Provocari si Rezultate estimate de magazinele online pentru Black Friday 2014 (mini interviuri)
Vezi si lista magazinelor online participante la Black Friday 2014, care s-au inscris pe acest site: https://ecompedia.ro/lista-magazinelor-online-participante-la-black-friday-2014.html
Gabriel Iova – Marketing & Sales Manager eCommerce – Carrefour-Online.ro: „Avem preturi foarte bune, cererea este foarte mare, iar cele mai mari provocari, pentru noi, sunt la stocurile pe care le vom comercializa. Speram sa putem face fata acestui val. Pentru a reusi acest lucru am decis sa facem actualizari de stoc in timp real intre magazinele offline si Carrefour-Online.ro. Avem mai multe echipe(colegii care se ocupa de zona Electro-IT&C, magazinele Carrefour si echipa extinsa Carrefour-Online.ro) care lucreaza la aceasta sinergie. Rezultatele, la ora aceasta, sunt putin mai dificil de estimat”
Simona Sambotin – Brand Manager – F64.ro: „In acest tip de campanie precum Black Friday, provocarile sunt numeroase, motiv pentru care echipa este mai unita ca niciodata iar vibe-ul pozitiv pluteste in aer. Ne dorim clienti satisfacuti de interactiunea cu F64, asta insemnand livrarea rapida a produselor, stocuri suficiente si atmosfera prietenoasa in magazinul din Bdul Unirii nr 45, Bucuresti. Bineinteles echipa de IT a verificat resursele dedicate site-ului pentru a face fata traficului din noaptea respectiva, call center-ul a suplimentat resursele umane astfel incat sa preia cat mai multe apeluri, iar echipa de social media va bea multa cafea in noaptea aceea pentru a raspunde in real time tuturor celor care ne vor scrie pe retelele sociale.
Avand in vedere ca este un eveniment mult asteptat si mediatizat in ultimii 2 ani, iar incredere in comertul online creste de la luna la luna, ne asteptam sa depasim vanzarile de anul trecut cu 30% si ne propunem ca in week-endul 21-23 sa avem vanzari de peste 12 milioane lei, cu peste 30 000 de produse vandute. Clientii noi sunt foarte importanti in aceasta perioada, de aceea le dedicam oferte la echipamente foto, telefoane si tablete de la 199 ron. Dar vom avea oferte si pentru fotografii avansati, oferte la echipamente cu specifiicatii precum senzor full frame sau filmare 4k.”
Alin Stanciu – FashionUP.ro: „Provocarile la care trebuie sa facem fata si anul acesta sunt incarcarea deptartamentului de marketing si design inainte de Black Friday, gasirea layoutului optim pentru landing page, prioritizarea ofertelor si mai ales incarcarea departamentului customer-care si logistica. Ne-am propus sa aducem pe site peste 500.000 de vizitatori si peste 5000 comenzi. Am estimat numai pentru aceasta perioada vanzari de 1.000.000 de lei.”
Lucian Sava, online marketing manager – Starshiners.ro: „Suntem profesionisti, nu ne gandim la probleme, ci la provocari!
Orice problema e o provocare a carei solutionare ne duce cu-n pas inainte! Am decis inca de la inceputul anului ca Black Friday 2014 va fi Black Week la StarShinerS! Suntem pregatiti din toate punctele de vedere: oferte pe bune, semnalizate grafic, resurse server, astfel incat sa avem site-ul online ca in orice alta perioada a anului, articole frumoase pe stoc si la comanda.
Craciunul incepe, practic, la finele Black Week, adica la inceputul lui Decembrie. Daca de Black Friday mizam pe ofertare de tip pret, in pre-perioada Sarbatori de iarna/Craciun revenim la principiile de baza, sanatoase ale StarShinerS: stilul si calitatea hainelor pe care le vindem sunt cei mai buni ambasadori comerciali ai nostri! La inceputul acestei luni, starshiners.ro a imbracat haine noi, mult mai elegante. Noul skin isi propune sa largeasca considerabil aria de adresabilitate a brandului StarShinerS. Ne-am dorit, am planuit si am reusit sa lansam noul site starshiners.ro chiar inainte de Black Friday!
Vom contoriza rezultatele pe doua paliere. La un prim nivel, ne concentram catre vanzarile imediate, maxime pe care ni le dorim sa le obtinem. La un al doilea nivel, in urma acestei perioade efervescente, ne-am stabilit ca target dublarea comenzilor obisnuite de zi cu zi, de-a lungul anului viitor.
StarShinerS a dezvoltat in ultimii doi ani o relatie speciala, ce se desfasoara in afara granitelor Romaniei, prin starshiners.hu si starshiners.com. StarShinerS.hu cunoaste, in special, o dezvoltare semnificativa in ultimele luni, dezvoltare pe care ne dorim s-o largim prin campaniid edicate exclusiv publicului maghiar feminim din Ungaria.”
Iulian Ghisoiu, manager – BeKid.ro: „Singura problema intampinata este ca unii furnizori ofera reducerile doar in perioada 27-28-29, insa primul val Black Friday consideram ca va fi in 21-22 noiembrie. Pe partea de promovare, am creat un buzz destul de mare in blogosfera, urcam foarte bine in Google la cautari specifice si ne asteptam la un numar foarte mare de vizitatori in perioada 20-29 noiembrie. De asemenea de saptamana viitoare pe pagina noastra de Facebook vom publica constant informatii despre promotiile oferite de Black Friday. Vom lucra non-stop in 20, 21, 22 , 27, 28, 29 .
Desi este un magazin lansat doar in 2014 , numarul in crestere de clienti si de vanzari din acest an ne indeamna sa avaem asteptari foarte bune privind vanzarile in ultimele saptamani din acest an, in special de Black Friday. Ne asteptam astfel la a face fericiti 300-400 de parinti doar de Black Friday ( 20-21-22 + 27-28-29 ) prin oferirea unor reduceri substantiale fata de preturile actuale afisate pe site in categoria Black Friday. Ne asteptam la vanzari masive de jucarii, saniute, masinute electrice, carucioare, scaune auto si alte produse care pot intra in categoria cadouri, datorita reducerilor pe care le vom oferi. „
Serbanoiu Eduard, administrator – Cadouri-Funny.EU: „Pentru Black Friday ne-am pregatit cu peste 45 de produse care vor fi reduse cu un procent intre 80 si 90% din pretul initial de vanzare. Toate celelalte produse din magazin ( peste 400) vor putea fi cumparate cu un voucher de 30% REDUCERE in perioada 28-30 noiembrie 2014. Ne promovam prin Google addwords, prin shopmania si profitshare.
In functie de afiliati din profitshare speram sa facem fata cererii si sa livram coletele la timp ca si anii trecuti. In categoria cadouri de Craciun avem peste 90 de produse cu preturi incepand de la 2 pana la 2000 lei. Comenzile pentru Craciun se pot face inclusiv pe data de 23 pana la ora 12.
Ca si rezultate in perioada de la Black Friday si pana la Craciun ne asteptam la o medie de peste 1000 de vizitatori/zi, din care o parte clienti mai vechi, la o rata de conversie de peste 2% si o cifra de afaceri de peste 30.000 lei.”
Golban Florin, administrator – Mobila-Ghencea.ro:”Voi face aceeasi campanie si in magazinul offline.Vom avea peste 100 de produse cu reduceri intre 10 si 50 %.Vrem sa raspundem cerintelor clientilor,sa fim prompti. Vrem sa vindem cu 200 % mai mult ca in 2013″
Adelina Oprea, Marketing Manager – LaRedoute.ro:„In perioada 21, 22 si 23 noiembrie La Redoute Romania organizeaza Black Friday. In aceasta perioada reducem toate articolele din shop: haine si incaltaminte pentru femei, copii si barbati, cat si articolele pentru casa si decoratiuni. Reducerile produselor vor ajunge pana la 90%. Credeam ca cele mai vandute produse vor fi cele din sectiunea de haine si incaltaminte pentru femei, pentru sezonul rece. In plus oferim: 30 de lei reducere pentru prima comanda (de minim 149lei), transport gratuit (pentru comenzi de minim 249 lei) si cadou un set de pat pentru fiecare comanda plasata (de minim 349 lei).
In aceste trei zile ne asteptam la un trafic de zece ori mai mare si la un numar considerabil mai mare. Singura problema ar fi ca site-ul sa nu poata sustine traficul si sa fie mai mare fata de cel estimat de noi. Pentru stocul produselor nu ne facem probleme, avem chiar un stoc suplimentar special pentru Black Friday. Pe perioada campaniei de Black Friday toata echipa La Redoute Romania este pe pozitie, pregatita sa ofere suport clientilor si sa rezolve cat mai rapid orice problema neprezuta, ce poate aparea la nivel tehnic.
In campanie de Black Friday ne asteptam la un trafic de zece ori mai mare decat cel dintr-un week-end normal. Reducerile produselor vor fi mari, deci speram sa atragem atentia cator mai multe femei iubitoare de moda, stil si lifestyle si sa le “cucerim” inima, pentru ca aceste femei sa ramana si dupa aceasta campanie clientele noastre.”
Liviu Varzaru – Manager 3Pitici.ro: „Suntem deja la a3a editie Black Friday pentru 3Pitici, iar asteptarile noastre sunt mari. Datorita increderii castigate din partea partenerilor nostri, am reusit sa pregatim o oferta cat mai atractiva pentru clienti. Provocarile se leaga in special de optimizarea procesului de comanda, imbunatatirea timpilor de raspuns si actualizarea in timp real a stocurilor, aspecte la care am lucrat intens in ultimul an. Toata echipa este optimista si pregatita pentru valul mare de comenzi care va urma si speram sa reusim sa aducem o bucurie cat mai multor parinti si pitici anul acesta.
La noi Black Friday se va organiza in perioada 21 – 30 noiembrie, interval in care ne-am propus o crestere de 100% a numarului de comenzi fata de aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, estimam ca in aceasta perioada vom inregistra un record al traficlui, aproximativ 40k vizitatori online.”
Barhan Radu, Specialist Marketing Online – Tools.Store.ro:„Chiar daca produsele vor fi livrate din stoc, principala problema va fi, ca si in anul precedent, livrarea produselor in maxim 2 zile lucratoare. Stim foarte bine ca in perioada imediat urmatoare campaniilor de Black Friday, companiile de curierat sunt foarte aglomerate datorita numarului mare de colete ce trebuiesc livrate intr-un timp record. Campania Black Friday de anul acesta a lansat echipei Tools Store o serie de provocari pe toate departamentele, deoarece in acest an vom lansa campania intr-un mod inedit. Mai multe puteti vedea pe 21 Noiembrie ora 00:00.
Pe scurt putem spune ca ne asteptam la dublarea indicatorilor de conversie, comparativ cu anul 2013. Deci vom avea de doua ori mai multi clienti multumiti. Datorita profilului tehnic al produselor noastre, echipa de suport este pregatita asaltului de intrebari ce vor aparea in perioada campaniei. Specialistii nostri vor avea raspuns pentru orice tip de intrebare. Produsele din campania de anul acesta sunt destinate atat profesionistilor din domenii ca: instalatii, constructii, energetic, agricol, curatenie; dar si utilizatorului casnic, meseriasilor de weekend sau fanii fenomenului DIY”
Bogdan STEFAN – Managing Partner, AVStore.ro:„Anul trecut am reusit sa organizam o campanie de reduceri pentru Black Friday memorabila. Ne-am concentrat toate resursele financiare si de marketing intr-un mod foarte eficient si am reusit sa ii sursprindem intr-un mod placut pe clientii nostri cu reduceri REALE si atractive la produse foarte cautate. Anul acesta vom repeta experienta de anul trecut, dar cu si mai multe produse si cu reduceri si mai atractive. Reusim asta cu sprijinul furnizorilor nostri pe care ii reprezentam in Romania prin AVstore.ro si prin reteaua noastra de distribuitori. Ne-au sustinut cu discounturi suplimentare Sennheiser, Audio-Technica, Mission, Dali, Audio Physic, Fiio, Audio Engine, Dynaudio si Audio Lab.
Anul trecut am vandut intr-un weekend cat intr-o luna foarte buna. Daca am fi avut stocuri de doua ori mai mari credem ca le-am fi vandut pe toate. Pentru anul acesta estimam comenzi de peste 400.000 Euro si ne bazam pe cantitatea uriasa de marfa pe care am achizitionat-o special pentru acest eveniment.”
Laura Țeposu – Director Dezvoltare, Libris.ro: „Provocări? Nouă ne plac, le așteptăm, le căutăm. Anul acesta peste 100.000 de titluri vor beneficia de prețuri promoționale în campania Black Friday 2014. 25.000 de titluri în limba română și 95.000 de titluri în limba engleză vor avea reduceri de până la 90%. Cea mai atractivă grupă va fi, evident, cea cu reduceri cuprinse între 50% – 90% pentru care Libris.ro a pregătit un stoc de 30.000 de cărți.
Toți clienții Libris.ro din campania Black Friday 2014 vor beneficia de o reducere surpriză comunicată în ziua de 21 noiembrie, reducere ce se va aplica pentru toate comenzile plasate pe Libris.ro în luna cadourilor. În plus, toate comenzile cu livrare în România vor fi expediate fără taxe de transport, Libris.ro fiind singura librărie online România unde transportul este gratuit permanent, indiferent de valoarea comenzii plasate. De asemenea, asigurăm clienții că vor primi comenzile plasate în campania Black Friday în maxim 7 zile. Un întreg sistem tehnologic și 60 de angajați Libris asigură reușita acestui eveniment.
Ne așteptăm ca această campanie să aducă vânzări de peste 2 milione de lei, dublu față de cifrele realizate în Black Friday 2013.”
Bogdan Briciu – administrator Strollers.ro: „Va fi o perioada foarte aglomerata pentru noi. Am asigurat stocuri suficiente la principalele game de produse pentru ca mai mult ca sigur va fi o perioada aglomerata si cu multe comenzi. Pentru noi este o perioada in care dupa Black Friday vine Mos Nicolae si apoi vine si Mos Craciun! Stim ca in aceasta perioada saniutele si toata gama de produse pentru iarna vor fi la mare cautare. De asemenea jucariile si jocurile pentru copii vor avea preturi speciale.
Probleme sper sa nu intampinam, doar dorim sa livram cat mai multe comenzi, dorim sa facem parintii si mai ales copiii fericiti in aceasta perioada a anului. Avem emotii cu privire la livrarile la timp a produselor pentru ca stim ca va fi o perioada solicitanta si pentru curierii cu care lucram. Oricum, asa cum ne-am obisnuit clientii, vom fi la inaltime si in acest an!
Credem ca vom avea trafic de 5 ori mai mare ca intr-o zi obisnuita si vanzari de 5-6 ori mai mari.”
Sergiu Dangulea – Manager, Spy-Shop.ro: „Black Friday la Spy Shop se imparte in 2 mari tipuri de reduceri si promotii. In primul rand vor fi reduse aproximativ 1000 de produse cu aproximativ 20-30%, iar in al doilea rand va fi o lichidare de stoc masiva, exact ceea ce inseamna Black Friday, unde produsele vor fi reduse pana la 90%. Am a luat masuri speciale, astfel ca am prelungit programul la call center in toate cele 3 zilele vineri/sambata si duminica de la 9 dimineata pana la ora 22 seara. De asemenea am dublat stocurile tampon la produsele care vor fi in promotii.
Ne asteptam ca numarul de comenzi sa se dubleze in acest weekend. De asemenea am lansat campania pe mai multe canale ca de obicei si ne asteptam la un numar mare si de clienti noi.”
Draghici George, Marketing Manager – ElfBebe.ro: „Experienta anilor trecuti ne-au determinat ca sa venim cu solutii noi orientate spre clienti. Astfel anul acesta vom avea produse, atat din puericultura mare cat si mica la cele mai mici preturi de pe piata, fara sa marim preturile inainte, hainute pentru copii unice, fabricate sub brandul Elfbebe si pachete promo ce vin in ajutorul proaspetilor parinti.
Ne mandrim cu un stoc propriu, actualizare in timp real, un server nou si un landing page dedicat. Bugetul special creat pentru acest eveniment va face din eveniment o oportunitate de promovare online pe toate canalele disponibile. In plus clientii nostri vor fi inscrisi automat la concurs, avand posibilitatea de a castiga o jucarie. Experienta capatata cu ajutorul GPeC au ajutat la optimizarea procesului de comanda si a timpului de raspuns. Adaugand pregatirea in avans a personalului nostru specializat putem garanta o buna desfasurare a campaniei.
Ne propunem sa aducem in perioada Black Friday, 21-23 noiembrie, o crestere a vanzarilor cu 200%. Totodata ne vom axa pe o mai buna manageriale a traficului nou, oferindu-le clientilor nostri servicii si produse de calitate la cel mai bun pret.”
Gabriela Ciocan Marketing Manager Online – GardenPedia.ro: „Site-ul a fost lasat anul acesta, prin urmare e prima participare a noastra la aceasta campanie. Provocarile sunt numeroase datorita primei participari, una dintre ele e sa castigam increderea utilizatorilor prin oferirea de produse la preturi mici, servicii de customer care la standarde ridicate, livrare in termen de maxim 48 ore, plata online/ramburs, produse de calitate fara rabat de caltiate, etc..
Sub misiunea declarata de catre companie: “Gardenpedia. De folos gradinii tale.”, vrea sa-ti fie alaturi cu produse de gradina indiferent ca faci parte din categoria oamenilor care practica gradinaritul ca hobby sau ca semiprofesionist, oferindu-ti produse de gradina, utilaje si unelte care sa te ajute in activitatile de gradinarit. De Black Friday Gardenpedia a selectat cu mare atentie peste 300 de articole pentru gradina ta care se vor afla la reducere in perioada 21 – 28 noiembrie 2014. In aceasta perioada ai motive sa incepi sa-ti “colorezi” gradina.Reducerea maxima ajunge si la 80%.
Asteptarile legate de vanzari sunt dublarea comenzilor (care se fac intr-o luna de zile) in perioada 21-28 noiembrie, ridicarea conversiilor la 2%.”
Bogdan Safta – Ligomi-Jucarii.ro: „Cel mai des intalnite probleme au fost cele cu furnizorii care de cele mai multe ori nu sunt flexibili in acordarea discount-urilor suplimentare in perioada black friday si a craciunului. Provocarea sta in a face campaniile cat mai cunoscute pentru potentialii clienti.
Afacerea noastra se bazeaza in principal pe jucariile LEGO . Preturile sunt aliniate cand vine vorba de ele, la fel si discounturile furnizorilor. Am ales sa facem un BF corect, fara reduceri ” ireale ” , chiar daca nu sunt de ordinul sutelor de lei. Fiind primul an in care organizam BF, rezultatele din punctul nostru de vedere sunt bazate nu neaparat pe vanzari si cifre, ci pe numarul de clienti noi care speram sa fie interesati de produsele noastre si de promotiile viitoare.”
Emanuel Iftodi – CumparBIO.ro: „Problemele cele mai mari sunt cu furnizorii in aceasta perioada. Lipsa unor mecanisme de sincronizare de stocuri online duce la faptul ca noi distribuitorii vom inregistra ceva pierderi, in sensul ca depunem efort si bani sa aducem clienti si cand sa le livram marfa de multe ori nu mai este pe stoc din motivele binecunoscute. Ne asteptam la multi clienti noi pe langa cei care deja sunt fidelizati site-ului nostru. Nu putem estima niste cifre, de la an la an au fost in crestere, probabil ca anul acesta vor fi cu 20% mai multi ca anul trecut.”
Dan Albu, manager – Comenzi.ro: „Nu cred ca Black Friday va mai avea proportiile de anul trecut, cel putin pe site-ul nostru. Problema principala este marja care a scazut de la an la an si nu prea mai avem de unde sa acordam reduceri substantiale. De Black Friday, incercam sa facem o cifra de vanzari cat mai mare si sa scapam de stocurile nevandabile. Poate si ceva profit daca vanzarile vor fi frumoase.”
Alexandru Ionescu – Newt.ro: „In aceasta perioada timpul de livrare este un challange pentru magazinele online. Magazinele online, legate de furnizori si de curieri, trebuie sa lucreze impreuna ca totul sa mearga ca uns si coletele sa ajunga in timp util la clienti pentru a fi multumiti. Noi credem in oferte reale (reduceri reale ale preturilor afisate) si nu oferte facute din pix (cresteri ale preturilor produselor cu putin timp inainte de black friday si afisarea preturilor vechi ca oferte bomba de black friday). De Black Friday estimam o crestere a vanzarilor de minim 300%. Aceasta zi este oportuna si pentru captarea clientilor noi, care sunt sensibilizati mai mult de ofertele de black friday si cumpara doar in aceasta zi. Este win-win pentru toata lumea.”
Dorin Bernat, Smuff.ro: „Black Friday, perioada magica a anului cand sarbatorile sunt aproape dar inca nu se simte stresul, cand totul devine mai accesibil si clientii asteapta reducerile la cele mai dorite produse cu o nerabdare joviala. La Smuff.ro ne pregatim ca adevaratii profesionisti, astfel ca si companiile de cafea o sa aiba de castigat si fiecare din noi avem pe speed dial macar un numar de pizza cu livrare rapida. Suntem dispusi sa ne ridicam tabara de Black Friday la sediu si sa facem istorie, ca in fiecare an.
Planurile sunt deja in plina pregatire, vrem sa oferim clientilor o gama intreaga de gadgeturi si cadouri unicecu reduceri de pana la 50%, in tonul nostru personal si original. Dorim sa impachetam langa cele comandate si viziunea noastra unica, inclinatia noastra pentru ”ceva diferit” si respectul nostru pentru calitate.
Smaff (adica Smart Staff) si-a propus ca obiective sa vanda intr-o luna cat intr-un an. Sprijin in aceste campanii de gherila ne vor fi si afiliatii pe care-i inarmam cu tot ce au nevoie pentru a cuceri mediul online. Astfel ne luam ramas bun cu ochi inlacrimati de la familiile noastre pentru a oferi clientilor nostri cel mai bun sprijin in alegerea cadourilor, cele mai bune preturi si cele mai interesante gadgeturi.”
Alexandra Cornea, Managing Partner – Zazaboutique.ro: „Magazinul online www.zazaboutique.ro participa pentru prima oara la Campania Black Friday din acest an. Promotia va include preturi reduse la noua colectie de fuste create exclusiv pentru Black Friday, pachete de produse, discounturi de pana la 50% la tinutele vedeta ale siteului, fustele de tulle si reduceri la gama de copii si jucarii handmade.
www.zazaboutique.ro s-a remarcat in acest an, cu preturi corecte la rochii de ocazie, dat de raportul cost – calitate si am cucerit clientele cu diversitatea fustelor de tulle, atat prin modele propuse, cat si prin paleta larga de culori. Intre 21-23 noimebrie si 28-30noiembrie veti gasi produsele vedeta ale magazinului la preturi exceptionale! Fuste din tulle sau rochii croite pe masurile clientului vor avea preturi spectaculoase. Reducerile se vor aplica si la pachetele promotionale de tinute complete bluza-fusta, gata pentru sarbatori sau petreceri de revelion.
Ne asteptam la o triplare a comenzilor dintr-o saptamana pentru aceste 2 weekenduri de promotii masive. „
Gabriel Ionita – responsabil marketing, Worldoftoys.ro: „Intrucat suntem unul din putinele magazine online(cel putin in domeniul nostru) care lucreaza cu stocuri proprii reducerile vor fi cat se poate de reale si scopul este sa scapam de multe stocuri cu vechime mare si rulaj redus. Scopurile noastre sunt multiple si ca importanta ar fi urmatoarele: atragerea cat mai multor clienti noi pe site, retargetarea clientilor vechi , diminuarea stocurilor. Ca metode de promovare am ales exclusiv campaniile AdWords si newsletterul. Tarifele cerute de diverse site-uri/bloguri care afiseaza contra cost participarea la BlackFriday mi se par disproportionate comparativ cu rezultatele potentiale.
Avand in vedere numarul de produse, peste 1500, si reducerile substantiale ne asteptam ca in weekendul de BF sa avem un numar de comenzi de cel putin 3 ori mai mare decat intr-un weekend normal.”
Stelian Matei, manager – Pescuiala.ro: „Principala provocare o reprezinta faptul ca furnizorii fac reduceri putine si ca numar de articole si ca procent. De aceea trebuie sa manifesti creativitate in a veni cu o oferta de Black Friday. Intrucat suntem in primul an de functionare nu avem la ce ne raporta. Insa urmarim o crestere a traficului obisnuit cu minim 200% si o crestere a comenzilor cu 100%. Nu e mult dar e un inceput.”
Olivia Dragnea, Sales manager – Bubumic.ro: „Prin ambele campanii ne dorim sa castigam clienti noi care se regasesc in target-ul nostru. Acestia dupa ce efectueaza prima cumparare, intra in posesia produselor noastre si se conving de calitatea lor, astfel devenind returning customers. Campaniile se adreseaza, deasemenea si clientilor fideli,sau abonatilor la newsletterele noastre. Ei vor fi printre primii care vor putea accesa produsele aflate la mari discount-uri. Brand-uri precum NUNUNU baby, Bang Bang Copenhagen, Mim-pi, Koolabah sau Dabbawalla Bags sunt prezente in premiera pe piata de profil din Romania iar cu ocazia celor doua campanii produsele lor pot fi achizitionate la cel mai mic pret din Europa.
Ne dorim sa promovam produsele de inalta calitate,inca necunoscute pe piata din Romania. Astfel cumparatorii au ocazia sa achizitioneze hainele de designer pentru copii la cel mai mic pret, descoperind brand-uri noi. Ne asteptam la o vanzare in proportie de 80% din produsele colectiei toamna-iarna ’14, oferind discount-uri de pana la 70% produselor noi.”
Teodora Neagu, Copywriter – Tiparo.ro: „Provocarea este sa ne atragem vechii clienti sa achizitioneze produse personalizate & de decor de la Tiparo si sa ii convertim pe potentialii clienti in clientii nostri. Echipa Tiparo a implementat pe site un modul de personalizare a produselor cu poze din calculator/ Facebook. Este foarte important sa nu intampinam probleme tehnice la personalizare sau in momentul in care produsele ajung in cos, pentru a evita abandonul cosului.
O alta provocare este sa crestem profitul, sa livram la timp si sa depasim costurile de productie cu cele incasate, asta insemnand sa avem un ROI pozitiv. Toate produsele Tiparo sunt realizate in momentul in care se comanda si nu avem stocuri de produse. De aceea, este important sa preluam rapid comenzile, sa intre in productie si sa le livram in stare impecabila. Exact asta vom face deoarece fiecare produs personalizat este foarte important pentru noi si pentru clienti si dorim sa livram calitate, inainte de toate.
Nu am realizat estimari de vanzari. Ne asteptam sa avem un numar de comenzi mult mai ridicat fata de o zi obisnuita. Momentan, produsele TOP SELLER in aceasta perioada sunt calendarele personalizate 2015 de perete si de birou si cadourile personalizate pentru Craciun (majoritatea clientilor nostri isi pregatesc din timp cadourile). De asemenea, suntem pozitionati foarte bine la numarul comenzilor si la feedback-ul clientilor la stickere de perete si la stickere pentru camera copilului (http://www.tiparo.ro/stickere/stickere-camera-copilului), fototapet (http://www.tiparo.ro/fototapet) s.a. Ne dorim sa avem clienti noi, sa realizam brand awareness, abonati noi la newsletter si feedback pozitiv din partea tuturor clientilor.”
Valentin Stefan, Marketing Manager – ZorileStore.ro: „Asa cum am obisnuit clientii nostri fideli in campaniile trecute, ZorileStore.ro vine si in acest an cu oferte de nerefuzat: toate produsele noastre vor fi reduse cu pana la 70%,costul transportului este de doar 5 lei pentru orice comanda indiferent de cantitate si valoare. In cele doua campanii (21/23 si 28/30) oferim suport telefonic non-stop, iar de anul acesta oferim clientilor nostri posibilitatea deschideri coletului la livrare (cost 2.5 lei). Am suplimentat toate stocurile noastre pentru a incerca sa oferim clientilor o gama variata de produse de incaltaminte si imbracaminte ale unor marci consacrate cum ar fi: Le Coq Sportif, Puma, Lacoste, Pepe Jeans, Rider, Ipanema, Grendha. Ne dorim sa depasim vanzarile din anul trecut (100.000 de euro).”
Cristina Vasile, manager – SevenSins.ro: „Am inceput pregatirile inca de la sfarsitul verii, incepand cu servere care sa reziste unui trafic foarte mare pana la stocuri special rezervate pentru campania de Black Friday. Deci da, suntem pregatiti atat la showroom cat si pentru livrari in tara.
Ne asteptam in acest an la un trafic foarte mare avand in vedere campaniile de marketing in desfasurare. Ne asteptam la conversii foarte bune avand in vedere surprizele pregatite special pentru clientii nostri.”
Cristian Bomboe, proprietar – TopWatch.ro: „Anul trecut de BlackFriday am invatat ca nu conteaza sa fie reducerea cat mai mare, ci sa fie reducere la produsele pe care clientii nostrii si le doresc. De aceea anul acesta am facut analize peste analize pentru a gasi acele produse de care clientii nostrii sunt atrasi. Vom reduce acele produse, si nu vom incarca pagina de promotii cu tot felul de reduceri care nu conteaza, doar asa, sa fie. Acest lucru a necesitat munca, teste, investitii in stocuri, si inca nu s-a terminat. Vrem sa analizam in timp real modelele de ceasuri populare, pentru a adapta oferta in decursul zilei.
Ne asteptam ca numarul de vizitatori sa creasca de aproximativ 10 ori, numarul de vanzari sa depaseasca ultimele 2 luni adunate si aproximativ 80% din comenzi sa fie de la clienti noi. Astea sunt aproximativ rezultatele de anul trecut, doar ca magazinul nostru in perioada asta si-a dublat numarul de vizite si comenzi.”
Ion Bargan, director și co-fondator – BestSeller.md: „Provocarea cea mai importantă este livrarea la timp a comenzilor, fapt pentru care am apelat la mai multe companii de curierat. O altă provocare este suplimentarea personalului pentru a răspunde eventualelor întrebări prin telefon, e-mail sau alte forme de comunicare și pregătirea comenzilor. În acest sens, vom implica voluntari din rândul studenților care doresc să obțină experiență în comerțul electronic.
Pe parcursul Black Friday 2013, vânzările librăriei online Bestseller.md au crescut cu 800% față de zilele obișnuite, fiind înregistrate 78 de comenzi, 376 de produse vândute cu o valoarea totală de 16,204 MDL. Luând în considerație dezvoltarea rapidă a comerțului electronic, creșterea încrederii în plățile online cu cardul și a faptului că am crescut considerabil baza de clienți, inclusiv de peste hotare (România, Italia, SUA, Canada etc.) ne așteptăm la o majorare cu cel puțin 250% a rezultatelor înregistrate acum un an.”
Cristina Dinca, E-cadou.ro: „Ne aflam deja la a 2-a campanie de Black Friday pentru care am pregatit peste 50 de produse care vor fi reduse cu un procent intre 75-90% din pretul initial de vanzare. Toate celelalte produse din magazin vor avea pretul redus, insa intr-un procent ceva mai mic. Vom avea campanii de promovare pe facebook, 2parale, advertoriale si newslettere. Probleme speram sa nu avem si ne dorim sa livram toate comenzile in timp util. Ne asteptam la un trafic de cel putin 3 ori mai mare ca intr-o zi obisnuita si vanzari de 5 ori mai mari. Clienti noi sigur vom avea, deoarece sunt multe persoane care asteapta in mod special aceasta perioada a reducerilor, iar produsele noastre se pliaza perfect pentru a fi oferite cadou in perioada sarbatorilor de Craciun.”
Enache Sorin – Manager, CheriBijou.ro: „Probleme ce pot aparea sunt destule, nu imi vin in minte acum toate dar pot sa scriu cateva cum ar fi caderea serverului din x motive, colete livrate cu mare intarziere de firmele de curierat – care genereaza teama de nerecuperare a investitiei in campaniile publicitare de black friday. Sunt multe provocari pentru aceasta zi, mai ales pentru companiile mici ca noi care trebuie sa structureze un buget foarte mic catre multe lucruri ce necesita atentie. De craciun este altceva, atunci toata lumea cauta cadouri nu neaparat reduceri substantiale, categoria de consumatori se schimba, valoarea cadourilor si semnificatia lor creste.
Rezultate, sincer, nu stim. Speram sa avem cat mai multi clienti, indiferent ca sunt noi sau vechi. Cel mai probabil o sa avem o crestere a comenzilor cu 100% fata de toata luna anterioara, datorita reducerilor. De asemenea ne asteptam sa creasca numarul vizitelor de 5 ori. „
Alina Oprea, Online Sales Manager – Senia.ro: „Provocarea cea mai mare o reprezinta numarul ridicat de vizitatori din ziua respectiva si capacitatea serverului de a face fata. De asemenea, layout-ul campaniei e un challenge pentru echipa. Trebuie pregatit din timp si sa fie discutat in sedinte. Ne asteptam la vanzari, de zece ori mai mari. Anul trecut a fost prima data cand am participat la acest eveniment si am fost placut surprinsi de alegerile cumparatorilor. Nu putem estima deocamdata valoarea vanzarilor, suntem rookie, we keep low, dar ne imbunatatim de la an la an. :)”
Ioana-Maria Popa – KingMaru.ro: „Fiind un magazin lansat anul acesta, speram sa reusim atragerea de noi clienti, fidelizarea celor existenti si cresterea increderii de care se bucura magazinul.
Gama noastra de produse include imbracaminte si accesorii pentru caini si ne dorim sa atragem catre produsele noastre si persoane care pana acum nu au folosit o hainuta pentru cainele lor. Ne dorim sa le castigam incerederea prin calitatea produselor, design-ul si utilitatea lor. Aceasta o consideram principala provocare, nu doar in perioada sarbatorilor, ci in fiecare zi.
Este prima campanie Black Friday la care participam si am luat decizia de a o desfasura pe perioada intregii saptamani. Cu siguranta ne asteptam la o crestere a vanzarilor venite atat din partea clientilor noi, cat si a celor care au achizitionat deja produse de la noi.”
Chirita Marian, Online Sales Manager – O-Mac.ro: „Ne asteptam la vanzari destul de mari avand in vedere ca vom avea probabil cele mai bune preturi de pe piata la produsele pentru casa si gradina. Black Friday-ul nu este numai o bucurie pentru clientul nostru ci si pentru noi. Este si un eveniment aniversar. Site-ul nostru s-a lansat in acest format in perioada de Black Friday a anului trecut. Vom face in curand un an de zile de cand suntem pe live. Faptul ca suntem importatori face posibila o reducere masiva de preturi pentru primele 50 de bucati vandute din fiecare produs afisat pe pagina de Black Friday.
Am invatat foarte multe lucruri in acest an. Ne-am perfectionat, am avut timp sa ne facem strategia pe 5 ani de zile de acum inainte. Suntem pregatiti din toate punctele de vedere sa ne pozitionam si in piata online la fel de bine cum suntem si in piata offline. Intotdeauna de Black Friday va fi o provocare nu numai pentru comerciant cat si pentru client. Politica noastra cu privire la acest eveniment este una singura: Singurul eveniment din an cand clientul isi poate achizitiona produsul dorit din gama noastra la un pret foarte mic.
Ne asteptam la un numar de 2000 de clienti noi.”
Crina Lica, Specialist PR & Comunicare – Originals.ro: „Pentru noi, nu exista probleme, ci mai degraba provocari, la care suntem bucurosi sa gasim intotdeauna solutii care sa se transforme in beneficii pentru clientii Originals. Iar, in aceste doua campanii, cele mai mari provocari intampinate sunt: anticiparea nevoilor clientilor printr-o oferta de produse si servicii care sa le ofere o experienta de shopping online surprinzatoare si plina de beneficii reale, diferentierea in piata prin gama variata de produse de brand, sincronizarea ofertei noastre cu cea a brandurilor pe care le reprezentam, prin includerea in oferta actuala a colectiilor curente ale acestora, oferirea celor mai bune servicii in termeni de avantaje si beneficii reale pentru clientii nostri, pe care acestia si le doresc cu adevarat, astfel incat sa ne diferentiem fata de concurenta si sa le crestem satisfactia experientei de cumparare, promovarea eficienta si particularizata pentru fiecare segment de clienti in parte, optimizarea comunicarii, astfel incat clientii sa primeasca doar informatiile cu adevarat relevante pentru ei.
Cumulat, cele doua campanii (Black Friday si Craciun) au in vedere atingerea urmatoarelor obiective: cantitativ, peste 5.500 produse vandute, calitativ, peste 4.500 clienti multumiti si financiar, peste 1.000.000 lei incasati.”
Iulia Rasoiu – Managing Director, Borealy.ro: „Domeniul în care activam și adaosurile pe care le avem nu ne permit sa avem reduceri semnificative, din cele practicate în mod obișnuit de Black Friday de 70-90%. Reducerea maxima cu eliminarea adausului este de 50%, însă așteptările clienților sunt deja setate de marile magazine foarte sus. De aceea pentru noi campania de Black Friday nu este foarte importanta, am decis sa avem aceasta campanie pentru ca au fost clienți care au solicitat-o și este o ocazie de a testa. Nu am făcut o campanie de promovare tocmai datorita faptului ca din punctul meu de vedere Black Friday este o campanie axata pe IT. Obiectivul nostru principal este campania de Crăciun. Problema principala, care apare în fiecare an sunt siteurile nou apărute de Crăciun, care vin sa dea lovitura promovând preturi foarte mici și nerealiste mai ales pe categoria de Coșuri de Crăciun și care dispar imediat după Crăciun.
Pentru campania de Black Friday nu se așteptăm la creșteri semnificative, undeva la 20-30% peste o zi normala. In schimb de Crăciun estimam o creștere de minim 200-300%, adică minim o dublare a numărului de comenzi fata de o perioada normala.”
Alina Florescu, Specialist Marketing – OtterShop.ro: „Ne dorim ca Black Friday 2014 sa fie un moment de referinta in activitatea Ottershop in anul 2014 si un eveniment special pentru clientii nostri, deoarece ii vom intampina cu o reducere substantiala, de minim 30%, aplicata tuturor articolelor din noua colectie, lansata in luna septembrie. Provocarea va consta in gestionarea campaniei, comunicata in toate mediile, atat inainte cat si in timpul Black Friday, dar si in onorarea comenzilor in cel mai scurt timp, luand in considerare faptul ca magazinul nostru se va aproviziona de la absolut toate magazinele Otter din tara. Vom oferi consultanta telefonica si online clientilor timp de 24 de ore, ne-am asigurat ca vor avea o oferta variata de produse, pregatindu-le noi perechi de incaltaminte special pentru acest eveniment si ne dorim ca aceasta zi sa marcheze debutul cumparaturilor de sarbatori in primul rand pentru ei insisi.
Bineinteles, asteptarile pentru evenimentul Black Friday sunt foarte optimiste si credem ca se vor concretiza in cea mai mare parte. In termeni de trafic, estimam o crestere de 300%, iar numarul de comenzi credem ca va fi de cel putin 10 ori mai mare decat intr-o zi normala. Am conceput o campanie de promovare in care ne adresam atat clientilor fideli, dar si unui segment de clienti cu totul nou. Speram ca asteptarile noastre vor fi depasite si ca lucrurile vor decurge in mod ideal”
Enache Grigoras , administrator – Rogri.ro: „Anul trecut nu am participat la campania de blackfriday si consider ca am facut o greseala deoarece 90% dintre clientii nostri detin magazine online si au nevoie in timpul campaniei de ambalaje reduse la pret pentru a putea oferi mai departe reduceri cu adevarat explozive . Pentru faptul ca noi depindem de succesul clientilor nostri vom incerca in campania de blackfriday sa oferim cat mai multe produse la reducere si reducerii cat mai mari. Pentru ca este primul an cand participam , ne asteptam la o crestere a vanzarilor de minim 30% dar este loc si de mai mult .”
Carmen Grigore, Managing Partner – Remington.ro: „Este pentru prima data cand Remington.ro participa la Black Friday. Am avut si anul trecut campanii in aceasta perioada, dar , concret, este o premiera. Faptul ca s-au inceput deja campaniile pe celalalte magazine de profil ne ajuta, se vede deja in cresterea traficului si chiar in comenzi. Asa ca avem asteptari mari pentru data de 28, cand am decis sa mergem pe 30% reducere. Provocarile de acum sunt pregatirea campaniilor, cu tot ce implica ele, de la marketing la logistica. In timpul campaniei si dupa, cel mai probabil, mentinerea performantei site-urilor, updatarea stocurilor si termenul de livrare. Acestea sunt valabile si pentru o campanie de Craciun, doar ca atunci vorbim de o perioada mai lunga. Overall, speram sa avem cat mai multi clienti multumiti si care vor reveni si dupa incheierea campaniei. Estimam un trafic de cel putin 5 ori mai mare decat in mod normal pentru aceasta data. Si o rata de conversie buna raportata la acest trafic.”
Si tu poti spune care sunt provocarile si rezultatele tale estimate aici, in acest articol, completand sondajul de aici:
Ce provocari are pentru tine campania de Black Friday si la ce rezultate te astepti?
Asteptam pe adresa redactiei – pr@ecompedia.ro – comunicatele voastre de presa legate de acest eveniment.
Leave a reply