Romania: cum arata piata de fashion online (studiu)
Piata de fashion romanesca va ajunge sa valoreze 2,38 miliarde € in 2018, cu 18% mai mult YoY (dar productia de imbracaminte, incaltaminte si accesorii este descendenta, cu -1% YoY), conform unui studiu marca Market Oportunity Research. Valoarea pietei online de fashion retail este de 258 milioane €, adica 10% din totalul comertului online. Cele mai interesante cifre legate de fashion si magazinele virtuale din domeniu?
- imbracamintea reprezinta 77% din totalul consumului si 73% din totalul productiei
- in industria modei exista 5.676 de producatori inregistrati
- la nivelul tarii, cei mai multi producatori se afla in Bucuresti (865), Cluj (228) si Neamt (209)
- 94% din totalul productiei merge la export
- importurile reprezinta 91% din consumul de fashion
- valoarea pietei de fashion retail este de 4,14 miliarde €, cu 14% mai mult YoY
- in industria modei exista 18.890 de retaileri inregistrati, 5.300 de jucatori cu capital strain generand 64% din cifra de afaceri de pe piata
- principalii retaileri de pe piata romanesca sunt H&M (cu 761 milioane €), Zara (cu 687 milioane €), Decathlon (cu 613 milioane €), C&A (cu 375 milioane €), Pepco (cu 336 milioane €)
- in 2017, in Romania existau 700 de magazine online care vindeau imbracaminte, incaltaminte si accesorii
- primii 5 retaileri online de fashion din tara sunt H&M (32,4%), Fashion Days (20,8%), Zara (20,1%), eMag (16,1%) si FashionUP (10,7%)
- 54% dintre romani isi cumpara imbracaminte, incaltaminte si accesorii de pe Internet, 85% preferand mall-urile
- 31% cumpara din e-shop-uri o data la cateva luni, 25% o data/luna, iar 21% de cateva ori/luna
- 32% aloca intre 100 si 200 de lei pentru cumparaturile online din acest domeniu
Leave a reply