Refuz retur produs – motiv: pretul depinde de fluctuațiile cursului valutar

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Bună ziua,

M-ar interesa dacă un comerciant are dreptul de a refuză returul unui produs cumpărat online, prin motiv că produsul este adus de la funirzor extern, la comanda si este susceptibil fluctuațiilor de curs valutar.

Menționez că produsul este disponibil pe site-ul comerciantului, poate fi comandat, iar prețul produsului este exprimat în RON și a rămas constant de la data cumpărării.

Comerciantul face referire la O.G. 34/2014, art. 16, punctul b):
b) furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

Mulțumesc!

Deschis 0
Chestiuni legale Attila 9 ani 9 raspuns 1629 vizualizari 0

Răspunsuri ( 9 )

  1. Nu stiu daca interpretez corect. Insa ma gandesc ca exceptia respectiva se refera la produsele „financiare”, care depind in mod direct de fluctuatia financiara. Pana la urma majoritatea produselor fac obiectul importului si nu reprezinta un motiv de a nu accepta returul.

    0
    2016-02-25T16:57:22+02:00

    Ca sa zic asa, la cat de putin se produce in RO, mai totul e adus de la furnizor extern si e supus fluctuatiilor de curs valutar.

    Ar trebui sa intrebi pe cineva de specialitate la ce anume se refera O.G. 34/2014 pentru a intelege problema. Trebuie sa fie ceva specific, altfel motivul e doar o poanta buna 🙂

    0
    2016-02-25T18:24:54+02:00

    Chiar ca ce poanta buna. Nu exista asa ceva, ce e vina clientului ca variaza moneda

    0
    2016-03-04T09:54:14+02:00

    Dacă produsul este adus la comanda speciala a clientului, aceasta nu mai poate fi returnata.

    0
    2016-03-04T13:25:06+02:00

    Ce inseamna comanda speciala?

    0
    2016-03-04T22:16:42+02:00

    Adica la cererea expresa a clientului. Importi produsul special pentru acel client.

    0
    2016-03-06T20:49:54+02:00

    Produsul este un produs obișnuit, disponibil pe site-ul comerciantului şi acum, dar care (se pare că) nu era în stoc în momentul cumpărării.

  2. Attila, e mentionat undeva ca acel produs se aduce la comanda speciala? Sau ai vreun e-mail de la ei in care iti confirma ca o sa il aduca special ?
    La disponibilitate ce este afisat ?
    Nu este pe stoc,
    Se aduce la comanda speciala ?
    Disponibil in 2-3 zile , etc…

    Trebuia sa te fi instiintat ca acel produs se aduce la comanda speciala inainte sa trimiti comanda. Daca nu ai stiut acel lucru, nu inseamna ca e adus la comanda speciala.

    0
    2016-03-07T19:47:15+02:00

    Pe site cred că apărea „în stoc”. Comerciantul nu avea defapt pe stoc și după confirmarea mea a comandat de la un furnizor. Pe de altă parte nu văd să aibă vreo relevantă aspectul ăsta. În O.G. 34/2014 nu văd să fie vreo referință la „comanda speciala”. Nu înțeleg exact la ce te referi.

    Excepțiile relevante par să fie:
    b) furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
    c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

    Puntul b) a fost discutat mai sus, iar punctul c) nu se aplică deoarece produsul este una de serie.

Lasă un răspuns

Browse