ROI Adwords – eficienta Adwords in e-commerce

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Am o intrebare legata de eficienta Adwords in e-commerce.
Am luat in calcul urmatorii KPI: conversie 1%, valoarea medie a comenzii de 100 RON, adaos de 35% si un cost per click de 0.4 RON. Cifre des intalnite.
Pt o comanda de 100 RON cheltui 40 RON. Adaosul din cei 100 RON inseamna doar 26 RON, deci am o pierdere de 14 RON.
Cum ma poate ajuta in acest caz Adwords? E posibil ca rata de conversie sa fie in cazul publicului foarte targetat adus de Adwords sa fie mult mai mare de 1%?

Deschis 0
PPC & Adwords Sergiu Dobos 11 ani 1 raspuns 1423 vizualizari 0

raspuns ( 1 )

    0
    2013-03-02T12:02:29+02:00

    Ca un canal media sa conteze in ecuatia „multi-channel” trebuie ca el sa fi fost folosit de useri de mai multe ori.

    Trebuie ca expunerea la acest canal sa atinga o masa critica, ca si canal media el trebuie sa fie prezent in 20-30% din funnelurile de cumparare.

    Altfel, daca numarul de „touchpoints” pe acest canal este mic, sansa ca in alt model de atribuire a veniturilor din marketing sa ai succes si sa observi ca de fapt e un canal profitabil este foarte mica, de fapt este zero.

    Teoretic Adwords-ul ar putea fi un canal ok in ecuatia multi-channel, sa asiste alaturi de SEO/Organic – care de multe ori este initiatorul funnelului de cumparare, alte canale de marketing.

    Cum insa Adwords-ul nu intervine in prima etapa de descoperire foarte des, nu intervine decat intr-o masura mica (0.25 – 0.55% e-commerce conversion rate) la final, nu-ti mai ramane decat sa studiezi ce se intampla la mijloc, daca adwords-ul influenteaza suficient decizia de cumparare.

    Exista modele de atribuire a veniturilor si am scris despre asta pe blog, unde v-am dat si un tool interesant, iar printre cele mai utile este modelul MEDIAN, de care inca nu am povestit pe blog, dar care reprezinta o medie statistica prin ordonarea valorilor pe canal – nu e o medie aritmetica simpla, e echivalentul lui MEAN/MEDIAN, si unde contributia adwords-ului apare daca ea exista binenteles.

    Va invit pe blog sa cititi si sa incercati acel tool de atribuire a veniturilor de care scriu acolo spre final: http://www.liviutaloi.ro/2013/02/24/attribution-modeling-multi-channel-funnels-google-analytics/

    Spor!

Lasă un răspuns lui Liviu Taloi

Browse