata. Incepand cu iulie, fiecare luna are o crestere cu ~50% fata de cea anterioara si speram sa dublam sau chiar sa triplam incepand cu noiembrie/decembrie.

Ati participat la Black Friday 2017?
Da, rezultatul a fost unul foarte modest, dar la momentul respectiv site-ul nu era optimizat din toate punctele de vedere.

Cum si unde va promovati site-ul?
Am inceput de ceva vreme cu optimizarea site-ului pt SEO on-site, folosim Google AdWords, Facebook organic si Ads, Instagram si am inceput de putin timp SEO off-site. Incercam sa balansam toate sursele de trafic din care ne vin comenzi, pentru a optimiza veniturile.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?

Avem pagina de Facebook, facebook.com/jucariavesela. Folosit corect, Facebook este un instrument destul de bun pentru promovarea produselor pe care le avem noi si consideram ca agentia cu care lucram o administreaza destul de eficient.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este construit pe Magento si versiunea de mobil este de tipul responsive, functionand perfect. Am acordat o atentie sporita versiunii de mobil, pentru ca 68% din trafic vine de pe mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Cresterea este foarte mare fata de anul trecut, insa nu este relevant pentru ca optimizarea corecta a site-ului am pornit-o la inceputul anului 2018. Asteptari am in schimb pentru 2019 sa creasca incasarile cu peste 300% fata de 2018. Atunci se va vedea exact daca trend-ul e unul bun si daca ce am facut in timpul anului 2018 a fost bine sau nu.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu cred ca se poate reduce din cheltuieli fara sa afectezi vanzarile, drept urmare in momentul actual reinvestesc in firma absolut toate veniturile si pe toata durata 2019 mi-am propus sa fac acelasi lucru. Investitia merge in 3 directii: stocuri, platforma si marketing, nu vad de unde s-ar putea taia fara sa afectezi mai mult sau mai putin vanzarile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Complexitatea platformei pe care lucrez (Magento), bugetul limitat pentru marketing, promovare si stocuri, concurenta neloiala.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Aici cred ca se pot umple cateva pagini, insa problema cea mai mare pe care o vad este ca, oricat de mare este firma de curierat cu care lucrezi, ajungi sa lucrezi cu soferii, care de cele mai multe ori sunt neseriosi, nu respecta niciun fel de termen, nu sunt interesati ca esti presat la randul tau de alti parteneri si se folosesc cu success de toate modelele de a nu livra care le sunt puse la dispozitie de firma: nu era nimeni la adresa, am sunat si nu a raspuns, adresa inexistenta, nu am timp sa mai ajung, etc. Am schimbat cativa curieri si acum lucrez cu unul care mi-a creat cele mai putine probleme (fara probleme nu cred ca exista vreunul).

Ce planuri de viitor aveti in online?
Extinderea portofoliului este un plan pentru viitorul apropiat, totodata in partea doua a anului 2019 sper sa pot deschide o platforma de distributie, in felul acesta sa vindem si catre o retea de revanzatori ai produselor noastre. Insa voi putea sa fac lucrul asta in momentul in care marirea investitiei in stocuri sa nu-mi afacteze bugetul de promovare.

Leave a reply