Redirectarea produselor vechi catre produse noi intr-un magazin online

Intrebare

Buna,

Am urmatoarea situatie: un magazin online cu ~4500 produse unice

In fiecare sezon colectia se schimba astfel ca Produsul Y devine in sezonul urmator Produs YY (produs cu link nou pe site, dar totusi o versiune updatata a produsului Y)

Cum este mai bine sa rezolv problema Produsului Y?
a) il redirectez (redirect 301) catre Produs YY
sau
b) in pagina produsului Y scriu un text “Acest produs nu mai este disponibil. Va recomandam sa vizitati versiunea imbunatatita a produsului aici (link spre produs nou)”? Asta presupune sa am 2 pagini cu aproximativ acelasi continut/descriere.

In ansamblu nu imi dau seama daca 300-400 redirectari (redirect 301) pe sezon pot afecta negativ partea de SEO. Se aduna 600-800 redirecturi / an si in 3 ani sunt aproape 2000 redirecturi numai la produse.

Multumesc!

Topic deschis 0
SEO optick 2 ani 4 raspunsuri 73 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Versiunea b presupune ca vei avea in fiecare an inca 600-800 de pagini indexate (paginile cu canonical sunt indexate), lucru care nu te ajuta prea mult.
    Cel mai sfant, versiunea a: il lasi indisponibil, cand apare noul produs il stergi si ii pui un 301.
    1000 redirecturi sunt ok/an.
    In 3 ani multe produse dispar complet si automat vei sterge si acele redirectari vechi.

  2. Salut,

    Specialistii de la Google au anuntat ca redirecturile 301 nu mai influenteaza PR unui site. Pe scurt, nu afecteaza munca de SEO.

    Aici poti citi o parte din informatii:
    http://searchengineland.com/google-no-pagerank-dilution-using-301-302-30x-redirects-anymore-254608

    Practic, pe magazine online recomand sa se foloseasca doua variante:

    1. redirect 301 pentru produsele care se scot din site si nu se mai folosesc; (mai jos o sa explic si exceptia)

    2. “canonical” pentru produsele vechi, la care se face update si au acelasi continut. In plus, este ok sa scoti butonul de “cumpara” si sa pui mesajul: “acest produs nu mai este in oferta” sau …

    Partea de “canonical” este cu doua taisuri, Google poate sa tina cont sau nu…

    In situatia in care am observat ca Google nu tine cont de “canonical” pentru o gama de produse; am propus redirect.

    Ambele variante au ajutat la cresterea magazinelor pe Google si la imbunatatirea experientei utilizatorilor.

  3. Mai exista varianta de a pastra URL-ul vechi si sa se faca update pentru descriere si ,eventual, poza.

    Astfel se evita redirecturile si se pastreasa acelasi URL care va avea vechime.

  4. @Cristi corect, e cea mai eficienta metoda, insa nu stiu cate platforme permit asta. Practic are nevoie de o anume automatizare prin care sa poti corela descrierile de la X produse noi cu Y produse vechi.
    @Pinisoara: pe mormantul lui PR cresc deja florile 🙂

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.